De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

2 ritjes in Tenerife achter de kiezen,

2 keer +\- 50km met 1000hm. Eerste keer 1 lange klim en een lange afdaling, was bijzonder tevreden met mijn 264NP op 2u.

Vandaag meer mijn meug, beetje kletsers gelijk in de Vlaamse Ardennen. 2u met 291NP, dat heb ik nog nooit gehaald, bijlange niet.

Overmorgen Teide maybe, maar kheb er wat schrik voor.

Welke beklimmingen heb je dan gedaan? Want korte kletsers, dan is uw definitie van kort toch anders :P

Kan mij wel inbeelden waar je geweest bent, maar ben toch benieuwd.
Tenerife is top eh, maar geen meter vlak en op de drukke stukken echt klote om te fietsen…
Zeer liefhebbend voor fietsers zijn ze er ook niet altijd spijtig genoeg.

Hoe lang is de klim van de Teide?

#googleisvoorlosers
Beetje afhankelijk van welke weg je omhoog neemt. Maar je mag toch rekenen op 23km op zijn minst klimmen.

Als je vanaf de snelweg aan Las Americas via Arona tot echt de stoeltjeslift rijdt dan ben je 47,8km zoet.
Dat is dan 2406m klimmen aan 5,7%. Rekening houdend ermee dat vanaf El Retamar (einde van de beklimming) op de vulkaan bent en het eerst terug dalen is om dan was glooiend op de vulkaan te rijden. Je passeert dan bij de parador (hotel van de profs) om bij het hoogste punt waar je kan fietsen te eindigen.
Je bent even bezig, maar moet je gedaan hebben!

Tenerife is top eh, maar geen meter vlak en op de drukke stukken echt klote om te fietsen…
Zeer liefhebbend voor fietsers zijn ze er ook niet altijd spijtig genoeg.
Jij haalt alle redenen aan waarom ik na 1x fietsen op Tenerife niet terug zou gaan en véél liever naar bvb Lanzarote zou gaan.
Mallorca nog beter, maar minder garantie op goed weer daar natuurlijk dan de Canarische...

Jij haalt alle redenen aan waarom ik na 1x fietsen op Tenerife niet terug zou gaan en véél liever naar bvb Lanzarote zou gaan.
Mallorca nog beter, maar minder garantie op goed weer daar natuurlijk dan de Canarische...
Je bedoelt dan het klimwerk?
Voordeel is wel dat het veelal doenbare percentages zijn. Maar als je vlak België gewoon bent kan het lelijk tegenvallen, zeker als je geen klimmer bent :P

Je bedoelt dan het klimwerk?
Voordeel is wel dat het veelal doenbare percentages zijn. Maar als je vlak België gewoon bent kan het lelijk tegenvallen, zeker als je geen klimmer bent :p
Wel ja, ofwel klimmen ofwel dalen leuk voor 1 of 2 dagen maar toch geen hele week, en het verkeer vond ik lelijk tegenvallen...
En eigenlijk het weer ook niet ideaal gehad.
Beneden helemaal goed, mist op de klim naar de Teide, zon op de Teide, regen en koud in de afdaling en dan weer zonnig en warm beneden...

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe GPS (moet wel garmin zijn). Ik twijfel tussen de 850 en de 1050. Vooral omdat ik niet weet of die laatste wel zal passen tussen de garminhouder en het stuur van mijn canyon wegens de grootte. En dat het scherm blijkbaar maar raar reageert bij koude en/of in de regen.
De 850 zit dan met een mindere batterij, maar het is nu ook niet dat ik ritten doe van 300 km, wel sporadisch eens een 200km maar normaal zou dat wel moeten lukken, of zou dat wel problemen kunnen geven?
De 1040 en 840 heb je dan ook nog, maar ben wel nog fan van die geïntegreerde bel bij de 850/1050. En je hebt ook het laatste nieuwe.

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe GPS (moet wel garmin zijn). Ik twijfel tussen de 850 en de 1050. Vooral omdat ik niet weet of die laatste wel zal passen tussen de garminhouder en het stuur van mijn canyon wegens de grootte. En dat het scherm blijkbaar maar raar reageert bij koude en/of in de regen.
De 850 zit dan met een mindere batterij, maar het is nu ook niet dat ik ritten doe van 300 km, wel sporadisch eens een 200km maar normaal zou dat wel moeten lukken, of zou dat wel problemen kunnen geven?
De 1040 en 840 heb je dan ook nog, maar ben wel nog fan van die geïntegreerde bel bij de 850/1050. En je hebt ook het laatste nieuwe.
Ik heb onlangs de 1050 gekocht, nog geen last gehad, mooi en duidelijk scherm, veel mogelijkheden.
Maar inderdaad elke garminhouder moeten aanpassen wegens net te weinig plaats. Je krijgt er 1 bij in het pakket.

Ik hoop bij de nieuwe GPS'en dat de mount sterk genoeg is, zeker als die 1050 nog groter is dan zijn voorgangers. Bij mijn 1030 was dat afgebroken en heb ik er dan een mount van Dog Ears op gemonteerd.

Oei ik ga elk jaar Naar de Alpen om alleen maar te klimmen xD, vind dat superplezant beetje afzien enzo

Met die ingesteldheid ga je geen week op Tenerife kunnen rondfietsen.
Je moet echt doseren en niet constant aan omslagpunt omhoog willen jassen. Want dan gaat het vies tegenvallen.
En dat is wel net zo mooi aan Tenerife. De klimmen die je kan doen zijn lang, maar niet heel steil waardoor je heel makkelijk nog altijd op duurvermogen omhoog kan rijden. Je hoeft met andere woorden dus niet tempo of omslagpunt te krijgen.

Beklimmingen zijn vooral goed omdat je mooi uw effort kan rijden. Nadeel is wel dat je weinig afstand per uur aflegt en je steeds druk op de pedalen moet houden.
Tenerife is gewoon de Teide, als je de kustweg neemt is het verschrikkelijk druk, dus je kunt quasi niks anders dan klimmen daar.

Zelfs op de weg langs de kust is het niet vlak. De baan tussen Las Americas en Los Gigantes is constant ook op en neer.
Je kan enkel maar klimmen in Tenerife, dat is gewoon zo. Maar het summum is wel de mascavallei waar het vol met toeristen rijdt en de banen zeer steil en druk zijn.
Maar wel echt prachtig, dus je moet het wel eens gedaan hebben.

Indien iemand interesse heeft: ik verkoop een Garmin Edge 540 in nieuwstaat (enkele keren gebruikt) in originele doos en toebehoren. Testen kan bij aankoop. Stuur een bericht bij interesse!

Ik heb de 850, speciaal ook gekocht voor de geintegreerde bel die werkt met de di2 buttons op ultegra/dura ace. Echt gemakkelijk
Qua batterijduur idd een downgrade tegenover mijn oude 830 maar na iedere rit vliegt hij toch aan de lader.. deed ik met mijn 830 ook om zeker te zijn. Voor mij dus geen issue.
Helderheid en duidelijkheid van het scherm is wel een serieuze verbetering.

2 ritjes in Tenerife achter de kiezen,

2 keer +\- 50km met 1000hm. Eerste keer 1 lange klim en een lange afdaling, was bijzonder tevreden met mijn 264NP op 2u.

Vandaag meer mijn meug, beetje kletsers gelijk in de Vlaamse Ardennen. 2u met 291NP, dat heb ik nog nooit gehaald, bijlange niet.

Overmorgen Teide maybe, maar kheb er wat schrik voor.
Hoeveel weeg je? Ik start in Tenerife doorgaans met de klim naar villaflor, nadien de Teide en dan nog eens zo een villaflor ritje. 3 ritten in 7 dagen op de rental bike, om de vrouw tevreden te houden. Geen powermeter, geen carbon velgen, geen tubeless setup. Teide heb ik van uit Los christianos gedaan. Binnenkort ga ik misschien nog eens terug. Je gaat daar niet voor hoge gemiddeldes, wel voor de ervaring en de klims...

Wat is een betaalbaar elektrisch pompje om mee te nemen tijdens het fietsen? Compact en handig. Iemand ervaringen?
Ik heb er 1 van AliExpress merk is cyclus. Je kan je druk instellen en ik kan er 3 banden van 28mm mee op 6 bar zetten. Al verschillende keren gebruikt en werkt echt vlot. Duurt ongeveer 1 minuut voor een band.

Wat is een betaalbaar elektrisch pompje om mee te nemen tijdens het fietsen? Compact en handig. Iemand ervaringen?

Ik heb deze 2 van Aliexpress al gebruikt. (1 voor mezelf gekocht, 1 als cadeau gegeven).
Al 2jaar in bezit en ze werken foutloos.
Kan zelfs goedkoper als je geen display wilt.

-TOPUMP TB2 PRO Mini
-CYCLAMI A2S 120PSI

Of je kan bij futurum hetzelfde kopen voor €90-100... Toen ik ze opzocht een 'anoutway AT1 Pro Mini' gezien aan €35, paar maand later exact dezelfde gezien bij futurum's huismerk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan