De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hier 2 van voorzien in de garage om de mtb’s tr kunnen ophangen. Is gelijkaardig aan Steadyrack maar minder duur

OSB plaat aan de muur bevestigd en dan met voldoende afstand tussen de stukken deze gemonteerd. Muurvast en gezien zo'n fiets nog geen 10kg weegt valt de druk op dat voorwiel zeker mee.

Iemand een idee van volgende instelling bij Garmin(edge 540).
Wanneer je garmin op een ander scherm dan de kaart staat, bv climbpro en tijdens je beklimming is er een afslag te nemen dan verspringt de garmin naar een kaart met aanwijzingen, wat ik wel handig vind.
Maar als je dan op "terug" duwt om weer naar climbpro scherm te gaan, 5sec later verspringt je garmin weer naar die aanwijzingen en zo voort tot je die afslag voorbij bent.

Ik heb al gezocht en instellingen gewijzigd, maar het enige wat ik vind, is gewoon geen aanwijzingen of dus de steeds weerkerende aanwijzing.
Mis ik ergens een instelling of is het gewoon alles of niets ?

Wie wil fietsen, moet ook willen sleutelen zeker?
Dit weekend de achterbrug van mijn mtb gedemonteerd (om schoon te maken en te smeren), en blijkbaar weeral te lang gewacht: 2 lagers zo goed als volledig vastgelopen... Net maar een binnenlager-trekker set besteld, en een hoop lagers en dan kan ik er weer aan beginnen :smile:.
Tijdens het sleutelen ben ik er natuurlijk ook in geslaagd om mijn momentsleutel tegen de grond te kletsen. Was ik maar wat minder knap en wat handiger, t zou mij geld besparen.

Vandaag de Meerdael Classic 105 km nagereden op gps.
Ik had de 85 km gedownload en de 105. Komoot gaf respectievelijk 800ish en 1250 hoogtemeters aan.

Qua statistieken zeker geen bijzonder zware ritten, dus gekozen voor 105 kilometer.
Is dat toch even verkeerd uitgedraaid. Na anderhalf uur ongeveer lag mijn gemiddelde op 23 km per uur.
Op de helft van het parcours rond de 21 km/u, in het begin waren er niet erg veel hoogtemeters, dus zeker niet abnormaal

Aan de meet had ik uiteindelijk nog een gemiddelde van 16.1 km/u (17.5 bewogen snelheid)
Echt volledig in elkaar gestuikt.

Sinds de geboorte van de kleine in januari nog geen echte tochten ondernomen. Een keertje een rit van 60 km met 1000 hoogtemeters en enkele weken geleden in de Ardennen ook eens 2.5u onderweg geweest.

Ik wist dat de conditie heel pover was, maar zo'n overschatting had ik ook niet mogelijk geacht.

Hopelijk snel wat discipline kweken om weer wat conditie op te bouwen

Vandaag de Meerdael Classic 105 km nagereden op gps.
Ik had de 85 km gedownload en de 105. Komoot gaf respectievelijk 800ish en 1250 hoogtemeters aan.

Qua statistieken zeker geen bijzonder zware ritten, dus gekozen voor 105 kilometer.
Is dat toch even verkeerd uitgedraaid. Na anderhalf uur ongeveer lag mijn gemiddelde op 23 km per uur.
Op de helft van het parcours rond de 21 km/u, in het begin waren er niet erg veel hoogtemeters, dus zeker niet abnormaal

Aan de meet had ik uiteindelijk nog een gemiddelde van 16.1 km/u (17.5 bewogen snelheid)
Echt volledig in elkaar gestuikt.

Sinds de geboorte van de kleine in januari nog geen echte tochten ondernomen. Een keertje een rit van 60 km met 1000 hoogtemeters en enkele weken geleden in de Ardennen ook eens 2.5u onderweg geweest.

Ik wist dat de conditie heel pover was, maar zo'n overschatting had ik ook niet mogelijk geacht.

Hopelijk snel wat discipline kweken om weer wat conditie op te bouwen
Die 1200hm klopt ook niet, ik had er een dikke 1700.

Die 1200hm klopt ook niet, ik had er een dikke 1700.
ja, was ik in mijn post vergeten te zeggen. had er 1660 denk ik
nog altijd niet verschrikkelijk veel voor die afstand, natuurlijk

vanmorgen twijfelde ik nog om naar de Ardennen te rijden, maar vond het uiteindelijk te ver. Nog al een geluk

Onderschat ook de impact van de warmte niet, zeker niet na meerdere hete dagen. En een kleine in huis is ook pittig é. Nu, na een jaar of 12 betert dat. Maar dan ben je oud.

Onderschat ook de impact van de warmte niet, zeker niet na meerdere hete dagen. En een kleine in huis is ook pittig é. Nu, na een jaar of 12 betert dat. Maar dan ben je oud.
En dan wil hij plotseling meefietsen. Braaf pas je je zorgvuldig geplande afstand en tempo aan. Het resultaat? Je mag lijdzaam toezien hoe je eigen vlees en bloed met der tijd je fluitend uit het wiel rijdt. Terwijl het melkzuur uit je oren spoot, ben je in gedachten maar vast begonnen met de zoektocht naar een mooie serviceflat.

En dan wil hij plotseling meefietsen. Braaf pas je je zorgvuldig geplande afstand en tempo aan. Het resultaat? Je mag lijdzaam toezien hoe je eigen vlees en bloed met der tijd je fluitend uit het wiel rijdt. Terwijl het melkzuur uit je oren spoot, ben je in gedachten maar vast begonnen met de zoektocht naar een mooie serviceflat.
Bwa, hier is dat toch nog niet gebeurd. Mijn zoon heeft een tijdje mee toertochten gaan rijden van zijn 8 tot 12 ofzo, en nadien wou hij niet meer mee... Hij is nu 16 maar ik ben zeker dat ik hem in no time naar huis rij.

En dan wil hij plotseling meefietsen. Braaf pas je je zorgvuldig geplande afstand en tempo aan. Het resultaat? Je mag lijdzaam toezien hoe je eigen vlees en bloed met der tijd je fluitend uit het wiel rijdt. Terwijl het melkzuur uit je oren spoot, ben je in gedachten maar vast begonnen met de zoektocht naar een mooie serviceflat elektrische fiets.
FTFY

Dat is ook een oplossing, maar hier (hopelijk nog lang) niet aan de orde. Het viel mij tijdens de Meerdael Classic nog op hoeveel e-mtbs er tegenwoordig rondrijden. En jammer genoeg vaak bereden door mensen die niet de technische skills hebben om er deftig mee te rijden op een meer technisch parcours. Vlammen op het vlakke, op koppel omhoog en dan gesukkel in bergaf en slingerende singles. Meeste van die dingen rijden trouwens vlotjes >25km/u, dus er wordt en masse mee gefoefeld.

In Fiets-magazine heeft zo eens een reeks gelopen waarin Rob Meeuwesen ging trainen voor het wk e-mtb. Daaruit bleek duidelijk dat het nog zo simpel niet is om de perfecte samenwerking te vinden tussen de berijder, het mechanische deel van de fiets (schakelen!) en de ondersteuning van de motor.

Zo heb ik er ook zien rijden. Opgedreven u voorbij rijden, en dan bergaf alles en iedereen ophouden. Dat zijn ook van die tanks met een Bosch motor.

Op dat vlak is een tq toch vele malen beter. Voor 2027 komen die met veel grotere en uitneembare batterijen. Tegen dat ik zo eentje nodig heb ziet het er goed uit 😍

Hij is nu 16 maar ik ben zeker dat ik hem in no time naar huis rij.

We spreken elkaar nog eens als hij gedisciplineerd 4x in de week zijn trainingen afwerkt gedurende een maand of 5.
Dat zijn zo van die illusies die snel de kop worden ingedrukt.

Terug
Bovenaan