De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Die keramische coating, is dat iets? of toch wat overroepen? Ik zag dat onlangs ergens staan van Dynamic voor een kleine 30 euro.

Tot op heden altijd de veel goedkopere protective wax gebruikt, niet super tevreden van deze protector op het vlak van vuilafstotend vermogen.

Die keramische coating, is dat iets? of toch wat overroepen? Ik zag dat onlangs ergens staan van Dynamic voor een kleine 30 euro.

Tot op heden altijd de veel goedkopere protective wax gebruikt, niet super tevreden van deze protector op het vlak van vuilafstotend vermogen.

3 keer zo goed als de normale.

Iemand ervaring met Zipp 404 Firecrest wielen? Een nieuwe fiets op het oog die met deze wielset is uitgerust. Hoogte 58mm met 23 interne breedte.
Mijn huidige fiets (Canyon Endurace) heb ik een upgrade gegeven met een wielset van Light Bicylce met 45mm diepte, 21mm internal width en DT Swiss 350 naven (36 ratchet) die volgens de specificaties evenveel wegen. Bijzonder tevreden van, na 8000km nog in perfecte staat.

De vraag is dus of ik de nieuwe fiets van de Light Bicycle wielen voorzie en de Zipp's als nieuw verkoop.

Je gaat wel wat poen scheppen als je ze als nieuw kan verkopen. Ik zou echter wel de 58mm’s houden. Dat vind ik toch een serieus stuk mooier dan 45mm’s.

Maar of je voor gebruikte lightbicycles veel gaat krijgen tweedehands…

Je gaat wel wat poen scheppen als je ze als nieuw kan verkopen. Ik zou echter wel de 58mm’s houden. Dat vind ik toch een serieus stuk mooier dan 45mm’s.

Maar of je voor gebruikte lightbicycles veel gaat krijgen tweedehands…
Die Zipp's zouden toch voor 1100-1200 weg kunnen vermoed ik, zeker als de garantie nog niet geregistreerd is op mijn naam.
Aan de andere kant, die lightbicycles zullen inderdaad weinig meerwaarde creëren voor de Endurace.

Ideale situatie (behalve voor mijn portefeuille): Endurace met standaard alu velgen verkopen en de lightbicycles houden als wegset voor mijn Grizl. Achja

Apart verkopen daar zie ik weinig waarde in.
Maar als je uw endurace verkoopt uitgerust met standaard alu lage wielen of die hoge LB wielen dat is al een andere zaak.
Voor uitrusting 2 ga je meer geïnteresseerden en een hoger bedrag kunnen krijgen me dunkt.

Ik zou altijd wel die zipp’s houden op die nieuwe fiets.

Iemand ervaring met Zipp 404 Firecrest wielen? Een nieuwe fiets op het oog die met deze wielset is uitgerust. Hoogte 58mm met 23 interne breedte.
Mijn huidige fiets (Canyon Endurace) heb ik een upgrade gegeven met een wielset van Light Bicylce met 45mm diepte, 21mm internal width en DT Swiss 350 naven (36 ratchet) die volgens de specificaties evenveel wegen. Bijzonder tevreden van, na 8000km nog in perfecte staat.

De vraag is dus of ik de nieuwe fiets van de Light Bicycle wielen voorzie en de Zipp's als nieuw verkoop.
Ga je tubeless rijden? Zo niet zou ik geen Zipps gebruiken.

De velgen zijn hookless waardoor je sowieso tubeless banden moet gebruiken en beperkt bent in de druk die je mag gebruiken. Ook als je er een binnenband in steekt.

Ga je tubeless rijden? Zo niet zou ik geen Zipps gebruiken.

De velgen zijn hookless waardoor je sowieso tubeless banden moet gebruiken en beperkt bent in de druk die je mag gebruiken. Ook als je er een binnenband in steekt.
hookless zou ik met tubeless ook niet gebruiken, al regelmatig op tv gezien dat ze er ook afschieten tijdens het rijden.

De Festive 500 zit er op zie (500km fietsen van 24 tot en met 31 december), volledig buiten gereden dit jaar :)
Hier ook, vandaag laatste 78km gedaan, alles op de rollen wel. Eerlijk gezegd niet verwacht dat het dit jaar zou lukken. Pas 2 weken geleden voor de eerste keer 5u getrained, weken voordien met moeite 2-3u/week. Om dat volume dan plots x3 te doen met zo weinig basis leek mij kansloos... maar toch gelukt :tongue:

Ben wel eens benieuwd wat dit conditioneel gaat doen over een week of 2 na wat broodnodige rust nu. :smile:

Hier ook, vandaag laatste 78km gedaan, alles op de rollen wel. Eerlijk gezegd niet verwacht dat het dit jaar zou lukken. Pas 2 weken geleden voor de eerste keer 5u getrained, weken voordien met moeite 2-3u/week. Om dat volume dan plots x3 te doen met zo weinig basis leek mij kansloos... maar toch gelukt :tongue:

Ben wel eens benieuwd wat dit conditioneel gaat doen over een week of 2 na wat broodnodige rust nu. :smile:

Ik had wat dagen verlof en het weer zat ook mee. Ik heb al eerder die Festive 500 gedaan maar dat was toen deels buiten en deels op de rollen. Ik zie me echt die volle 500 niet doen op de rollen, dat is meer een mentale strijd dan buiten rijden, vind ik.

Ik had wat dagen verlof en het weer zat ook mee. Ik heb al eerder die Festive 500 gedaan maar dat was toen deels buiten en deels op de rollen. Ik zie me echt die volle 500 niet doen op de rollen, dat is meer een mentale strijd dan buiten rijden, vind ik.
Goh ja ik heb mijn 2 ritten van 100 km op de rollen gedaan met een goeie serie en de rest buiten. Paar groepsritjes, vandaag toertje op het gemak met de zoon. Maar ik ging ze wel op de rollen kunne gedaan hebben allemaal denk ik.

Het heeft hier toch al een paar keer goed glad gelegen... ik had weinig zin om dat risico te nemen. Eerlijkheidshalve waren mijn benen na dag 3 ook al redelijk kapot dus laat ons zeggen dat de motivatie niet echt groot was om het buiten te gaan zoeken :tongue:
Op Zwift heb je op elk moment van de dag een group ride of pacer waarbij je kan aanpikken, buiten is dat toch net iets minder :smile:. In 2019 heb ik wel aangepikt bij een aantal van de group rides vanuit Gent (toen nog 3 dagen met 3x75/km) maar laat ons zeggen dat ik anno 2025 net iets minder gemotiveerd ben om nog zo vroeg uit mijn bed te komen...

Vandaag was het idd opletten. Daarmee ben ik maar na de middag vertrokken. En toen waren er nog gladde plekken op plaatsen waar de zon niet aankomt. Ondanks dat het toch 5°C was ofzo vandaag.

Oei, ik heb al eens een carbon frame zien breken op tv, best ook iets anders kiezen dan. :fingerguns_r:
Tenzij je een pluimgewicht bent is hookless een risico zonder voordelen.

Je mag de 5bar niet overschrijden, ook niet als je fiets bij een koffiestop in de volle zon staat waardoor de druk stijgt.
Of je vertrekt met 4,5bar en bolt een hele dag op kokend heet asfalt, veel kans dat je de 5bar ook zal overschrijden en er dus een kans is dat je band van je velg vliegt.

Een standaard Vloerpomp is meestal niet accuraat, tenzij je een Silca pomp van €300 hebt.

Maar in ruil krijg je alle voordelen van hookless wielen:

Ze zijn makkelijker en goedkoper te fabriceren.

Terug
Bovenaan