De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ja, als je een beetje een gewild model hebt (zeker als gravelbike) is het echt een gestoord goede markt om momenteel iets aan te bieden. Die mens vraagt de absolute hoofdprijs voor zijn vernaggelde XXL Grail, maar ik denk wel dat hij er nog van af zou kunnen geraken aan een prijs die dicht bij die ligt (hoewel de DI2 versie niet ZO gegeerd is vanwege de hoge prijs).

En ja, Canyon heeft zijn prijzen een beetje opgeschroefd (indexatie waarschijnlijk, bij de Aeroad komt het doordat er nieuwe wielen op zitten die duurder zijn). Britse klanten daarentegen zijn royaal in de kont geneukt. Door de Brexit zijn daar de prijzen geëxplodeerd. Een Grail AL 7 (1899€) kost daar 2099£ of 2350€).

Maar als uw trainer er staat is dat toch gewoon: wiel eruit, juiste adapter in de trainer, fiets erop en klaar?

Bij mij staat alles in de garage dus enige wat ik moet doen is fiets erop. Heb gisteren tijdens pauze van de voetbal mijne er af gedaan, ketting van vriendin vervangen met nieuwe (dus moest hem nog inkorten) en hare er op gezet. 10 min werk

Iemand die soms een site kent om eenvoudig drop tussen zadel en stuur te berekenen? Of gewoon alle geometry gegevens in vullen en dan zien wat je uitkomt als je uw afstellingen er in zet :D

Was een aan het zien naar mijn fietsmeting van 3j geleden en toen ging volgens die meeting een canyon endurace wel maar ultimate niet (teveel spacer nodig). Maar na aankoop ridley die laten afstellen en zit bv cm lager dan ze hadden aanbevolen, setback zadel is ook cm verschil en hoogteverschil stuur - zadel is er zelfs 2 :D (idem met afstand zadel - stuur)
Dus lijkt me dat ultimate mss wel kan (komen alle fietsen, ook die met aero cockpit met 3cm spacer?)

Zou op termijn 2e racer willen en nu is het dus kijken of ik MTB lease en 2e racer koop of MTB koop en racer lease :D
2e racer zou ik dan meer klimversnelling willen geven (al heeft ultimate ook geen lange kooi, maar weet niet of ik dat wil want dan zijn de sprongen wat groot imo)

(ondertussen wel 2e hands ook aan het kijken maar enige in mijn maat dat ik zien passeren heb is exacte zelfde fiets als ik nu heb en dat aan een prijs die canyon nieuw is, ok fiets was recent maar toch. Vereiste zijn : di2, hydraulische schijven en niet te aggresief en dat in een 63)

Ik heb een ultimate en die lange kooi heb je niet nodig hoor. Je hebt al een 30 langs achter. Langs voor weet ik het niet uit het hoofd, maar ik heb bij beklimmingen nog heel veel versnellingen over.

k heb een ultimate en die lange kooi heb je niet nodig hoor. Je hebt al een 30 langs achter. Langs voor weet ik het niet uit het hoofd, maar ik heb bij beklimmingen nog heel veel versnellingen over.
Hangt er vanaf hoe goed je fietst natuurlijk :p
Maar heb in zomer 50-34 gestoken en 28 achteraan, op de col de l'iseran betekende dat in begin of heel trage cadance of 300w. Heb laatste gekozen en dat heb ik me laatste 5km beklaagd :D

Tot 8% is dat ok, maar erboven dan is het echt maximaal gaan voor mij. Nu goed zoveel ga ik niet naar de alpen dus normaal gezien is het voldoende voor hier in de ardennen/eifelgebied

Is alleen vreemd dat ze op een klimfiets een korte kooi zetten en op een endurance een lange :p

Laatst bewerkt:
Endurace (niet Endurance) is "spin until you win", en die fiets is ook gericht op mensen die gewoon "met ne sportieve fiets willen rijden", en daarom niet zo zeer gezegend zijn met sterke benen en/of een voordelige watt/kg of de lenigheid om zich bij wijze van spreken dubbel te vouwen op ne fiets. Idem voor de vrouwenmodellen (daar komt de Ultimate met een 32T cassette).

Laatst bewerkt:
Mijn lijf is ook zo, mijn hoofd wil iets anders haha :D

vs

die aero heeft andere wielen maar voor de rest toch geen verschil? Bij de vork staat iets anders maar zal wel zelfde zijn zeker?
Dure wielen dan wel bij die aero (1100 euro meerprijs)

Endurance is "spin until you win", en die fiets is ook gericht op mensen die gewoon "met ne sportieve fiets willen rijden", en daarom niet zo zeer gezegend zijn met sterke benen en/of een voordelige watt/kg of de lenigheid om zich bij wijze van spreken dubbel te vouwen op ne fiets. Idem voor de vrouwenmodellen (daar komt de Ultimate met een 32T cassette).
Canyon Endurace bedoel je? Oei, helemaal niet akkoord. Een 32 is erg handig om een gezonde cadans te houden in de bergen

Laatst bewerkt:
Endurace (niet Endurance) is "spin until you win", en die fiets is ook gericht op mensen die gewoon "met ne sportieve fiets willen rijden", en daarom niet zo zeer gezegend zijn met sterke benen en/of een voordelige watt/kg of de lenigheid om zich bij wijze van spreken dubbel te vouwen op ne fiets. Idem voor de vrouwenmodellen (daar komt de Ultimate met een 32T cassette).
Danku... ;)

Ik kon kiezen tussen een Ultimate met spacers of een Endurace zonder spacers, qua looks verkies ik dan de laatste :)

Zoiets ja, mijn eerste Endurace is al van 2014, exact durf ik het niet meer zeggen. Aangezien ik daar zo tevreden over was heb ik de Ultimate zelfs niet bekeken als optie in 2019.

Persoonlijk vind ik een normale zadelpen nu raar om naar te kijken, dat alleen zou mij qua looks al meer naar de Endurace doen neigen, het is maar wat je gewend bent.

Die zadelpen is wel iets vreemd op een wegfiets. Voelt precies alsof je met een platte achterband aan het rijden bent. Niet echt nodig op een wegfiets, absolute must op een gravelbike.

Die zadelpen is wel iets vreemd op een wegfiets. Voelt precies alsof je met een platte achterband aan het rijden bent. Niet echt nodig op een wegfiets, absolute must op een gravelbike.
Overdrijven is toch wel een kunst die jij tot in de puntjes beheerst. Alsof de Vlaamse wegen er beter bij liggen als het gemiddelde gravelpad.

Iemand hier al gereden op een Peloton bike of een Wahoo Kickr Bike? Schijnt toch een pak realistischer te rijden dan de combinatie fiets + direct driver trainer.

Canyon is precies wel enige merk dat ook echt grote maat heeft, ik zou met mijn 196cm mss zelfs niet grootste moeten nemen bij endurace, terwijl er merken zijn waar ik niet eens iets in mijn maat heb (giant tcr bv stack is nog geen 600)

Canyon is precies wel enige merk dat ook echt grote maat heeft, ik zou met mijn 196cm mss zelfs niet grootste moeten nemen bij endurace, terwijl er merken zijn waar ik niet eens iets in mijn maat heb (giant tcr bv stack is nog geen 600)
De TCR is dan ook meer een Ultimate alternatief. Kijk eens bij de Giant Defy?

De Endurace (heb er ook 1 btw) is wel de enige "endurance" fiets die er niet uitziet als een endurance fiets imho. Het scheelt ook bijzonder weinig met een Ultimate - 9mm reach, +11mm stack (dacht ik, zo uit het hoofd, voor een L). Twee extra spacers op de Ultimate en de geo is nagenoeg gelijk

De TCR is dan ook meer een Ultimate alternatief. Kijk eens bij de Giant Defy?

De Endurace (heb er ook 1 btw) is wel de enige "endurance" fiets die er niet uitziet als een endurance fiets imho. Het scheelt ook bijzonder weinig met een Ultimate - 9mm reach, +11mm stack (dacht ik, zo uit het hoofd, voor een L). Twee extra spacers op de Ultimate en de geo is nagenoeg gelijk
Klopt maar dan nog is grootste bij giant ongeveer de op een na grootste bij canyon

Hoe bedoel je 'er niet uitziet als endurance? Want meestal scheelt dat ongeveer zelfde tussen endurance en klimfiets :p
Stack & reach tussen de endurace XL en mijn ridley XL is 1 en 3 mm (maar stuurpen is denk ik 1 cm korter)

Terug
Bovenaan