De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

'k Heb op strava nog 'bevroren derailleur' ritten zien passeren.

Wie zich nog mijn op drie plaatsen gebroken herinnert: Hij is nog steeds niet terecht bij de hersteller. Ze hebben hem naar de verkeerde opgestuurd. Ik zit dus nog zeker twee weken zonder eigen fiets. Met het weer van de voorbije week, en dat van komende week is dat gelukkig allemaal niet zo erg.

Voorlopig zit ik op een leenfiets te zwiften. Mijn eigen fiets zou ik niet veel anders gebruiken.

Vanaf dinsdag geven ze toch droog precies? Wel pokkekoud dat is waar maar als de zon schijnt ga ik wel eens een uurtje met MTB buiten denk ik

'k Heb op strava nog 'bevroren derailleur' ritten zien passeren.

Wie zich nog mijn op drie plaatsen gebroken herinnert: Hij is nog steeds niet terecht bij de hersteller. Ze hebben hem naar de verkeerde opgestuurd. Ik zit dus nog zeker twee weken zonder eigen fiets. Met het weer van de voorbije week, en dat van komende week is dat gelukkig allemaal niet zo erg.

Voorlopig zit ik op een leenfiets te zwiften. Mijn eigen fiets zou ik niet veel anders gebruiken.
Nog iets van Canyon gehoord of heb ik dat gemist?

Oh geen idee of ik dat had gepost.
Geen garantie, heb ook niet gepusht aangezien het wel bij een zuivere crash is gebeurd en het frame al vier jaar oud was.
Ze boden wel crashgarantie aan, hoewel dat enkel voor maximaal drie jaar oude frames is.
Ik heb echter een Exceed SLX. Vervanging onder crashgarantie maakt je nog altijd 1100 euro lichter.
Downgraden naar een SL (ook nog steeds 850 euro) is niet toegestaan.

Dat was het mij niet waard. Laten herstellen komt op ongeveer 450€ neer.

Komende dagen gaat het toch wat te koud en gevaarlijk zijn om te gaan fietsen met de koersfiets denk ik.

en binnen op de rollen kan ik niet. Hoe plezant zwift ook is. Ik krijg het veel te warm. 20min gewoon tempo Max en ben kapot. (Zelfs met ventilator)

LGIypoB.jpg

compleet vastgevroren.
Hier was het ook van dat en dan "tot overmaat van ramp" nog plat gereden ook. Te koud om die daar ter plekke te vervangen dus nog een km of 5 op leegloper (allez op het eind was het gewoon de velg 😒) naar huis. Eerste keer plat met de MTB en dan nog gewoon een stuk asfalt. :cry:

Zo gek!
Het is toch niet dat het zoveel kouder was dan andere winters, integendeel.

ik heb jaren in de winter VTT’s gedaan en heb dat werkelijk nooit gehoord.

Komende dagen gaat het toch wat te koud en gevaarlijk zijn om te gaan fietsen met de koersfiets denk ik.

en binnen op de rollen kan ik niet. Hoe plezant zwift ook is. Ik krijg het veel te warm. 20min gewoon tempo Max en ben kapot. (Zelfs met ventilator)
Uw rollen in een niet verwarmde plaats zetten helpt al veel!

Als ik mijn ventilatie opzet nu, doe ik best beenstukken aan, aangezien het eind de 5 graden is aan mijn rollen 🙈🙈🙈

Ik zet garage op een kier en dan nog: gisteren bij 19° begonnen en op 22 gestopt volgens mijn wahoo :)
Ik zet mijn drinkbussen ook wel in de frigo op voorhand + ijsblokjes erbij

Gevoelstemperaturen tot -15°C: yeah... no.

Minder hard trappen? Als gelijk wie hier 20min max tempo trapt dan hangt ons tong ook wel tussen onze ketting: "It never gets easier, you just go faster."
Hangt er ook wel vanaf in wat voor omgeving je op de rollen rijdt, als je dat doet in u living waar het 22°C is dan kan ik goed geloven dat een gemiddelde fan niet veel doet. Ideaal is van je trainer op te stellen ergens waar het 5-10°C is, rustig opwarmen met een trui en eens ge opgewarmd zijt alles uit (buiten u broek uiteraard :unsure).

Ik vind het zonder jersey in de zomer ook warmer dan zonder... dat zweet blijft veel meer plakken ipv dan te verdampen.

in mijn garage vriest het ook bijna. Starten is ff doorbijten met een tussenseizoen jack aan, na 10 minuten moet het echt uit.

Ultima Fondo gedaan. 3u37 gereden, ja pittig he :D. Die jungle is vreselijk geworden sinds gravel zoveel slechter bolt.

Al es overwogen om u fiets te swappen naar een MTB als je de jungle inkomt?
Zeker es proberen. wisselen duurt max 15 sec, je bent toch een minuut sneller met MTB en het is fun ipv frustratie om iedereen op hun koersvelo terug voorbij te steken.

Gevoelstemperaturen tot -15°C: yeah... no.

Minder hard trappen? Als gelijk wie hier 20min max tempo trapt dan hangt ons tong ook wel tussen onze ketting: "It never gets easier, you just go faster."
Hangt er ook wel vanaf in wat voor omgeving je op de rollen rijdt, als je dat doet in u living waar het 22°C is dan kan ik goed geloven dat een gemiddelde fan niet veel doet. Ideaal is van je trainer op te stellen ergens waar het 5-10°C is, rustig opwarmen met een trui en eens ge opgewarmd zijt alles uit (buiten u broek uiteraard :unsure).
-15 is tijdens de nacht neem ik aan?

En 5-10 vind ik toch wat koud ze, met goeie ventilator en koud drinken heb je normaal wel voldoende afkoeling bij 20°

-15 is tijdens de nacht neem ik aan?

En 5-10 vind ik toch wat koud ze, met goeie ventilator en koud drinken heb je normaal wel voldoende afkoeling bij 20°
Dag of nacht maakt weinig verschil momenteel blijkbaar. Vannacht tikken we even de -16°C (gevoel) aan. Oosterwind is a bitch :p

Knipsel.jpg

20°C binnen vindt ik dan weer veel te warm. Het gaat maar ik merk bij mezelf een gigantisch verschil in performance, zeker bij zwaardere inspanningen zoals tijdens races. Veel hangt ook wel af van de ruimte waarin je trained. Vroeger op het appartement stond die in een ruimte van 3x3m, daar voelde je temperatuur en luchtvochtigheid snel oplopen. Als ik daar vergat de raam/deur open te zetten dan stond het vocht na een uur op de muren. Hier zit ik in een vrij grote garage nu en daar voel je dat dus quasi niet.

Ja, ik heb dus geen koele plaats hier. De slaapkamer is het koelste en daar is het gok ik 18graden ofzo.

maar ik zal deze week wel wat gaan wandelen, zo zal da vet ook wel wegsmelten zeker 😂

Ja als je raam niet open zet, je moet rekenen dat als je 200w trapt uw lichaam *3 aan warmte produceert (had ik ergens eens gelezen)

Is bike fitting aan te raden? Of kan je zelf aan de hand van YouTube filmpjes de fiets zo goed mogelijk zetten?

Al es overwogen om u fiets te swappen naar een MTB als je de jungle inkomt?
Zeker es proberen. wisselen duurt max 15 sec, je bent toch een minuut sneller met MTB en het is fun ipv frustratie om iedereen op hun koersvelo terug voorbij te steken.

Al overwogen ja, maar vond het cheaten :D. Anderzijds is het wel een goeie training natuurlijk.
Ik heb het gisteravond bekeken en ging het de volgende keer op de rollen eens testen. Ik zal dan wel ergens iets moeten voorzien om mijn keyboard en muis te kunnen zetten. Nu gebruik ik enkel de app.

Ga deze week toch ook even de koersfiets aan de haak laten hangen. Ben niet vies van slecht weer of een beetje risico, maar nu is het toch wat te veel van het goede :p

Terug
Bovenaan