De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb een Canyon Aeroad met DT Swiss Arc 1600 wielen. Achter zit een Continental Grand Prix 5000 S TR 28 mm, voor een Continental Aero 111 26 mm.

Canyon heeft hem geleverd met Schwalbe Aerothan.

Ik wil wat reserve binnenbanden kopen. Welke zijn qua prijs-kwaliteit aan te raden?

Ik heb een Canyon Aeroad met DT Swiss Arc 1600 wielen. Achter zit een Continental Grand Prix 5000 S TR 28 mm, voor een Continental Aero 111 26 mm.

Ik wil wat reserve binnenbanden kopen. Welke zijn qua prijs-kwaliteit aan te raden?
Ridenow tpu banden met de metalen ventielen zijn top voor hun prijs (te vinden op AliExpress in alle maten en gewichten)

Vraag is of je terug TPU wilt of buytl ook volstaat.
If so, binnenbanden van continental, schwalbe, pirelli of Michelin voor 28mm scoor je overal voor geen drol.

Geen ervaring met Chinese TPU. Wel met aerothan en smartube.
Zo een smartube kost 20€ en ik ga hem eerder moet weggooien omdat hij verduurd is dan dat hij lek is. Is dus meer dan zijn geld waard als je het mij vraagt.

Ik rij sinds vorig jaar met ridenow tpu en is echt zalig, rijdt eigenlijk zo goed als even comfortabel als tubeless zonder de miserie van tubeless.

Geen plannen om binnenkort significante bergen te gaan doen, hoogstens wat heuveltjes, dus prima te gebruiken begrjip ik?

Geen plannen om binnenkort significante bergen te gaan doen, hoogstens wat heuveltjes, dus prima te gebruiken begrjip ik?
Het is het ideale excuus voor een nieuwe fiets. ‘Ja maar zoetje, met die bandjes zijn velgremmen niet veilig dus moet ik wel. Of heb je liever dat ik verongeluk, é, is het dat dat je wil?’.

Rete irritant gekraak aan m'n pedalen. Het is altijd iets met deze fiets, grrr.
Woensdag naar Steershop :bow:

Hier begon het na een uur of twee in de buurt van de trapas geweldig te kraken. Van de week de boel eens opengooien en invetten. De vettige rit van vorige week heeft geen deugd gedaan 😂. Dan lag het er vandaag al een pak beter bij!

Het is het ideale excuus voor een nieuwe fiets. ‘Ja maar zoetje, met die bandjes zijn velgremmen niet veilig dus moet ik wel. Of heb je liever dat ik verongeluk, é, is het dat dat je wil?’.
Velgremmen, is dat ook gewoon niet voor vrekkige boomers? Je kent ze wel degenen die fietsen met zo een gedateerde Feryn outfit, op een gedateerde fiets met een 0,5" display sigma fietscomputertje en 1 been uit de haak omdat hun balzak links of rechts van hun zadel gepropt zit tussen de zadelrand en de bil.

Velgremmen, is dat ook gewoon niet voor vrekkige boomers? Je kent ze wel degenen die fietsen met zo een gedateerde Feryn outfit, op een gedateerde fiets met een 0,5" display sigma fietscomputertje en 1 been uit de haak omdat hun balzak links of rechts van hun zadel gepropt zit tussen de zadelrand en de bil.
Uw beschrijving is zodanig accuraat dat ik twijfel of het niet gewoon uit het leven gegrepen is.

Die feryn outfits blijven geniaal he.

Terug
Bovenaan