De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Deze van craft is echt de max dankzij de windstopper aan de voorkant.
In het voorjaar en najaar gebruik ik deze onder kledij waar de wind nog door kan en dan is de temperatuurregulatie perfect voor mij. Met kledij die volledig windstop is zou ik al snel overhitten dan.
2e pluspunt is dat ik dat al zeker 12jaar heb en dat het nog altijd niet versleten is.
Idem met andere craft onderkleding. Gaat superlang mee.

https://maap.cc/eu/products/thermal-base-layer-vest-black

Deze. zachter dan merino en zonder prikken. Amai, ik zou 't elke dag dragen. En warm! toasty, gezellig, mmmm

Hola dikken, 70€ voor een mouwloos onderlijfke.
Goed aan de prijs… Maar ik moet wel zeggen gerief van MAAP is wel echt goed.

Deze van craft is echt de max dankzij de windstopper aan de voorkant.
In het voorjaar en najaar gebruik ik deze onder kledij waar de wind nog door kan en dan is de temperatuurregulatie perfect voor mij. Met kledij die volledig windstop is zou ik al snel overhitten dan.
2e pluspunt is dat ik dat al zeker 12jaar heb en dat het nog altijd niet versleten is.
Idem met andere craft onderkleding. Gaat superlang mee.

Ik heb nog de eerste generatie daarvan gehad.
Ik was daar nu niet zo tevreden van aangezien het echt een plastieken laag op uw borst was. Dan draag ik liever een gilet boven mijn jersey, doet hetzelfde en kan je ook nog opendoen.

Ik was daar nu niet zo tevreden van aangezien het echt een plastieken laag op uw borst was. Dan draag ik liever een gilet boven mijn jersey, doet hetzelfde en kan je ook nog opendoen.
Ik vermoed dat ik niet de eerste generatie heb dan. De windstopper zit op het ondershirt genaaid. Je voelt het windstopper materiaal dus niet.
Ik heb ook een craft winter ondershirt zonder windstopper en dat voelt exact hetzelfde aan.

Zo een windstopper gilet heb ik ook maar dat gebruik ik dan als het net wat minder koud is zodat ik dat bv in de avond kan meenemen en dan na een uur kan aanschieten wanneer het begint af te koelen ofzo. Of andersom, vertrekken in de ochtend en dan openzetten of uitdoen als het wat warmer wordt. Maar dat zijn dan dagen dat het net een paar graden warmer is als wanneer ik met het windstopper ondershirt zou rijden.

Ik had een beetje hetzelfde gevoel daarbij. Een goeie base layer moet je imo kunnen aandoen en 15 seconden later vergeten zijn dat je die aan hebt. Bij de variant met windstopper op heb ik ook wel wat dat gevoel dat er een vel plastiek op mijn borst plakt. Ik doe ook liever een gewone base layer aan met een goeie windstopper over. Door u rits een paar centimeter meer/minder te openen kan je u temperatuur zo redelijk goed regelen imo.

De gewone base layers van Craft zijn wel absoluut top imo. Als alles gewassen is pak ik wel naar mijn base layer van Rapha maar dat is eerder omdat die een gewone crew neckline heeft terwijl die van Craft bij mij een colleke hebben wat ik niet goed verdraag (eigenlijk miskoop geweest want Craft heeft ook gewone crew neckline). Ik zou alleszins nooit Rapha aanraden aan full retail VS Craft. Als je een rare kleur of buitenmaat ofzo kan scoren via de archive sale: goed gerief maar niet aan dubbel prijs van Craft.

Broek, sokken en schoenen.
Een base layer draag ik niet, het nut van die speciale indoortruitjes ontgaat mij ook :p
Broek, sokken, schoenen en in het begin een truitje maar als ik echt begin te zweten gaat dat uit
Daar nog een base layer onder dragen is enkel wanneer het heel koud is in mijn garage want anders is dat toch jezelf alleen maar meer extra was bezorgen.

Wat doen jullie aan bij een indoor training? Alleen een base layer of nog iets anders?
Een base layer begot... ik gebruik zelfs de bretellen van mijn broek niet voor maximale afkoeling :tongue:
Hangt er wel vanaf waar je fiets staat I guess, als die in een aparte garage staat oid dan zou ik wrs ook wel iets extra aandoen.

Ik heb nu een wahoo kickr headwind besteld, 200€ voor betaald. Het is nog veel geld, maar ik ga het welgekende "op cafe gaan kost ook veel geld" excuus voor mezelf gebruiken.

Iemand advies om te fietsen met een scaphoid-breuk in de linkerpols?
Afgelopen zondag voorwiel weggegleden, binnen uurtje vijs erin en kan reva eindelijk echt beginnen.

Aan het twijfelen om zo een zwift-bike te kopen, hoewel ik rollen echt haat normaal.
Ik dacht om pols op een kussentje ofzo te leggen.

Iemand advies om te fietsen met een scaphoid-breuk in de linkerpols?
Afgelopen zondag voorwiel weggegleden, binnen uurtje vijs erin en kan reva eindelijk echt beginnen.

Aan het twijfelen om zo een zwift-bike te kopen, hoewel ik rollen echt haat normaal.
Ik dacht om pols op een kussentje ofzo te leggen.
Hayman gewijs:
Haymon-e1460807738712.jpg

ik draag altijd een baselayer of truitje, anders is mijn rug/broek zeiknat na een half uur. Met een laagje stof wordt dat geabsorbeerd en verdampt dat een pak beter heb ik de indruk

Ik heb nu een wahoo kickr headwind besteld, 200€ voor betaald. Het is nog veel geld, maar ik ga het welgekende "op cafe gaan kost ook veel geld" excuus voor mezelf gebruiken.
Ga je geen spijt van hebben. Heb die voor €70 tweedehands kunnen kopen en zou niet meer zonder kunnen. Zo makkelijk dat die automatisch harder/zachter blaast op basis van jouw HR.

Een 42 tanden blad geplaatst op de mtb. Waarom heb ik dit niet eerder gedaan ? Ik merk dat ik veel beter kan punchen met dit blad, die 34T was echt te klein, mss goed als je in de Alpen woont ofzo.

Een 42 tanden blad geplaatst op de mtb. Waarom heb ik dit niet eerder gedaan ? Ik merk dat ik veel beter kan punchen met dit blad, die 34T was echt te klein, mss goed als je in de Alpen woont ofzo.
Wacht tot je naar de ardennen gaat. Veel plezier met je 42T op de muur van borzee.

Ps: doe je wandelschoenen maar mee

Inderdaad.
Aan de kust kun je misschien uit de voeten met een 42, maar vanaf je naar echt mountainbike gebied gaat zullen de tranen wel vloeien. En dat hoeft niet de Alpen te zijn.

Profs rijden WK-parcours met een 36 of 38.
De beachraces worden door de meeste goeie ook wel gereden met een 40+ blad.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Heb je ooit al ritten gedaan met steil klimmen en dalen?
We mogen vaak lezen dat je bent gaan fietsen en thuiskomt met zotte gemiddeldes (en persoonlijk geloof ik die wel), maar ooit al naar de Ardennen gegaan? Daar zijn er toch muren bij die je met die 42 sowieso niet naar boven fietst.

Misschien dat Chauffagist zijn MTB gebruikt om op de baan te rijden in de winter , zoals velen dat doen. Maar dan verlies je toch een deel van de veelzijdigheid van een MTB. Dat is geen fiets om snelheid mee te maken.
Als je dan weer gaat klimmen mag je weer een kleiner kettingblad steken.
Zelfs hier in het veld heb ik geen groter blad nodig vanvoor, het is pas op de weg dat het zou van pas komen. Maar daar dient een MTB ook niet voor ...

Terug
Bovenaan