De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Een ANT+ receiver kopen of de Zwift companion app gebruiken op je Samsung, dan zou je de sensoren toch moeten kunnen zien.

Ik heb dus de zelfde zadelpijn op mijn gewone ebike.

zou het iets kunnen zijn met beenlengte ofzo? Ik heb al gepersonaliseerde steunzolen. Dus zou denken dat ze hier dan wel iets van gezegd zouden hebben ofzo?
Mijn ervaring is dat je in het begin wat last kan hebben met een nieuw zadel of als je lang niet hebt gefietst. Alleen moet je het verschil tussen last en echt pijn kunnen onderscheiden. Last gaat vanzelf over na enkele fietsritten. Als je echt kreupel van uw fiets komt is er toch iets anders mis (vermoed ik). Kan inderdaad uw positie zijn, of het zadel dat niet bij jou past.

Zit je redelijk rechtop of heb je eerder een aero houding? Hoe meer je ligt (aero), hoe smaller je zadel mag zijn. Hoe meer je ligt, hoe meer je zitbotjes naar binnen komen te liggen.

Ik kom er net wel achter dat al die nieuwe trainers (Sinds 2015 ongeveer) beschikken over een ANT+ fe-c signaal. Die van mij heeft volgens mij enkel een ANT+ signaal als ik me niet vergis.

Volgens mij gaat dit de reden zijn dat het niet mogelijk is om te koppelen met apps zoals Zwift omdat deze zogezegd een andere taal spreken.
Met de Tacx cycling app werkt wel alles perfect.

"De Witte Hel" is toch voornamelijk beperkt gebleven tot de Kempen, dus vanmiddag toch nog een ritje gedaan... Juist... ijs. Niet gevallen, maar wel gemerkt dat een natte derailleur heel erg snel een single-speed wordt.

Ultima Fondo gedaan. 3u37 gereden, ja pittig he :D. Die jungle is vreselijk geworden sinds gravel zoveel slechter bolt.

Gezocht: nieuwe koersfiets

Ik ben op zoek naar een upgrade tov mijn huidige koersfiets (https://www.cube.eu/nl/2018/bikes/r...ssers/attain/cube-attain-sl-blacknwhite-2018/) om triatlons mee te gaan doen (voorlopig tot 1/2de triatlon). Uiteraard is het dan logisch om richting tijdritfietsen te gaan kijken, maar ik investeer liever in een goede koersfiets aangezien triatlon puur recreatief is en die paar km/h sneller dus niet zo veel uitmaakt voor mij. Ik kan ook nog altijd een apart opzetstuurtje installeren hé :) En mocht ik ooit voor de full distance gaan zou ik dat liefst doen met zo veel mogelijk hoogtemeters, dus dan is een tijdritfiets ook minder van tel.
Mijn vraag is dus wat jullie mij kunnen aanraden, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zou bij voorkeur een carbon frame willen met minstens een Ultegra-groep. Carbon wielen zijn ook wel leuk natuurlijk! :) Kadermaat: ca 58 (1m87). Budget: max 2500 EUR. Ik denk in eerste instantie aan een 2de hands fiets, maar ik ken er te weinig van om koopjes te kunnen inschatten :(

Kunnen jullie modellen aanraden binnen die prijsrange?

Gezocht: nieuwe koersfiets

Ik ben op zoek naar een upgrade tov mijn huidige koersfiets (https://www.cube.eu/nl/2018/bikes/r...ssers/attain/cube-attain-sl-blacknwhite-2018/) om triatlons mee te gaan doen (voorlopig tot 1/2de triatlon). Uiteraard is het dan logisch om richting tijdritfietsen te gaan kijken, maar ik investeer liever in een goede koersfiets aangezien triatlon puur recreatief is en die paar km/h sneller dus niet zo veel uitmaakt voor mij. Ik kan ook nog altijd een apart opzetstuurtje installeren hé :) En mocht ik ooit voor de full distance gaan zou ik dat liefst doen met zo veel mogelijk hoogtemeters, dus dan is een tijdritfiets ook minder van tel.
Mijn vraag is dus wat jullie mij kunnen aanraden, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zou bij voorkeur een carbon frame willen met minstens een Ultegra-groep. Carbon wielen zijn ook wel leuk natuurlijk! :) Kadermaat: ca 58 (1m87). Budget: max 2500 EUR. Ik denk in eerste instantie aan een 2de hands fiets, maar ik ken er te weinig van om koopjes te kunnen inschatten :(

Kunnen jullie modellen aanraden binnen die prijsrange?
Als je zelf aan je fiets kan werken kijk dan eens bij planet X. Kwa budget past die perfect, met een beetje ruimte om een apart wedstrijdsetje wielen aan te schaffen. Nu weet ik wel niet door de brexit of er nog veel bij komt.

Wacht tot 'na' Corona voor koopjes
Nieuwe nu ga je ook amper vinden, agree Ultegra valt wel ongeveer in uw prijscategorie maar nieuwe Carbon met Ultegra voor 2.5k wordt lastig (tenzij canyon mss)

Ultima Fondo gedaan. 3u37 gereden, ja pittig he :D. Die jungle is vreselijk geworden sinds gravel zoveel slechter bolt.
Dat is bijna een uur langer dan mij voor die 15km extra :D

Maar die waren wss puur bergop?

Had wel heel hoge HS, maar gisteren ook al 5-10 hoger dan zelfde training als dinsdag. Verkoudheid of Corona :thinking: maar geen koorts

Qua fietsen snap ik zwift soms niet, zat bij ene met MTB in groep en bergop op asfalt was die evenveel w/kg als mij aan het trappen en die reed even snel :thinking:

Laatst bewerkt:

Zeg wel, eergisteren Tour De Zwift gedaan en was 4x Jungle. Totaal geen fan van.
Ik doe om 15u30 de Gran Fondo.

Wacht tot 'na' Corona voor koopjes
Nieuwe nu ga je ook amper vinden, agree Ultegra valt wel ongeveer in uw prijscategorie maar nieuwe Carbon met Ultegra voor 2.5k wordt lastig (tenzij canyon mss)
Ja mss wel, want sowieso zullen er binnenkort wel veel 2dehands vrijkomen neem ik aan...

Thx voor de tips in elk geval! Mochten jullie intussen per toeval interessante 2dehands-fietsen tegenkomen: let me know :)

Terug
Bovenaan