De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag bezig geweest met het opruimen van mijn tuinhuis, en dan met een hoop gerief naar het containerpark. Maar daar aanvaarden ze dus geen fietsbanden 🤨. Ik zit hier nu met een hele hoop buitenbanden die ik dus in de gewone huisvuilzak moet steken… Wat doen jullie met versleten (buiten)banden? Schwalbe heeft een recyclageprogramma, maar dus niet in België.

Vandaag bezig geweest met het opruimen van mijn tuinhuis, en dan met een hoop gerief naar het containerpark. Maar daar aanvaarden ze dus geen fietsbanden 🤨. Ik zit hier nu met een hele hoop buitenbanden die ik dus in de gewone huisvuilzak moet steken… Wat doen jullie met versleten (buiten)banden? Schwalbe heeft een recyclageprogramma, maar dus niet in België.
Gewoon in de vuilzak hier. Desnoods snij je ze in 2, iets gemakkelijker weg te steken

Als grof vuil moeten ze toch alles aanvaarden? Na betaling.

Maar ik steek ze normaal in een vuilzak. Met vouwbanden toch goed te doen?

Zijn er hier nog mensen die Squadrats gebruiken?

Eenmaal ge de smaak te pakken hebt heel verslavend en zit nu heel de tijd routes de bouwen om de "gaten" in mijn squadrat te vullen.

Mede squadrat addict aanwezig!
Heb al meerdere toffe plekjes en baantjes leren kennen doordat ik een squadrat in dat vierkant wou pakken.

Enkel die verdraaide Squad bij Arcelor eh!! :angry::cry:

In Gent toch al fietsbanden kunnen wegdoen naar het containerpark (in een speciaal daarvoor voorziene container)
Heel vreemd dat ze het bij jou niet aanvaarden.

Dit is ook wel al enkele jaren geleden, dus misschien is er iets veranderd?

Het hangt dus echt van de afvalverwerker af. Ivago zet fietsbanden onder ‘brandbaar grofvuil’, dus zij nemen ze wel aan (niet meer in een aparte container). Maar ik denk dat dat een van de weinigen is…

Wij hebben kleine vuilzakken, van 30 liter. Leuk om daar brede mtb-banden en gravelbanden in te krijgen 😀. Ik ga ze opvouwen en dan toebinden met een tie-wrap, er zit niets anders op é.

Heb al meerdere toffe plekjes en baantjes leren kennen doordat ik een squadrat in dat vierkant wou pakken.

Ik ben van plan om op 1 mei ofzo eens langs daar te passeren om te kijken of ik tot bij die tegel geraak. Ergens hoop ik om op een feestdag als het heel rustig is, ergens makkelijker te geraken.
Alternatieve optie is om aan de Kennedylaan even te stoppen aan het uithoekje van de tegel en paar meter van de baan te wandelen met de gps, dan kom je net aan het puntjes uit van die tegel.

Het hangt dus echt van de afvalverwerker af. Ivago zet fietsbanden onder ‘brandbaar grofvuil’, dus zij nemen ze wel aan (niet meer in een aparte container). Maar ik denk dat dat een van de weinigen is…

Wij hebben kleine vuilzakken, van 30 liter. Leuk om daar brede mtb-banden en gravelbanden in te krijgen 😀. Ik ga ze opvouwen en dan toebinden met een tie-wrap, er zit niets anders op é.
Gewoon begraven in den hof, cadeautje voor de volgende eigenaars. Misschien is het wel een MTB'er.

Ik ben van plan om op 1 mei ofzo eens langs daar te passeren om te kijken of ik tot bij die tegel geraak. Ergens hoop ik om op een feestdag als het heel rustig is, ergens makkelijker te geraken.
Alternatieve optie is om aan de Kennedylaan even te stoppen aan het uithoekje van de tegel en paar meter van de baan te wandelen met de gps, dan kom je net aan het puntjes uit van die tegel.
De minst illegale truuk is om ter hoogte van parking "Lineas Bundel Gent Noord" (op te zoeken via Google Maps) de spooroverweg over te fietsen en dan naast die sporen in de gravel tot aan dit vak te rijden. Of te wachten op de openbedrijvendag van den Arcelor 😅 .

Laatst bewerkt:
Ivm die tegel bij Arcelor Mittal. Bobbie van De jogclub heeft daar een machtig verhaal over. Ik denk podcast #265 van de jogclub. Beetje spoelen want exact weet ik niet wanneer het erover gaat.

Mijn ubersquadrat is ondertussen 24x24 maar aangezien ik dicht bij de zee woon en die squadrat onder een hoek van 45° de kustlijn tikt heb ik nog weinig uitbreid mogelijkheden via noord en west. Dat neemt de fun wel wat weg.

Ivm die tegel bij Arcelor Mittal. Bobbie van De jogclub heeft daar een machtig verhaal over. Ik denk podcast #265 van de jogclub. Beetje spoelen want exact weet ik niet wanneer het erover gaat.

Mijn ubersquadrat is ondertussen 24x24 maar aangezien ik dicht bij de zee woon en die squadrat onder een hoek van 45° de kustlijn tikt heb ik nog weinig uitbreid mogelijkheden via noord en west. Dat neemt de fun wel wat weg.

Benoot is die tegel ook al eens komen halen (na een paar dagen van strava verdwenen)

Momenteel is er wel nog 1 ingang voor fietsers niet afgesloten en is hij nog haalbaar maar binnenkort komt hier ook een elektrisch hekken waar je als niet werknemer niet door kan.

Ik werk daar dus kan er probleemloos aan :hurrr:

Laatst bewerkt:
Deze morgen na het oppompen van men banden mijn ventiel afgebroken :unsure:
Wat zijn zo'n beetje deftige binnenbanden voor 32mm? Liever 5g meer als het wat sterker is, maar te zwaar moet nu ook niet.

Ik zit door mijn voorraad gelletjes door. Waar kopen jullie er? Wielervoeding.be is precies nog het goedkoopste. Op veel plaatsen is het 2 euro per gelletje en dat vind ik er toch over. Meestal koop ik er dan ook tijdens Black Friday ofzo en ben ik redelijk zuinig met die dingen (voor lange ritten of een snelle boost in noodgeval ofzo). Veel meer dan een euro per stuk wil ik daar niet aan geven.

Ik zit door mijn voorraad gelletjes door. Waar kopen jullie er? Wielervoeding.be is precies nog het goedkoopste. Op veel plaatsen is het 2 euro per gelletje en dat vind ik er toch over. Meestal koop ik er dan ook tijdens Black Friday ofzo en ben ik redelijk zuinig met die dingen (voor lange ritten of een snelle boost in noodgeval ofzo). Veel meer dan een euro per stuk wil ik daar niet aan geven.
4endurance.nl
Sis rond de euro per box andere nog goedkoper denk ik.

Ik zie dat ze gels van hun eigen merk ook verkopen dus misschien probeer ik die eens. Sis ben ik wel gewoon en content van. Normaal neem ik die met cola en cafeïne

Deze morgen na het oppompen van men banden mijn ventiel afgebroken :unsure:
Wat zijn zo'n beetje deftige binnenbanden voor 32mm? Liever 5g meer als het wat sterker is, maar te zwaar moet nu ook niet.
Ik rijd de laatste maanden met TPU banden. Wat duurder maar zeer content van 👍

mantel.be

Deze aqua gels van high5 zijn ook wel OK.
Gaan vlot binnen doordat ze niet te stroperig zijn.

De gewone gels van high5 zitten op ongeveer 1euro/stuk als je per 20 koopt.

Nadeel aan bike24 is dat je zo goed als altijd leverkosten betaalt en een week moet wachten op levering. Komt uit Duitsland.
Dus ik koop altijd wat voeding bij als ik onderdelen bestel.

Terug
Bovenaan