De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Net maar een binnenlager-trekker set besteld, en een hoop lagers en dan kan ik er weer aan beginnen :smile:.
Natuurlijk zit 1 lager in de rocker muur-muur-vast. Zelfs met de slagtrekker is er geen beweging in te krijgen. Deze nacht laten inweken met kruipolie en straks nog een sessie...

Wat is een gravelfiets dan toch een heerlijk simpel ding vergeleken met zo'n fully.

@BidonTV geen begeleide gordelrit meer dit jaar? Kreeg mail dat ik in het verleden als eens had meegewandeld 🤔

@Polle32 gisteren weeral met de mtb gereden. Manman, straks moet ik nog uitkijken naar een nieuwe!

@BidonTV geen begeleide gordelrit meer dit jaar? Kreeg mail dat ik in het verleden als eens had meegewandeld 🤔

@Polle32 gisteren weeral met de mtb gereden. Manman, straks moet ik nog uitkijken naar een nieuwe!
Geen idee eigenlijk, wij als begeleiders zijn meestal iets meer last minute geregeld.
Zou me wel verbazen en zoals gezegd op de website staan de pelotons wel nog op.

zijn hier nog mensen die de immersive wax van dynamic gebruiken? Ik wax mijn kettingen al 4 jaar, altijd moltenspeedwax gebruikt. Vorig jaar voor mijn racefiets dan maar eens de stap gezet naar dynamic bike care maar iedere keer als ik die wax zijn mijn handen echt wel vuil. Ook als ik de ketting er af haal om opnieuw te waxen na x aantal km's heb ik steeds vuile handen. Ik kan me toch moeilijk van het idee ontdoen dat dit dan zo efficiënt is.. Met moltenspeedwax dit probleem nooit gehad... Daar is mijn ketting na 300km nog brandschoon
Iemand nog deze ervaring?

zijn hier nog mensen die de immersive wax van dynamic gebruiken? Ik wax mijn kettingen al 4 jaar, altijd moltenspeedwax gebruikt. Vorig jaar voor mijn racefiets dan maar eens de stap gezet naar dynamic bike care maar iedere keer als ik die wax zijn mijn handen echt wel vuil. Ook als ik de ketting er af haal om opnieuw te waxen na x aantal km's heb ik steeds vuile handen. Ik kan me toch moeilijk van het idee ontdoen dat dit dan zo efficiënt is.. Met moltenspeedwax dit probleem nooit gehad... Daar is mijn ketting na 300km nog brandschoon
Iemand nog deze ervaring?

Dynamic hun wax is een stuk zachter en kleeft daardoor een beetje.
Voordeel is dat het niet moet “losbreken” na het herwaxen en het direct optimaal werkt.
Nadeel is dat het inderdaad wat vuiler is en je vaker moet wassen met kokend water. Gewoon in de pot gooien gaat vrij snel zorgen dat uw ketting zwart ziet en de wax ook.
Zeer love it or hate is. Maar het is wel echt goeie wax, moeilijk te zeggen of een hardere zoals cyclowax of Silca beter is. Ik gebruik nu cyclowax omdat het vuil worden mij ook wat stoorde.

Dynamic hun wax is een stuk zachter en kleeft daardoor een beetje.
Voordeel is dat het niet moet “losbreken” na het herwaxen en het direct optimaal werkt.
Nadeel is dat het inderdaad wat vuiler is en je vaker moet wassen met kokend water. Gewoon in de pot gooien gaat vrij snel zorgen dat uw ketting zwart ziet en de wax ook.
Zeer love it or hate is. Maar het is wel echt goeie wax, moeilijk te zeggen of een hardere zoals cyclowax of Silca beter is. Ik gebruik nu cyclowax omdat het vuil worden mij ook wat stoorde.

Wat is jouw ervaring dan met cyclowax?
Ik heb nu molten en die is ook wel een heel stuk harder. Na het waxen moet ik de schakels echt breken

Wat is jouw ervaring dan met cyclowax?
Ik heb nu molten en die is ook wel een heel stuk harder. Na het waxen moet ik de schakels echt breken

Veel harder, minder vettig als je het aanraakt en een stuk properder.
Dat harder is echt wel merkbaar, je moet zoals je zegt de ketting echt breken voor je hem op de fiets legt. En de eerste 2 pedaalslagen vereisen echt moeite. De eerste 5km bolt het wat stroef en een beetje geratel.
Maar daarna bolt dat echt vlot en zo dat licht zoemende van de ketting. De grootste vlokken vallen er ook al af bij het breken.
Bij dynamic is dat zo goed als los uit de pot en bolt het na 200m vlot, maar zit je wel nog een kilometer wax te spuiten.

Als cyclowax van de ketting is dan is het ook echt weg. Voel en hoor je onmiddellijk aan de ketting. Die ligt te janken dat het geen naam heeft.
Dat is het enige nadeel, voor de rest enkel maar voordelen. Maar goede en consequente waxroutine lost dat volledig op.
Al is in theorie dynamic wel sneller, maar in de praktijk twijfel ik eraan en voel ik het alvast allesbehalve.

Terug
Bovenaan