De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wat had je ervoor en welke mount heb je?

Dat het ondersteboven past zegt niet zoveel, ik vermoed dat Garmin zoveel mogelijk gewicht aan de kant van de fiets wilt en zo weinig mogelijk voorbij de koppeling om de kans op afbreken te minimaliseren. Een probleem dat er wel was bij de 1040 als ik mij niet vergis.
Edge 800 :), gewone Most houder en een hide my bel.
Gisteren nog de standaard houder van Most gemonteerd en daar zou het met lukken maar sleept bij het draaien net tegen het stuur.
Gisteren dan ook maar andere houder besteld, we zullen zien of het daarmee beter is.

Tip: merino liners onder de 'dikke' handschoenen.
Als je liners onder uw dikke handschoenen gaat dragen moet je wel zorgen dat uw handchoenen groot genoeg zijn.
Als het geheel begint te spannen rond de vingers krijg je een tegenovergesteld effect en ga je dus sneller koude vingers krijgen.
Idem voor de voeten en extra kousen.
Lucht warmt op. Dus voor winterkledij moeten voeten en handen een beetje los zitten voor het meeste effect.
Allé, dat is toch mijn ervaring door de jaren. Ik ben gestopt met die extra liners. Ik heb nu winterhandschoenen die een klein beetje los zitten en is echt warm genoeg.
Ik heb nu zelfs een losse mtb winterbroek van fox en het is eigenlijk ongelooflijk hoeveel warmer deze is in vergelijking met de spandex winterbroeken.

Zeker truitjes mogen niet te strak zitten, zodat er eventueel een extra laag onder kan gedragen worden als het echt koud is. Lucht is een goede isolator maar er mag wel geen koude lucht van buitenaf onder de kledij kunnen.

Tijd voor een rondje window shopping. Ik passeerde daarnet onder andere al deze: https://www.cubestoreflanders.be/nl/fietsen/road/road-race/agree-c62/cube-agree-c62-slt-nebulanwhite en ik kan toch niet anders dan me afvragen wat "the catch" is (buiten het feit dat je waarschijnlijk een jaar moet wachten op levering).
Catch gevonden

Catch gevonden
“The described product defect increases the risk of an accident, which can cause material damage, serious injuries or even death,” Cube said.
Dat laatste ging ik nu niet gezegd hebben 😅

Afgelopen zomer gesponsord (lees: fiets van Cinelli fiets en tassen van Brooks) wat in Afghanistan gaan aanmodderen, voor de liefhebbers is er nu ook beeldmateriaal:

Tevens ook blijkbaar voor de tweede keer met mijne kop op bikepacking.com beland
https://bikepacking.com/news/2026-cinelli-hobootleg-geo/

Saillant detail is dat ze mij ipv de Hobootleg de Speciale Gravel hebben gegeven. Pure gravelbike die ik dan ook instant driekwart heb omgebouwd om de trip te overleven, had geen zin om daar zwaar te gaan underbiken. :unsure:

Afgelopen zomer gesponsord (lees: fiets van Cinelli fiets en tassen van Brooks) wat in Afghanistan gaan aanmodderen, voor de liefhebbers is er nu ook beeldmateriaal:

Tevens ook blijkbaar voor de tweede keer met mijne kop op bikepacking.com beland

Saillant detail is dat ze mij ipv de Hobootleg de Speciale Gravel hebben gegeven. Pure gravelbike die ik dan ook instant driekwart heb omgebouwd om de trip te overleven, had geen zin om daar zwaar te gaan underbiken. :unsure:
Geven ze gewoon die bike aan jou om die reis te doen? Zou dat ook willen, een gesponsorde fiets van Canyon en dan wat insta 360 videos maken. 😀

Moh, had dat al zien passeren op hun Instagram, geen idee dat gij dat waart! Beetje ruiger dan mijn tripkes naar Spanje en Italie precies :tongue:

Geven ze gewoon die bike aan jou om die reis te doen? Zou dat ook willen, een gesponsorde fiets van Canyon en dan wat insta 360 videos maken. 😀
Yup, er staat hier nu een Gravel Speciale in huis! Hangt nu wel driekwart uit mekaar want ik ben 'm terug aan het ombouwen en heb geen zin in interne kabels trekken in mijn vrije tijd - en de lak is ook zwaar gemolesteerd dankzij massa's hike-a-bike over bijzonder rotsig terrein :unsure:

Moede daar geen helmke dragen, nee?!
Helmkes zijn minder noodzakelijk als ge uwe velo een week bergop en bergaf moet duwen omdat er zo goed als niet te fietsen valt. Heb de mijne uiteindelijk weggegeven aan twee ezeldrijvers die samen ik met een maat in het midden van nergens was gaan rekruteren omdat we zonder eten en water in het hol van Pluto zaten op een in onbruik geraakt pad zaten en een van ons vieren geen volgeladen velo over dat soort terrein kon duwen. Volledig aan het einde van de trip weliswaar, heb toen anderhalve dag zonder gefietst om terug in de beschaving te geraken. Zo goed als geen verkeerd maar wel een paar afdalingen die niet volledig zonder risico waren :shutup:

Moh, had dat al zien passeren op hun Instagram, geen idee dat gij dat waart! Beetje ruiger dan mijn tripkes naar Spanje en Italie precies :tongue:
Ik kan u in Spanje en Italië desgewenst een paar bergpassen aanraden die een gelijkaardige ervaring garanderen :biglaugh:

Yup, er staat hier nu een Gravel Speciale in huis! Hangt nu wel driekwart uit mekaar want ik ben 'm terug aan het
ombouwen en heb geen zin in interne kabels trekken in mijn vrije tijd - en de lak is ook zwaar gemolesteerd dankzij massa's hike-a-bike over bijzonder rotsig terrein :unsure:
Moh en je mag die effenaf houden? Hier in Gent "ken" ik ook wel mensen die door Cinelli "gesponsord" worden, maar dat is eerder een aantal fietsen in bruikleen voor een jaar content mee te maken, maar erna gaan die ook wel terug voor zover ik weet. Chapeau anyway voor uw trips hoor, fucking Afghanistan vind ik wel echt next level haha!

Godver net hier mijn banden op de gravel tubeless willen zetten. Dt swiss gravel ln velgen met dt swiss velglint. Tubeless melk er in en bij oppompen ontsnapt er lucht via 2 spaken. Dat is het velglint zeker dan?
Banden zijn schwalbe g one r performance 40mm

Godver net hier mijn banden op de gravel tubeless willen zetten. Dt swiss gravel ln velgen met dt swiss velglint. Tubeless melk er in en bij oppompen ontsnapt er lucht via 2 spaken. Dat is het velglint zeker dan?
Banden zijn schwalbe g one r performance 40mm
Vermoedelijk; misschien dat het maar een heel klein gaatje is en dat de sealant het wel dicht. Mijn ervaring bij tubeless is wel dat je echt aandacht moet besteden aan het deftig plakken van het velglint (met de juiste breedte). Zelf goede ervaringen met DT tubeless tape.

@de Waaslandwolf , ik had de blogpost op cinelli al zien passeren. Toch jaloers, wil al heel lang eens het Midden Oosten op de fiets doen, nooit toe gekomen (wel nog gewerkt vroeger). Hoe beviel de interactie met de locals? Ik ga ervan uit dat geen van jullie Pashtu sprak?

Ik heb mij ook kapotgesleurd en geërgerd aan mijn nieuwe Thundero gravelbanden. Zelfs met een compressor en een ghetto tubeless booster geen succes (eerste keer ooit).

Nieuw tesa velglint erop en ze popten zelfs met een gewone vloerpomp 4E3F1701-D18F-47A5-B6D9-E8D4F3E65299.jpeg

Terug
Bovenaan