Je krijgt een digitale badge op Strava. Een fysieke dat niet.Iemand die weet waar je die Rapha 500
Badge kan afhalen in België? Die hebben ze in de Rapha winkels.
In België is er ook geen clubhouse.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je krijgt een digitale badge op Strava. Een fysieke dat niet.Iemand die weet waar je die Rapha 500

Niet vermoed ik. Ze hebben in het verleden nog pop-ups gehad in Brussel en Maasmechelen maar momenteel ga je naar Amsterdam of Londen moeten oid vrees ik.Iemand die weet waar je die Rapha 500
Toch wel. Tot in 2019 stuurden ze die zelfs op per post, vanaf 2020 met toevoeging van virtual zijn ze daarmee gestopt, waarschijnlijk omdat de kostprijs exponentieel zou stijgen maar ik heb wel ergens een bericht zien passeren dat er een beperkte voorraad is bij clubhouses...Je krijgt een digitale badge op Strava. Een fysieke dat niet.
In België is er ook geen clubhouse.
Ja, afgelopen zaterdag. Vooral zien dat je hem in een goede groep kan rijden want tussen de Volcano en de Alpe heb je 60 vlakke kilometers, is wel echt een saai stuk.Wil in het voorjaar ook nog eens de uber pretzel doen, mensen hier die hem al hebben gedaan?
Hier vandaag ook 4u45 op Zwift gezeten
Was jaren geleden dat ik nog zo'n lange rit gedaan heb maar ik had de Uber Pretzel nog nooit gereden.
Groepje wordt moeilijk gezien ik altijd in ERG modus rij om steeds mooi op mijn targetted wattage te rijdenJa, afgelopen zaterdag. Vooral zien dat je hem in een goede groep kan rijden want tussen de Volcano en de Alpe heb je 60 vlakke kilometers, is wel echt een saai stuk.
4u29 aan 187NP met een dikke 65 kilo.Hoelang deed je er over? Als ik kan inschatten op basis van mijn rit nu zal het eerder 4h30-4h45 zijn?
4u29 aan 187NP met een dikke 65 kilo.
Onze leider is boven op de radio tower en vulkaan telkens een minuut of 2 stil blijven staan om te hergroeperen. De groep deed het in 4u22, aangezien ik op de Alpe dus last kreeg van mijn knie.
Alvast succes als je het doet! Met groep bedoel ik vooral dat je een wiel hebt om te volgen, alleen is het toch vooral een mentale strijd om niet af te stappen.

Is daar een bepaalde reden voor? Want ik snap het nut niet goed... je kan op gevoel toch ook wel weten in welke zone je ongeveer rijdt?Groepje wordt moeilijk gezien ik altijd in ERG modus rij om steeds mooi op mijn targetted wattage te rijden

Wow relax?Is daar een bepaalde reden voor? Want ik snap het nut niet goed... je kan op gevoel toch ook wel weten in welke zone je ongeveer rijdt?
Zolang je in die bepaalde vooropgestelde band blijft is het toch ok? Als je target vermogen 200W is, ga je altijd schommelen tussen de 180W & 220W oid, zelfs in ERG.
Ik hoop niet dat je zo'n Wahoo gebruiker bent die écht gelooft dat je een uur lang exact xxxW gereden hebt... Niemand kan perfect op een bepaald vermogen rijden, alleen zijn er bepaalde trainers die die variaties wegmoffelen in hun feedback. Dat is gewoon de trainer die de boel belazert met power smoothing.
Discutabel... er zijn coaches genoeg die ERG mode in het algemeen afraden en aanraden van zelf de juiste versnelling/cadance te zoeken. Voor korte intervals, zeker voor sprint intervals, is ERG sowieso af te raden.Wow relax?
Ik beweer ook niet dat het exact wattage x is. Waar ik wel van overtuigd ben is dat ik veel meer effectieve tijd doorbreng op het juiste wattage dan niet in erg modus te rijden. Betere training dus voor mij de logische keuze
Een juiste versnelling zoeken draagt toch niets bij aan de stress door training die je u lichaam geeft? De juiste cadans zoeken is bij ERG nu net gemakkelijker omdat je steeds op het targetted wattage uitkomt. Ik had gisteren een gemiddelde cadans van 91 & mik ook indoor steeds op 90+.Discutabel... er zijn coaches genoeg die ERG mode in het algemeen afraden en aanraden van zelf de juiste versnelling/cadance te zoeken. Voor korte intervals, zeker voor sprint intervals, is ERG sowieso af te raden.
ERG is wat het is: een gemakkelijkheidsoplossing.
Iedereen doet uiteindelijk wat hij of zij wil op basis van hun eigen overtuiging maar ik vind het ook enigszins vreemd dat je voor Zwift zou betalen om dan je vermogen vast te clicken en compleet te negeren wat er gebeurd in game, zowel kwa parcours als andere renners rondom u.
Ik zeg niet dat ERG geen handige tool is, ik zeg alleen dat ERG zeker niet per definitie de betere tool is enkel en alleen omdat je zogezegd beter "het juiste" vermogen trapt.Een juiste versnelling zoeken draagt toch niets bij aan de stress door training die je u lichaam geeft? De juiste cadans zoeken is bij ERG nu net gemakkelijker omdat je steeds op het targetted wattage uitkomt. Ik had gisteren een gemiddelde cadans van 91 & mik ook indoor steeds op 90+.
Buiten val ik steeds terug in de range van 82-86 net door het zoeken naar de juiste versnelling en cadans door het parcours.
Het is voor mij zeker geen shortcut maat eerder een manier om gewoon efficiënt op het juiste wattage te trainen. Kijk eens naar de ritten buiten als je vb. 4h zone 2 wil rijden. ‘T is al een serieus succes als je daadwerkelijk 3h in zone 2 zit.
(Ik ga ook liever buiten als het kan hoor..)
Maar hier zomaar afschilderen dat ERG modus geen handige tool is, vind ik complete nonsens.
Idem bij intervallen tot en met vo2 max zorgt het er gewoon voor dat je ook niet te hard aan het duwen bent en in een verkeerde zone aan het trainen bent. Als er blokken zijn van 1 min 360 watt wordt dat ook effectief geduwd. Heb die al vaak buiten gedaan en dan kom je gemiddeld misschien ook op de 360 maar duw je de helft van de tijd 340 en andere helft 380. Ik weet wel welke het meest efficiënt is

Ik begrijp uw probleem niet. Who cares dat het exact 360W is? Elk mens met gezond verstand weet toch dat dit niet constant kan zij? Elke trainer zal in ERG constant moeten aanpassen omdat het menselijk lichaam nu eenmaal niet in staat is om een constante power output te geven. Bij de ene lukt dat al beter dan bij de andere.Ik zeg niet dat ERG geen handige tool is, ik zeg alleen dat ERG zeker niet per definitie de betere tool is enkel en alleen omdat je zogezegd beter "het juiste" vermogen trapt.
Hoe weet je dat 1m 360W duwen beter is dan die minuut in een band van 340W <-> 380W te trappen?
Hoe weet je uberhaupt dat je exáct 360W trapt de hele tijd? Dit is net wat ik eerder al aanhaalde: niemand kan 1m exact 360W trappen.
Ik heb even een voorbeeld van Strava geplukt van ne kameraad met van die biljartvlakke grafieken.
![]()
Dit is fake data. Dit is Wahoo dat je vermogen door power smoothing duwt en dan zegt: kijk eens hoe perfect je op die 205W zit! Terwijl hij in realiteit evengoed gewoon 190-220W trapt maar de trainer dat in de output wegmoffelt.
En dan krijg je mensen op Reddit die nadien switchen naar een andere trainer en denken dat die kapot is omdat hij zijn vermogen "niet houdt". Toch wel, de power smoothing functie ontbreekt gewoon of ze staat uit.
Dit is power data van een andere ERG mode workout waarbij geen power smoothing actief is, dit is wat er écht gebeurt in ERG modus als de trainer de data niet eerst door een filter haalt:
![]()
Voor alle duidelijkheid: by all means, gebruik ERG, ik gebruik het (meestal) ook voor mijn structured workouts. Maar besef dat het vooral handig is naar gebruiksgemak en niet per definitie de betere optie is omdat je zogezegd beter het juiste vermogen trapt want dat is niet de realiteit.
Als je even alles had gelezen, de persoon waarop ik reageer...Ik begrijp uw probleem niet. Who cares dat het exact 360W is?
hij zegt in ERG te rijden omdat hij dan exact op het juiste vermogen kan rijden en dus "beter te trainen". Ik stip alleen maar aan dat 360W nooit exact 360W is, dat is alles. Uiteraard maakt het niks uit of je nu exact 360W rijdt of in de band tussen 340-380W, net omdat het eerste toch niet kan, dat is het hele punt net.Wat het parcours doet in workout mode maakt op zich niks uit, Zwift maakt alles vlak. Dat heeft op zich niks met ERG te maken want dat is zo of je ERG aan of uit zet. In ERG mode regelt gewoon de weerstand van u trainer op basis van uw cadance, welke versnelling je daarbij geselecteerd hebt bij de start van de workout doet er eigenlijk niks toe. Enfin, ERG mode is wel accurater en regelt net iets sneller als je vooraan je binnenblad gebruikt tov van je buitenblad, dat wel.ERG zorgt er net voor dat je op zwift exact uw versnelling en cadence kunt kiezen door met het vermogen te spelen. Als het constant op en af gaat zit je anders constant met variaties, exact hetzelfde als een rit in de Vlaamse Ardennen waar je ook 100 keer per uur schakelt als het tegenzit. Een gestructureerde training is daar ook zeer lastig.
Alé jong, kom eens van uw paard. Hij heeft nergens het woord exact gebruikt. Niemand hier begrijpt uw fixatie daarop. Iedereen weet dat het ingesteld wattage nooit 100% constant is, dat is onmogelijk. Het is een target ergens in een zone dat hij zelf gekozen heeft, daar zit altijd spreiding op. Niemand hier ontkent dat.Als je even alles had gelezen, de persoon waarop ik reageer...hij zegt in ERG te rijden omdat hij dan exact op het juiste vermogen kan rijden en dus "beter te trainen". Ik stip alleen maar aan dat 360W nooit exact 360W is, dat is alles. Uiteraard maakt het niks uit of je nu exact 360W rijdt of in de band tussen 340-380W, net omdat het eerste toch niet kan, dat is het hele punt net.
Wat het parcours doet in workout mode maakt op zich niks uit, Zwift maakt alles vlak. Dat heeft op zich niks met ERG te maken want dat is zo of je ERG aan of uit zet. In ERG mode regelt gewoon de weerstand van u trainer op basis van uw cadance, welke versnelling je daarbij geselecteerd hebt bij de start van de workout doet er eigenlijk niks toe. Enfin, ERG mode is wel accurater en regelt net iets sneller als je vooraan je binnenblad gebruikt tov van je buitenblad, dat wel.