Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Godverdekke, al twee weekends op rij verstek moeten geven om te gaan mountainbiken.. Alles aangevroren.. Wat is bij jullie de ondergrens eigenlijk om wel of niet buiten te komen in de winter? 5 graden?
Die heb ik ook, maar het is een serieus verschil hoor. Is een pak lichter waardoor ze veel beter aanvoelt en met die dolcini ben ik altijd nat van het zweet. Die ga ik nu nog aandoen als het onder de 2 graden is voor een rustige rit. Voor een intensieve training vind ik ze niet goed.Mijn thermische vest van doltcini was 65 euro en een dik, korte mouwen onderlijf was gisteren genoeg![]()

Ja dat is waar, die doe alleen aan voor rustige MTB ritten.Die heb ik ook, maar het is een serieus verschil hoor. Is een pak lichter waardoor ze veel beter aanvoelt en met die dolcini ben ik altijd nat van het zweet. Die ga ik nu nog aandoen als het onder de 2 graden is voor een rustige rit. Voor een intensieve training vind ik ze niet goed.
Die castelli ademt enorm goed en je kan ritsen open zetten voor extra ventilatie en is waterdicht met geplakte naden. Heeft ook al jaren de naam van beste jack die er is samen met de sportful fiandre. Mijn windbodys gaan wss ook nooit meer uit de kast komen, tenzij in de zomer als ik vroeg vertrek.
)Door professionele bikefit te doenhoe beslis je welke lengte stuurpen ik koop?
Zoon zijn fiets kan een langer model gebruiken. Heeft nu rond de 3cm.
Fiets begint krap te worden, en het is nog even wachten op zijn nieuwe. Daarom ff zijn huidige 'vergroten'
want is heel persoonlijk
heb uiteindelijk ook beetje andere positie op mijn fiets, anders moest in teveel customizenStandplaats: bourg d'oseans . (Zoek dat topic op fiets.nl ook maar eens op, veel info).We zijn met een paar maten van plan om op fietsvakantie te gaan deze zomer.
Iemand suggesties? We zouden niet via een organisatie willen gaan.
Voornaamste eisen:
- Goede wegen/fietsroutes
- Liefst nog wat te doen buiten fietsen (kajakken ofzo, maar ook nog een klein beetje toerisme)
- Liefst ook wat bergen
- Goed weer, liefst geen regen
- Met de auto bereikbaar
Wij dachten zelf al aan zuid frankrijk, maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoe goed de (fiets)wegen zijn etc. Vandaar vooral mijn vraag. (Nu weet ik niet hoe erg het kan zijn als je Belgische wegen gewoon bent)
goede tipDoor professionele bikefit te doenwant is heel persoonlijk
En dan nog hahaheb uiteindelijk ook beetje andere positie op mijn fiets, anders moest in teveel customizen
Maar mtb maakt dat denk ik niet zoveel uit.
Kan je zijn zadel niet wat naar achter zetten ook?
Uiteraard overkill. Maar is hij lenig? Je moet zien dat drop tussen zadel en stuur ook niet te groot wordt bv (extra spacer kan mss wel ook nog). En ook afstand zadel-stuur is wat afhankelijk van lenigheidgoede tip
nog niet bij stil gestaan.
Bikefit is goed, maar op die leeftijd lijkt me dat wat overkill
Wow wow, u zadel moet altijd blijven staan hé. U zadel voor- of achteruit zetten in functie van de lengte van u stuurpen moogde nooit doen. U zadel heeft maar één correcte plaats en die bepaal je ten opzichte van u cranckas/pedalen.3cm ineens is mss veel maja dat zal hij zelf moeten voelen, heb er ook geen ervaring mee.
Eventueel zadel naar voren eerst zodat je langzaam naar die positie evolueert
Heb voor installeren van clipke van zadeltas ook zadel verzet, die paar mm merk je niet zeWow wow, u zadel moet altijd blijven staan hé. U zadel voor- of achteruit zetten in functie van de lengte van u stuurpen moogde nooit doen. U zadel heeft maar één correcte plaats en die bepaal je ten opzichte van u cranckas/pedalen.
Over bikefit gesproken trouwens: heeft er iemand nen oude Canyon van een jaar of 5 of ouder en dan ne nieuwe gekocht?
Ik heb hier 2x nen 2XL staan maar ik merk dat ik met mijn 1m96 en 96-97cm binnenbeen lengte nu op XL uit kom op de site... heeft nog iemand die ervaring?