De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Tips voor prijs kwaliteit deftige bretellen? Al mijn broeken lagen in de was en heb bij gebrek aan beter een broek vd decathlon aangedaan. Na 30 km huiswaarts gekeerd, precies schuurpapier op mijn billen. En fameuze steken in mijn edele delen.
 
Tips voor prijs kwaliteit deftige bretellen? Al mijn broeken lagen in de was en heb bij gebrek aan beter een broek vd decathlon aangedaan. Na 30 km huiswaarts gekeerd, precies schuurpapier op mijn billen. En fameuze steken in mijn edele delen.
Endura pro sl bib
 
Ik zeg niet dat het goedkoop is hé :p

Ze zijn, naar eigen zeggen, ook gestopt met het sponsoren van Movistar omdat ze van de UCI niet ver genoeg mochten gaan qua development terwijl er nog heel wat gains mogelijk zouden zijn. Het zijn echt wel windtunnel freaks met hun drag2zero project. Je ziet het merk ook veel meer bij time-trial en triatlon.

Edit: Endura / Movistar story

Hun MTB (baggy-ish) gear wordt wel vrij frequent gedragen, maar dat is vnl. door het gebrek aan alternatieven heb ik de indruk.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat het goedkoop is hé :p

Ze zijn, naar eigen zeggen, ook gestopt met het sponsoren van Movistar omdat ze van de UCI niet ver genoeg mochten gaan qua development terwijl er nog heel wat gains mogelijk zouden zijn. Het zijn echt wel windtunnel freaks met hun drag2zero project. Je ziet het merk ook veel meer bij time-trial en triatlon.

Edit: Endura / Movistar story

Hun MTB (baggy-ish) gear wordt wel vrij frequent gedragen, maar dat is vnl. door het gebrek aan alternatieven heb ik de indruk.

Ben ik mis of is er in Oost-Vlaanderen nergens een winkel te vinden waar je die shorts kan kopen :/ Online gaat ook niet blijkbaar
 
Jama hij vraagt prijs kwaliteit :p

Nee die lijken me nergens een fysiek verkooppunt te hebben in Belgie

Zou gewoon eens langs van eyck gaan in Aalst ofzo als je wat merken wilt passen :p
Prijs/kwaliteit =/= goedkoop hé :)

Een Assos Mille is prijs/kwaliteit ook waanzinnig goed. Hoge prijs, extreem hoge kwaliteit.
Mijn Assos XC bib @ €290 is nóg beter, maar rechtvaardigt totaal niet dat hij meer dan het dubbel kost

Rapha Core Jersey: niet goedkoop, kut. Rapha Pro Team: duur(der), top. Dus die laatste wint het voor mij qua prijs/kwaliteit.
 
Prijs/kwaliteit =/= goedkoop hé :)

Een Assos Mille is prijs/kwaliteit ook waanzinnig goed. Hoge prijs, extreem hoge kwaliteit.
Mijn Assos XC bib @ €290 is nóg beter, maar rechtvaardigt totaal niet dat hij meer dan het dubbel kost

Rapha Core Jersey: niet goedkoop, kut. Rapha Pro Team: duur(der), top. Dus die laatste wint het voor mij qua prijs/kwaliteit.
Prijs kwaliteit is die endura pro sl toch moeilijk te kloppen hoor. Is voor die prijs even goed als castelli of assos van 200 euro.
En je hebt ook goedkopere modellen van Endura bib’s. Voor ieders budget wel iets😁
Maar zijn die broeken beter dan pakweg Vermarc PR&R/SP-L (is dat zelfde zeem?) of Bioracer Epic / Spitfire (Vapor-pad) ?
 
Ook enorm tevreden van mijn La Passione bibs, naar mijn ervaring pak beter dat Assos Mille GT, Spitfire,... momenteel in solden, dus ook vrij betaalbaar.
 
Maar zijn die broeken beter dan pakweg Vermarc PR&R/SP-L (is dat zelfde zeem?) of Bioracer Epic / Spitfire (Vapor-pad) ?
Binnenkort heb ik een paar nieuw broeken van vermarc via de club en dan kan ik vergelijken. Met de oude vermarc broeken is endura toch beter.
Bioracer, 1 keer en nooit meer. Was voor mij toen ondermaatse kwaliteit.
Maar echt vergelijken is moeilijk want je koopt niet elk jaar 3 nieuwe broeken en de merken evolueren ook constant.
Zoiezo is Endura een topmerk dat bij ons weinig bekend is. Heb ook nog de mt500 baggy (voor op vakantie😎) en een mtb regenvest en road regenvest. En dit is allen van superkwaliteit voor een correcte prijs.
 
Binnenkort heb ik een paar nieuw broeken van vermarc via de club en dan kan ik vergelijken. Met de oude vermarc broeken is endura toch beter.
Bioracer, 1 keer en nooit meer. Was voor mij toen ondermaatse kwaliteit.
Maar echt vergelijken is moeilijk want je koopt niet elk jaar 3 nieuwe broeken en de merken evolueren ook constant.
Zoiezo is Endura een topmerk dat bij ons weinig bekend is. Heb ook nog de mt500 baggy (voor op vakantie😎) en een mtb regenvest en road regenvest. En dit is allen van superkwaliteit voor een correcte prijs.
Bioracer sponsort al jaren landenploegen en volgend jaar Ineos.
Dus die zullen ook wel goeie broeken hebben neem ik aan? Heb er geen maar ga ze zeker eens proberen.

Heb ook Vermarc broeken die op niets trekken maarja die waren ook spotgoedkoop en basis zeemvelleke
 
Ik vind bioracer stukken beter dan la passion enkel de maten van bioracer zijn soms raar De lange broek van de club is aan de kleine kant ondanks dat het xl is net zoals al mijn andere broeken van bioracer.

Een andere set van bioracer die ik heb is de korte broek in xl aan de kleine kant. En er zijn nog mensen in de club waarbij de lange broek kleiner voelt dan de korte.

Maar het zeem van bioracer is het beste dat ik heb. La passion vind ik het zeem maar meh de truitjes ben ik wel tevreden van.
 
Ik vind bioracer stukken beter dan la passion enkel de maten van bioracer zijn soms raar De lange broek van de club is aan de kleine kant ondanks dat het xl is net zoals al mijn andere broeken van bioracer.

Een andere set van bioracer die ik heb is de korte broek in xl aan de kleine kant. En er zijn nog mensen in de club waarbij de lange broek kleiner voelt dan de korte.

Maar het zeem van bioracer is het beste dat ik heb. La passion vind ik het zeem maar meh de truitjes ben ik wel tevreden van.
En is dat zelfde model? Want ze hebben verschillende modellen dus dat kan mss verklaren dat ze anders zitten :p
 
Ik had toen wel de goedkopere reeks van bioracer maar was toen zo slechte kwaliteit naar mijn mening dat ik ze nooit meer gekocht heb.
Keuze genoeg natuurlijk 😀
 
Wat hebben jullie allemaal een tere velletjes. Ik heb haast nooit ergens last van. Onlangs 2 broeken gekocht can BBB aan 60 euro, en heel tevreden van
 
Wat hebben jullie allemaal een tere velletjes. Ik heb haast nooit ergens last van. Onlangs 2 broeken gekocht can BBB aan 60 euro, en heel tevreden van
Behalve met mijn goedkoopste decathlon broek heb ik ook geen last de duurdere broeken zitten gewoon nog beter
 
Wat hebben jullie allemaal een tere velletjes. Ik heb haast nooit ergens last van. Onlangs 2 broeken gekocht can BBB aan 60 euro, en heel tevreden van
Bij ritten tot 2-2,5u gaat het allemaal nog. Maar als je langere ritten gaat doen en zeker +3,5uur dan zijn het de betere broeken die het verschil maken. Net zoals een goed zadel, wat dan weer zeer persoonlijk is.
En zelfs bij de kortere ritten is het verschil wel degelijk voelbaar maar niet perse problematisch😅
En geen enkel gat is hetzelfde zeker😆
 
Terug
Bovenaan