De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

@de Waaslandwolf , ik had de blogpost op cinelli al zien passeren. Toch jaloers, wil al heel lang eens het Midden Oosten op de fiets doen, nooit toe gekomen (wel nog gewerkt vroeger). Hoe beviel de interactie met de locals? Ik ga ervan uit dat geen van jullie Pashtu sprak?
Vriendelijk, gastvrij en uiteraard nieuwsgierig - koppel dat laatste aan een hoge bevolkingsdichtheid en dagelijk regelmatig 20 toeschouwers hebben omdat er vier fietsers ne fanta komen kopen wordt vermoeiend, 't is best intens. Niet dat ik het ze aanwrijf, ik zou ook geïntrigeerd verbaasd zijn als ik hier in Vlaanderen vier Afghanen zou zien bikepacken, en het ergste wat er uit voort komt is dat er zo nu en dan een paar mensen samen op de foto willen.

En ik spreek welgeteld twee woorden Pashtu :biglaugh: Gelukkig heb ik een iets uitgebreidere woordenschat in het Perzisch met links en rechts wat woorden Wakhi en Kirgizisch. Niet dat het veel voorstelt, maar genoeg om wat simpele dingen te zeggen en vragen. Buiten de uithoeken van het land zijn er gelukkig links en rechts mensen met op z'n minst een basiskennis Engels hebben, en zo nu en dan Duits of Russisch, wat het toch allemaal weer gemakkelijk maakt.

Lol, nooit geweten dat Peloton de Paris failliet was? Een tijd geleden nog geweest en was gewoon open.

Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar zouden er hier nog sporters geïnteresseerd zijn in Strava Premium? Persoonlijk heb ik er geen 70 eur/jaar voor over maar een familie/vrienden abonnement kost 120 eur voor 4 accounts en dan vind ik het wel interessant.

Meer info: https://www.strava.com/family
Ik heb mogelijk wel interesse. Voor 30 euro per jaar is het idd interessant, en er zitten precies niet echt rare voorwaarden aan vast.

Ik heb al jaren premium (kan het ook in de zaak steken) maar ik heb ook wel interesse om wat te besparen ;-)
Edit: net gezien dat mijn lidmaatschap loopt tot half januari.

Ik heb mogelijk wel interesse. Voor 30 euro per jaar is het idd interessant, en er zitten precies niet echt rare voorwaarden aan vast.
ik heb ook interesse, ben al een tijdje aan het kijken ervoor.
Ik heb al jaren premium (kan het ook in de zaak steken) maar ik heb ook wel interesse om wat te besparen ;-)
Edit: net gezien dat mijn lidmaatschap loopt tot half januari.

Super dan zijn we direct met 4.

Zal anders sebiet al kijken om het te kopen en voeg ik @Polle32 & @Str8_6 al toe en kan ik @BidonTV dan toevoegen midden januari (die 1ne maand dat je minder zal hebben neem ik dan wel op mij en betaal je maar 27,5 😆)

Ik stuur jullie straks nog een PM

Ingeschreven voor beach race zondag in de Haan.
Droog weer, niet te koud en start om 13u. Ideaal.

Valt nog te bezien of ik de moeite ga doen om strandbanden op te leggen. Ik weet niet of ik er deze winter nog ga (kunnen) rijden.

Als ik switch van 25mm naar 28mm buitenbanden, moet ik dan ook mijn binnenbanden vervangen?

Tips welke buitenbanden ik best kies? Ik rij 1 max 2 keer per week over de vlaamse wegen, afstand 100km. Graag mix tussen comfort/grip en prestatie, geen pokkedure toestanden.

Als ik switch van 25mm naar 28mm buitenbanden, moet ik dan ook mijn binnenbanden vervangen?

Tips welke buitenbanden ik best kies? Ik rij 1 max 2 keer per week over de vlaamse wegen, afstand 100km. Graag mix tussen comfort/grip en prestatie, geen pokkedure toestanden.
- nee
- schwalbe (pro) one? Zo veel banden als dat er smaken zijn… ik rij met de One tle.

Juist terug van een week Altea/Calpé waarom doe ik dit nu pas de eerste keer. Zalig weertje en profs lange alle kanten.

Samen op hotel met de gehele Bahrein ploeg, vrouwen van fdj, Saint Michel,...

In het wiel van total, XDS Astana, Bahrein de fustera vanuit Calpé kunnen oprijden.
Nog voor het op het internet stond de nieuwe truitjes van quick step gezien terwijl ze met de hele ploeg een koffie kwamen drinken op hetzelfde terras.

Juist terug van een week Altea/Calpé waarom doe ik dit nu pas de eerste keer. Zalig weertje en profs lange alle kanten.

In het wiel van total, XDS Astana, Bahrein de fustera vanuit Calpé kunnen oprijden.
Nog voor het op het internet stond de nieuwe truitjes van quick step gezien terwijl ze met de hele ploeg een koffie kwamen drinken op hetzelfde terras.
Ja, december is perfect daarvoor. Vorig jaar in november ook geweest voor de eerste keer, maar toen vrij alleen daar hehe :p Ik ga volgend jaar in februari opnieuw.

Laatst bewerkt:

In welk hotel zat je? En huur je dan een fiets, of neem je je eigen fiets mee?

In welk hotel zat je? En huur je dan een fiets, of neem je je eigen fiets mee?
Ik zat in hotel Cap negret in Altea en had een Merida sculptura gehuurd bij Topbikes die zitten op wandelafstand van het hotel.

Gisteren had ik berichten gekregen van lucascyclingblog of ik meer beelden had van Quick-Step hun nieuwe kleren (had een tik tok video waarop quick step zichtbaar was in de nieuwe kleren), paar minuten later maakt hij er een post mee met redelijk wat likes ondertussen. Best wel trots daarop.

Ingeschreven voor beach race zondag in de Haan.
Droog weer, niet te koud en start om 13u. Ideaal.

Valt nog te bezien of ik de moeite ga doen om strandbanden op te leggen. Ik weet niet of ik er deze winter nog ga (kunnen) rijden.
Niet normaal hoe ik altijd gigantisch uit het wiel gereden word aan de start. Ik heb de omroeper horen zeggen dat er 400 man mee deed aan de race, ik denk dat ik na 3 kilometer op plek 370 reed ofzo. Wat een drama.

Geen strandbanden opgelegd en ik rij ook rond met een verende vork, die ook amper lockt. Ik vraag mij echt af hoeveel watt ik hier verspeel. Als ik mijn inspanning vergelijk (naar gevoel) met wat ik duw op de trainer denk ik niet dat ik lage wattages trap.

Ingeschreven voor de 45 kilometer. Uiteindelijk toch nog in groepjes gereden en ook leuke momenten gehad. In het mulle zand kan ik bijna standaard wel een stuk verder doorrijden dan de mensen rond mij. Ook nog eens tegenwind gigantische inspanning geleverd om toch nog een groepje in te halen. Ronddraaien in een groepje vind ik ook altijd fijn.

De 45 kilometer waren opgedeeld in 3 ronden. Wanneer ik ronde 2 net had afgerond, waren de winnaar daar al. Echt waanzin.

Mijn race zat er toen ook op. In het zachte zand naar kleinste geschakeld (op 2x11) en ineens is de achterbrug van mijn kader in twee gescheurd. Het is alsof de derailleur zo hard getrokken heeft dat hij gescheurd is. Bizar.

Foto in spoiler wegens giganisch
wnC6vAE.jpeg
Hij is 5 jaar geleden op die plek hersteld.

The end of an era. In 2016 gekocht als eerste echt goeie fiets.

Ik denk dat ik een frame ga zoeken om de andere onderdelen daar dan op te monteren. Daar scheelt niets aan.

Laatst bewerkt:
Het kan aan mij liggen, maar als ik naar al dat zand op die ketting, derailleur, casette en andere punten kijk dan wordt ik een beetje onpasselijk.

Moet inderdaad wel een kwestie van serieus wat kracht geweest zijn. Wel mooi gescheurd, dat dan weer wel.

Het kan aan mij liggen, maar als ik naar al dat zand op die ketting, derailleur, casette en andere punten kijk dan wordt ik een beetje onpasselijk.

Moet inderdaad wel een kwestie van serieus wat kracht geweest zijn. Wel mooi gescheurd, dat dan weer wel.
Dat kan al eens gebeuren als je op het strand rijdt zeker? 😃

Terug
Bovenaan