De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

nee.

De systeem met de pot, ophangstandaard, kabeltje... is eerst door cyclowax bedacht. Dus ook Silca is een na-aper. Hotwaxen bestaat al sinds de eerste tweewielers rondreden, dus het gaat hem eerder over de manier waarop je dat dummyproof kan doen.

Met de nieuwe waxheater hebben ze wel nog een gigantische stap voorwaarts gezet.
Dat systeem bestond toch al voordat Cyclowax ermee kwam?
Ik zie in mijn berichten dat de oprichter ervan nog berichten stuurde in juli 2021 om dat uit te testen onder een aantal fietsers.
Ik kende die methode toen al aangezien ik zelf al een slow cooker in huis had en al eens kettingen omhoog had gehangen.

@Polle32 het is hier tot de middag blijven regenen, een stuk langer en meer dan ze twee dagen geleden nog voorspelden. Met de mtb zal het geen propere bedoening worden 🙂. Net geen 20mm bij het lokale weerstation.

Gelukkig morgen zelf wel een stralende dag (als de voorspellingen uitkomen).

@Polle32 het is hier tot de middag blijven regenen, een stuk langer en meer dan ze twee dagen geleden nog voorspelden. Met de mtb zal het geen propere bedoening worden 🙂. Net geen 20mm bij het lokale weerstation.

Gelukkig morgen zelf wel een stralende dag (als de voorspellingen uitkomen).
Merci voor de update. Hier heeft ook stevig geregend, net nog een hagelbui ook… k ga eens in conclaaf met mijn fietsmaat want ik heb geen zin in ploeteren. Ben daar te oud voor 😀.

Zoals verwacht lag het er niet bepaald stofferig bij ... Overal nog goed berijdbaar maar uiteraard wel wat schuiven en veel gespetter.
Een fris begin maar van start tot finish (en de aprés) onder een stralende zon. Van thuis uit 120km in 5h09, 1343hm's en 185NP.
De beentjes voelden goed. Ik ben er wel blij mee na begin januari ziek geworden te zijn, en pas sinds 3 weken voel ik me weer goed op de fiets. Het was wel een beproeving om zowat 1,5 maand eerst niet te fietsen en vervolgens rond te toeren alsof ik nog nooit op een fiets had gezeten.

Het is hier Tielrode geworden (Ronde van t Waasland), regio die goed regen verdraagt. Fietsmaat wou het niet riskeren om naar Oud-Heverlee te rijden om dan in de modder te moeten ploeteren. Ik verdenk hem er ook van dat hij de hm's niet echt zag zitten want de vorm is er de laatste tijd niet 😄.

Het was zalig fietsen in t zonnetje (vorige week mist, week daarvoor grijs en regen) 🤩.

Nu duimen voor een droge week want volgend weekend Slag om Gavere (stevige mtb-rit in de Vl Ardennen).

Ik 4:30u aan 225NP, zonder een centje pijn (135HR) op Nokere Koerse.

We waren met 3 waarvan ik duidelijk de sterkste was, dus 100% kopdienst en toch temporiseren. Heerlijk wel.

En dan op Achterberg en Nokere Berg ee stevig PR gereden (die laatste als gedeelde 4e van de dag opgereden, zonder lead-out 🥷🏿)

Ook PR op 1 min en 2 min power (resp. 574 en 424).

En voor het eerst een JOINscore va +30 😬

We waren met 3 waarvan ik duidelijk de sterkste was, dus 100% kopdienst en toch temporiseren. Heerlijk wel.

En dan op Achterberg en Nokere Berg ee stevig PR gereden (die laatste als gedeelde 4e van de dag opgereden, zonder lead-out 🥷🏿)

Toch even snel gaan kijken, oef, je bent nog niet onder mijn tijd op Nokere berg gekropen, nog altijd #1 van de BG-cycling club ;)

(en om helemaal eerlijk te zijn, Achterberg ben je een pak sneller dan mij...)

Doet me denken aan het moment dat m'n JOINscore >40 was, een punt in mijn leven dat ik waarschijnlijk nooit terug zal kunnen evenaren 🥲

Toch even snel gaan kijken, oef, je bent nog niet onder mijn tijd op Nokere berg gekropen, nog altijd #1 van de BG-cycling club ;)

(en om helemaal eerlijk te zijn, Achterberg ben je een pak sneller dan mij...)
3s verschil is wel nog echt veel!

Was dat al met een powermeter, want die van mij zegt 551w en die van jou 378w 😎

Of je had meewind, of een zotte trein. Of beide 😂

Altijd al vragen gehad bij mijn powermeter, maar als ik mijn koersfiets op de rollen zet komen die wel overeen, dus het moet wel kloppen I guess...

Geen zotte trein, naar mijn herinnering geen zotte meewind maar het zal zeker geen tegenwind zijn geweest.

Een jaar later heb ik hem nog eens opgereden in 33 sec, daar had ik een gemiddelde van 323W. Op dat vlak is mijn snelheid tenopzichte van de kracht die ik zet wel consistent.

Je zet dus wel veel kracht, maar je krijgt ze precies niet op de grond ;) In het begin tot ongeveer de helft zitten we vrij gelijk qua snelheid, daarna zakt die stevig bij jou terwijl de powergegevens iets anders zouden doen vermoeden.

Full disclosure: er werd geen gebruik gemaakt van gootjes, bij mij is het ook 100% kasseien.

Edit: tzullen die 32mm's zijn, bij mij zitten er 28's op! (omdat ik te cheap ben om die te vervangen voor ze versleten zijn)

2 weken geleden alleen naar de ardennen 137km 1600hm op 5u30 , was ik wel blij mee
Gisteren was de batterij van mijn versnelling op halfweg de rit .. :p Dat ga ik niet meer vergeten.
Binnen 3 weken RVV 130km. Ik denk dat ik er wel klaar voor ben.

Hoe vaak kuisen jullie, jullie ketting?
Ik gebruik dripwax en ik ga daar na elke rit eens over met een droge vod. Maar het is nu niet dat die er proper uitziet..

Die power numbers gaan toch echt alle kanten uit op dat segment :P
Zelfde dag als u rijdt er iemand even snel al u omhoog met bijna 200w meer (766w). 14 maart, dag ervoor dus, iemand in zelfde tijd als u met 200w minder dan u. (386w)
Die andere kerel moet dus dubbel zoveel vermogen trappen om in dezelfde tijd omhoog te rijden :unsure:

Die power numbers gaan toch echt alle kanten uit op dat segment :p
Zelfde dag als u rijdt er iemand even snel al u omhoog met bijna 200w meer (766w). 14 maart, dag ervoor dus, iemand in zelfde tijd als u met 200w minder dan u. (386w)
Die andere kerel moet dus dubbel zoveel vermogen trappen om in dezelfde tijd omhoog te rijden :unsure:
het is niet steil, maar gewicht speelt toch wel al een heel grote factor daar, nee?

Dus een dikke met veel kracht die zijn kracht niet goed kwijt kan (ik was ook heel vaak aan het slippen) vs een skinny bro in een treintje?
Grote verschillen idd, maar het kan wel denk ik.

het is niet steil, maar gewicht speelt toch wel al een heel grote factor daar, nee?

Dus een dikke met veel kracht die zijn kracht niet goed kwijt kan (ik was ook heel vaak aan het slippen) vs een skinny bro in een treintje?
Grote verschillen idd, maar het kan wel denk ik.
Je zegt eerst dat in het gootje rijden niet veel uitmaakt, maar je slipt wel door op de kasseien?

Die power numbers gaan toch echt alle kanten uit op dat segment :p
Misschien een stier van een baanwielrenner en een magere sprietvink genre Martinez...

Terug
Bovenaan