Graag gedaanGoed stukje tekst! Ben heel blij om eens een iets te lezen van iemand die geen extra belangen heeft zoals het verkopen van fietsen, magazines of clicks.
Dat de fiets meer trail gericht is is voor mij goed nieuws want dat is de reden dat ik ervoor gegaan ben. Kan al niet wachten om hem te ontvangen en een weekje trails in de alpen of Wales te plannen.
En wielen maken inderdaad een giga verschil. Ik kan mij herinneren dat ik eens op een testdag de epic s-works getest heb met de lichtste roval control sl wielen die er toen waren. Dat was niet normaal hoe snedig die wielen waren ivgl met wat ik de rest van die dag gereden had. Jammer genoeg zijn dat type wielen altijd 2k+ qua aankoop en dat is toch boven mijn amateur budget![]()
. Na een nachtje slapen neig ik toch weer wat meer richting de Spark, met een lichtere wielset en een langere stuurpen. Haha, nog wat over tobben!Over de remote voor lockout + dropper was wel niet iedereen tevreden, zo 3 hendels onder elkaar. Sommige mensen met grote handen aka dikkere vingers hadden last om de middelste hendel helemaal door te duwen, simpelweg omdat je weinig plaats hebt tussen hendel 1 en 3. Hun vinger was gewoon te dik. Ik had er zelf totaal geen last van maar sommigen kloegen er echt over. Die 3 hendels aan 1 kant, het is ook wel veel. Je dropper gewoon rechts met een hendeltje lijkt me zeker niet slechter. Voor mijzelf is dat maar een futiliteit.


