De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Een kameraad heeft afgelopen week een Grail toe gekregen, die zei dat de afstelling qua versnellingen maar heel pover was. Uiteindelijk moet het daar bij Canyon ook vooruit gaan en als het 90% schakelt is het niet dat je hem even gaat terugsturen.
Bij mijn 2 Canyons was dat perfect. Maar echt een soort crispness die je niet
verwacht van NX en 105. Ik ga niet ontkennen dat het kan voorvallen dat het wat minder is, maar mijn ervaring is toch anders.

Dat is hun endurance model dus dat klopt voor geometrie maar als je lenig bent kan alles qua geometrie.

Weet wel dat Shimano binnenkort hun nieuwe Ultegra gaat uitbrengen normaal, dus zit je al meteen met ouder model :unsure:
Lenig normaal wel, maar iets meer comfort zal geen kwaad kunnen om de eerste jaren te beginnen, denk ik dan.

Lenig normaal wel, maar iets meer comfort zal geen kwaad kunnen om de eerste jaren te beginnen, denk ik dan.
Hoe hebben ze beslist dat die fiets uw maat is? Door opmeting of door te kijken wat er in stock nog beschikbaar is?

De supersix Evo bv heeft qua stack/reach in mijn maat zelfde als mijn Ridley fenix en dat is bij Ridley de endurance (al heeft die zelfde als helium)

Goh, de fietsen zijn wel mooi... maar in 2021 willen ze ze precies allemaal een vortlelijke kleur (of design) geven...
Is toch al even aan de gang imo. Ik weet niet wie er bij Canyon beslist wat voor kleuren ze dit jaar zullen uitbrengen maar wat daar de laatste 2-3 jaar allemaal tussen zit... my god. Zeker bij de vrouwen zitten er zo van die modellen tussen: donkerpaars/fel oranje of donkerblauw/licht appelblauwzeegroen. Ze hebben nu in hun endurace line ook "purple" wat eigenlijk gewoon barbie roze is en die aquamarin kleur: lichtblauw met dan in iets donkere letters canyon erop :sick:

Die nieuwe kleur "Off Navy" (eigenlijk gewoon donkergroen) vind ik dan weer wel echt nice. click

Ligt het trouwens aan mij of probeert Canyon optimaal mee zijn prijzen op te drijven? Ik heb nooit geweten vroeger dat ze mid-season nieuwe kleuren en afmontages uitbrachten. Is dit niet een beetje een verborgen manier om overal €100/200 bij te lappen? :unsure:

Hi all, ik volg deze thread al even met in gedachten zelf een koersfiets te kopen nu lukt dit ineens via leasing dus nog beter.
Wat zijn de meningen over Cannondale (Synapse carbon Ultegra Di2 2021 MRC)?
Deze werd aangeraden (FM) omdat hij voor een beginner een iets aangenamere ergonomie/bouw heeft, wat me wel praktisch lijkt als complete beginner. (En hij is in stock ;) )
Wel straf om meteen Ultegra Di2 aan te raden aan een beginner, waar vaak gezegd wordt: ga eerst voor Tiagra of (vooral) 105 om te zien of de sport iets voor u is :oink: :unsure:

Ook al vaker gezegd: ik ben blij dat ik met Tiagra ben gestart, en pas later ben geüpgraded. Als beginner ga je Di2 dan nooit zo kunnen appreciëren als je direct daarmee gestart bent.

Ligt het trouwens aan mij of probeert Canyon optimaal mee zijn prijzen op te drijven? Ik heb nooit geweten vroeger dat ze mid-season nieuwe kleuren en afmontages uitbrachten. Is dit niet een beetje een verborgen manier om overal €100/200 bij te lappen? :unsure:
Zijn de prijzen niet hetzelfde gebleven?
Wel straf om meteen Ultegra Di2 aan te raden aan een beginner, waar vaak gezegd wordt: ga eerst voor Tiagra of (vooral) 105 om te zien of de sport iets voor u is :oink: :unsure:
Tja zal enige afmontage zijn in zijn maat waar hem nog aan raakt wss. Aangezien er veel 'high level' ook al niet meer beschikbaar is zal hem niet de enige beginner met dure fiets zijn :unsure:

Is toch al even aan de gang imo. Ik weet niet wie er bij Canyon beslist wat voor kleuren ze dit jaar zullen uitbrengen maar wat daar de laatste 2-3 jaar allemaal tussen zit... my god. Zeker bij de vrouwen zitten er zo van die modellen tussen: donkerpaars/fel oranje of donkerblauw/licht appelblauwzeegroen. Ze hebben nu in hun endurace line ook "purple" wat eigenlijk gewoon barbie roze is en die aquamarin kleur: lichtblauw met dan in iets donkere letters canyon erop :sick:

Die nieuwe kleur "Off Navy" (eigenlijk gewoon donkergroen) vind ik dan weer wel echt nice. click

dat donkerpaars/fel oranje vind ik persoonlijk één van de mooiste liveries ever :D

full_2021_ultimate-cf-slx-9-wmn-etab-disc_2750_bu-og_P5.png

Of de perfecte fade op de Movistar bikes

Movistar-Canyon-Aeroad-630x420.jpg

Zijn de prijzen niet hetzelfde gebleven?

Tja zal enige afmontage zijn in zijn maat waar hem nog aan raakt wss. Aangezien er veel 'high level' ook al niet meer beschikbaar is zal hem niet de enige beginner met dure fiets zijn :unsure:
Ik weet niet of ze gestegen zijn. Tis maar een gevoel maar mogelijk zijn de prijzen in een eerdere fase reeds opgedreven (zoals bij elke andere fabrikant).
dat donkerpaars/fel oranje vind ik persoonlijk één van de mooiste liveries ever :D

full_2021_ultimate-cf-slx-9-wmn-etab-disc_2750_bu-og_P5.png

Of de perfecte fade op de Movistar bikes

Movistar-Canyon-Aeroad-630x420.jpg
Smaken en kleuren zeker? :unsure:. Nee ja, ik ga die combo nu niet objectief lelijk noemen... wat je van bepaalde kleurencombo's soms wel kan.

Die fietsen van Movistar zijn inderdaad niet verkeerd maar dan zit je met een model dat eigenlijk gelieerd is aan een specifiek team. Is voor mij een beetje hetzelfde als rondrijden in een truitje van Quick-Step of Lotto: a big no-no. :p

De CF’s zijn met 2/300 omhoog gegaan, de AL’s zijn 100€ goedkoper geworden.

ook bijkomend: de officiële tire-clearance is naar 35mm gegaan

Ja, crossbandjes eronder... Je moet er gewoon rekening mee houden dat die frames niet voorzien zijn op jumps en drops, want Categorie 1. Maar voor lichte offroad / hardpack kan het zeker. De Grail/Inflite zijn steviger gebouwd, en kunnen 20cm aan.

Diegenen die het loopforum wat volgen zullen dit al wel weten, maar ik ben een fervent loper (vooral trail/ultraloper). Tot nu toe heb ik altijd enkel gelopen en 0,0 andere sporten beoefend.

Sinds enkele weten heb ik van een maat een mountainbike in bruikleen gekregen om wat te kunnen afwisselen. Tot nu toe nog maar heel korte ritjes van max 1u in het bos puur op gevoel.

Ik loop een marathon in minder dan 3u (op training), ik heb meerdere 100km finishes op mijn naam en zelfs 1 100mijl finish. Ik denk dus wel dat ik kan stellen dat mijn conditie meer dan behoorlijk is. Het valt mij wel op dat fietsen toch echt een ander paar mouwen is en dat ik dat echt gewoon moet worden. Rustig fietsen is geen probleem, maar wanneer ik tempo maak, merk ik dat ik redelijk snel op mijn tandvlees zit. Best wel leuk om een nieuwe sport te ontdekken.

Momenteel gebruik ik gewoon een broekje met zeem van Decathlon dat ik nog liggen had. Zolang de ritten kort blijven is dat wel voldoende.

Binnen 2 weken neem ik mijn fiets eens mee naar de Ardennen om te zien hoe ik de hoogtemeters als fietsend verteer, dat zal wel serieus tegenvallen denk ik.

Zijn er hier nog mensen die al eens een bikefit hebben laten doen met het oog op aankoop nieuwe fiets?
Krijg je achteraf effectief een lijst van frames van verschillende merken mee die zouden moeten passen, of is het eerder van: uw stack is x en uw reach is y etc, de rest moet je zelf maar opzoeken?

Ben van plan om me eerst te laten opmeten indien ik in de toekomst een nieuwe fiets koop (en eens de voorraden terug wat mee zijn).

Diegenen die het loopforum wat volgen zullen dit al wel weten, maar ik ben een fervent loper (vooral trail/ultraloper). Tot nu toe heb ik altijd enkel gelopen en 0,0 andere sporten beoefend.

Sinds enkele weten heb ik van een maat een mountainbike in bruikleen gekregen om wat te kunnen afwisselen. Tot nu toe nog maar heel korte ritjes van max 1u in het bos puur op gevoel.

Ik loop een marathon in minder dan 3u (op training), ik heb meerdere 100km finishes op mijn naam en zelfs 1 100mijl finish. Ik denk dus wel dat ik kan stellen dat mijn conditie meer dan behoorlijk is. Het valt mij wel op dat fietsen toch echt een ander paar mouwen is en dat ik dat echt gewoon moet worden. Rustig fietsen is geen probleem, maar wanneer ik tempo maak, merk ik dat ik redelijk snel op mijn tandvlees zit. Best wel leuk om een nieuwe sport te ontdekken.

Momenteel gebruik ik gewoon een broekje met zeem van Decathlon dat ik nog liggen had. Zolang de ritten kort blijven is dat wel voldoende.

Binnen 2 weken neem ik mijn fiets eens mee naar de Ardennen om te zien hoe ik de hoogtemeters als fietsend verteer, dat zal wel serieus tegenvallen denk ik.
Ik ken u inderdaad van het loopforum!
Fietsen en lopen zijn totaal verschillende sporten. Toevallig dat je hier nu net terecht komt, gisteren nog een aflevering gezien van de Container Cup met Kimeli. Loopt op de loopband een nieuw record maar bij het fietsen was het niet al te vet.

Ik denk dat in uw geval het fietsen je wel goed af zal gaan. Je zal versteld staan van hoe snel je het gewoon bent. Als je steeds hetzelfde tourtje doet, zal je na een paar keer al merken dat je aan het verbeteren bent.

Terug
Bovenaan