De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Misschien moet ik weer even wennen?

Vanavond eens een uitgebreider testritje doen.

Het was gewoon wennen inderdaad. Prima fietske, die heeft nergens gemankeerd. Allé ja, ik had die vluchtig nagekeken, vork wat bijgepompt, zadel/cockpit verzet, maar de limit screw niet bekeken. Bij het schakelen voor een stevige beklimming is de ketting tussen over de cassette gelopen. Dat was een kleine pauze om de ketting er weer van tussen te pulken.

De kleinere wielen werden wel snel duidelijk, zowel de voor- als nadelen.
 
Nog een noob vraagje;
Hoe bekijken jullie hartslag zones tegenover lopen bijvoorbeeld? 10slagen lager nemen?
Omdat hij bij fietsen toch iets minder snel omhoog gaat doordat je niet altijd je volle gewicht opvangt zoals bij het lopen.

Dan zeggen ze iets van "wielerterroristen", vandaag bijna 2x onder/tegen een auto gezeten(op een ritje van slechts 40,5km) omdat sommige gewoon niet uitkijken.
En dan ben ik blij dat ik zelf probeer vooruit te kijken in het verkeer, voorzichtig ben en liever eens te veel rem dan te weinig.
1x auto die van de ruime oprit kwam en gewoon niet keek (goed dat zijn riemen piepte).
1x auto die een drukke baan snel snel wilt oversteken en dan niet kijkt of er iemand op het fietspad is. Alles toegesmeten en net op enkele cm's ervan tot stilstand gekomen (doet de hartslag en frustratie wel even stijgen). :angry::sarcastic:
 
Een rustig loopje zal inderdaad aan een hogere hartslag zijn als bij het fietsen. Maar eens je bij het lopen de goeie stride te pakken hebt merk ik voor de rest weinig verschil. Overslag blijft overslag wat mij betreft, al hoor ik wel eens dat sommige mensen het anders ervaren.
 
Iemand nog een code nodig van Futurum?
Heb er nog eentje van 20€ (minimale bestelwaarde 125€); geldig tot vanavond 23:59
 
Het lag weer goed vettig. Allez, nog altijd goed vettig. Kan me al niet meer herinneren wanneer ik nog es droge tracks gehad heb.
 
Eindelijk nog eens een toertocht gereden! Was dat lang geleden. Echt van genoten. Alleen duurde de rit 5km te lang, en ik moest dan nog 10km naar huis. Nu weet ik hoe een verzopen waterkieken zich voelt.

Half juni lag het toch kurkdroog, die week dat het +30 graden was. Zo lang geleden is dat nu ook weer niet.
 
Vandaag iets nieuw geleerd.
Er bestaat ook groene squirt. Eigenlijk voor e-bikes maar wordt ook aangeraden met vochtiger weer voor gewone fietsen. Iemand ervaring mee?



 
Geen ervaring mee, maar 'k ga mij wel een busje aanschaffen als ik het zie liggen. Grootste nadeel van Squirt is dat het inderdaad per direct wegspoelt vanaf er wat bestendige regen is.
 
Zijn de tussenstukken die hierbij dat persluchtpistool zitten ok om een fietsband op te blazen (2e van vanboven?) of nog iets extra nodig?
550x260.jpg
 
Eindelijk nog eens een toertocht gereden! Was dat lang geleden. Echt van genoten. Alleen duurde de rit 5km te lang, en ik moest dan nog 10km naar huis. Nu weet ik hoe een verzopen waterkieken zich voelt.

Half juni lag het toch kurkdroog, die week dat het +30 graden was. Zo lang geleden is dat nu ook weer niet.
Meerdael? Ik was ook compleet uitgeregend, t water stond in mijn schoenen. Door de modder was het ook best lastig en tricky op sommige stukken.
Moe maar wel genoten.
 
Zijn de tussenstukken die hierbij dat persluchtpistool zitten ok om een fietsband op te blazen (2e van vanboven?) of nog iets extra nodig?
Is voldoende, ik heb dezelfde. Let er wel op dat de manometer maar de druk afleest vanaf je de greep weer loslaat, dus niet gewoon blijven drukken, maar in korte stoten de band oppompen.
 
Nog maar eens op de rollen gekropen bij gebrek aan mtb en achterwiel.
Mtb was nog issue met de vork en racer achterwiel geen idee wanneer dat klaar gaat zijn

Ach ja heb ik geen kuiswerk en ondertussen wat naar de Tour kijken :p
 
Meerdael? Ik was ook compleet uitgeregend, t water stond in mijn schoenen. Door de modder was het ook best lastig en tricky op sommige stukken.
Moe maar wel genoten.
Yup. Ik vond het qua modder eigenlijk beter meevallen als verwacht. Grotendeels lag het er toch hard bij met plassen waar je rond kon laveren, soms wat tricky met een glad laagje er bovenop. Maar dat mag al is, maakt het wat technischer. We hebben wel 1 stuk afgesneden waar het zelfs in een droge zomer vrij nat ligt, net na de 2e bevoorrading. Daar stond in de verte 3 man die van boven tot onder bruin zagen, een jeep die zich volledig vast had gereden. Even terug en het wegje er voor gepakt :tongue:
 
Ah ja, dat viel daar niet te rijden idd. Het waren een hoop quads en buggy’s waarvan er zich een paar vast gereden hadden. Dat verklaarde meteen ook de diepe sporen…
 
Ik ben er ook op uitgetrokken - met de racer want ploeteren is niets voor mij. Hoho, dat was toch met momenten niveautje moesson 😅

Van de 3u30 die ik heb gereden waren er 3u30 nat, maar de Squirt ging nog lekker mee 🙌
 
Ik was vroeg genoeg vertrokken, dus de sluizen gingen pas in de laatste 10 - 15km volledig open. Maar het was de moeite, een klimmetje leek wel een beek geworden. K voelde mij een forel die zich stroomopwaarts aan het worstelen was 😀
 
VTT La Waretoise gedaan in Waret.
Prachtige tocht. En het was daar eigenlijk droog.
Tot na 30km de hemelsluizen wel heel hard open gingen.

Nog aan de babbel geraakt. Bleken mensen van Oud Heverlee te zijn die speciaal naar Waret waren gekomen omdat die tocht veel mooier is.
 
Dat is de merde in Vlaanderen hé, dat er alsmaar minder mag.
Mijn metzegel van vandaag rijdt met een groepje mee op woensdagavond, degene die daar de routes uittekent doet dat ook voor de TT van Oud-Heverlee. Als ik eens een ritje van hen pik en opnieuw rijdt, dan kom ik echt op plaatsen dat ik nog nooit geweest ben. Ik denk niet dat die gast 5m² Heverleebos niet kent, alleen mogen die wegjes jammer genoeg niet in een TT gestoken worden.
 
Iemand tips voor een goed regenjack? Belangrijkste is dat ik het goed kan mee nemen en dat het geen overdreven flapperding is. Heel veel wil ik er ook niet aan uitgeven want als het echt regent dan kruip ik wel op de rollen.

Ik heb de duurste versie nu van van rysel maar die krijg ik onmogelijk in mijn achterzak. Is meer een jas om aan te doen als je vertrekt.
 
Nutteloos antwoord, maar de oude Decathlon regenvestjes zijn echt goed voor jouw noden. Nee, ik verkoop het mijne niet 😅

Vandaag gestart aan mijn ‘Ronde van België’, ik wil op 10 dagen ongeveer 1350km rijden doorheen heel het land. Vandaag was zowat de makkelijkste rit (Knesselare - Gent - Antwerpen - Mechelen), het weer heeft toch voor wat strepen op de carrosserie gezorgd..

Rond Waasmunster zat ik op een gravelstuk waar blijkbaar ook een toertocht door ging, even met iemand gebabbeld die toch even schrok toen hij zag dat ik op een gewone koersfiets reed, en daarna vroeg of ik die toertocht ook reed 😋
 
Terug
Bovenaan