Herman De Croo
Well-known member
De Flandrien Challenge. De onwaarschijnlijke rit.
Cycling in Flanders lanceert de Flandrien Challenge: een rit die ongetwijfeld op de ‘bucket list’ van iedere wielerfanaat komt te staan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lange kasseiweg dat beetje bergop gaat precies in vrij goeie staat?Ik kom daar regelmatig, ook bij valavond. Fraai fietspad, en nu niet echt iets dat mijn onveiligheidstrigger doet afgaan. Is vaak toch wat volk op straat daar, dus je bent zelden alleen-alleen.
Voor de klimgeiten uit het Leuvense. Nu de Moskestraat de Moskostrade geworden is, is er een waardige vervangstrook opgedoken: de Nieuwelaan in Sint-Agatha-Rode... Een straat die na 1989 is aangelegd, en daarom niet in de COTACOL staat.
Straat ligt in een woonwijk, en is maar langs 1 kant te bereiken. De baan tussen Sint Agatha Rode & Ottenburg, daar aan het kapelletje afslaan in de Zesdagmaalstraat, en dan de wijk in rijden, waar je begroet wordt door dit. Kasseien liggen er "trapvormig" bij zoals op de Muur van Geraardsbergen.
Strava route zegt 12% max, ok meer als mijn voorbeeld maar valt nog mee"Beetje bergop" bedriegt lelijk door de vervorming van de Streetview-lens, het gaat tegen 20% omhoog in het begin, om dan uit te vlakken naar ~10%. Op het einde zit er nog een stukje vals plat in, wat de gemiddelde hellingsgraad wat vriendelijker doet uitvallen. Bijkomende lastigheid is dat het vlak na een scherpe bocht naar rechts is, en direct omhoog, dus je begint echt op een trage snelheid.
Kasseien liggen er "aanvaardbaar" bij (zonder grote spleten of missende stukken), maar 't bolt voor geen meter door het wasbordprofiel.

Heb al genoeg problemen met spakenGe zijt van de buurt, rij er eens langs hé. 't is zeker meer dan 12%.![]()

Kheb een domme vraag: uw shifters naar binnen plaatsen op een koersfiets, hoe doe je dat? Klopke op geven?
Ik heb me een route uitgetekend met de nieuwe Moskesstraat en die Nieuwelaan, to be continuedVoor de klimgeiten uit het Leuvense. Nu de Moskestraat de Moskostrade geworden is, is er een waardige vervangstrook opgedoken: de Nieuwelaan in Sint-Agatha-Rode... Een straat die na 1989 is aangelegd, en daarom niet in de COTACOL staat.
Straat ligt in een woonwijk, en is maar langs 1 kant te bereiken. De baan tussen Sint Agatha Rode & Ottenburg, daar aan het kapelletje afslaan in de Zesdagmaalstraat, en dan de wijk in rijden, waar je begroet wordt door dit. Kasseien liggen er "trapvormig" bij zoals op de Muur van Geraardsbergen.
.Voor de klimgeiten uit het Leuvense. Nu de Moskestraat de Moskostrade geworden is, is er een waardige vervangstrook opgedoken: de Nieuwelaan in Sint-Agatha-Rode... Een straat die na 1989 is aangelegd, en daarom niet in de COTACOL staat.

Dat is gewoon omdat zijn recuperatievermogen niet goed is!Maar allez, hoe kan dat nu? Die is maar 12%![]()
. Bij een rondje Overijse is het gewoon vaak zo dat ik eerder rond Huldenberg rijd.