De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

je rijdt nog steeds een parcours he als ik het juist begrijp.
dan kan 'niet vooruit gaan' uiteraard tegensteken.

Tijdens trainingen maakt je snelheid dan weer geen hol uit
En in het echt?
Als ge wat km op uw eentje gaat maken op bijvoorbeeld een jaagpad. Koersfiets of MTB?

Als er zo veel wrevel is, dan snap ik het niet van Strava waarom ze het toch blijven pushen.

Ale, het voelt zo een beetje aan alsof ze je in een gewone toertocht ook altijd over gravel verplichten te gaan, no matter what. Beetje idioot imho

*start Trainerroad nog maar eens op en gaat naar zijn blauwe balkjes kijken
😄😄

Toen ik de Mega Pretznel deed ging dat stuk jungle op het einde echt niet vooruit. Je telt de kms af, je denkt dat je er bijna bent, maar dan moet je nog door die trage jungle...

Bij Tour de Zwift stage 7 voor het eerst met MTB gefietst door jungle en was wel aangenaam. Er zat iemand met koersfiets in ons groepje, maar die werd er van tussen gereden ondanks dat die een beduidend hoger W/kg trapte.

Ge ziet toch dat in het spel ge 10km/h trager gaat? Uiteraard staat uwe echte fiets gewoon stil.... Dat ge iedereen voorbij vlamt werkt ook motiverend.

Heel de chat zit altijd te klagen als de jungle wordt aangesneden. "I hate these gravel roads" en van die berichten. Heel het Zwift forum stond er destijds ook vol van. Topics om alsjeblieft gravel roads te verwijderen, de weerstand terug weg te halen, ...

Dus het is niet dat ik daar alleen in ben met dat gevoel.
Ik kijk werkelijk nooit naar mijn snelheid want dat zegt geen fluit.

Ik kijk ook niet naar die snelheid....
Ge ziet dat toch gewoon dat ge helemaal stil valt als ge op gravel komt? Net zoals in het echt ge ook niet naar uw snelheid kijkt?

Ik heb wel ne grote TV pal voor mijn neus staan. De inleving zal wat groter zijn dan zeker.

Ik heb ook grote TV, nooit last gehad van Jungle eigengelijk. Bergop ga toch ook trager? Ik vind dat wel een leuk stuk :p

Ik kijk ook niet naar die snelheid....
Ge ziet dat toch gewoon dat ge helemaal stil valt als ge op gravel komt? Net zoals in het echt ge ook niet naar uw snelheid kijkt?

Ik heb wel ne grote TV pal voor mijn neus staan. De inleving zal wat groter zijn dan zeker.
Enkel bergaf :ROFLMAO:

Dat ge iedereen voorbij vlamt werkt ook motiverend.
Dit....
Bekijk het ook eens omgekeerd. Dat iedereen u voorbij vlamt (omdat jij te koppig bent om een mtb of gravelbike te nemen) werkt enorm demotiverend.

Een gevoel van snelheid heb je in Zwift heel weinig door rond je te kijken in Watopia. Het gevoel van snelheid komt vooral door andere mensen in te halen, of doordat andere mensen jou inhalen. Ik weet niet wat het grote probleem is met even te stoppen en om op een andere fiets te springen indien het je zo tegen steekt. Ikzelf doe het niet snel. Voor een rit zal ik eerst op zwiftinsider eens gaan kijken wat het snelste frame en de snelste wheelset is en daarmee zal ik meestal vertrekken. Indien ik die heb tenminste lol.

In elk geval ben ik voorstander van de rolweerstand op gravel in Zwift. Welk nut heeft het anders om gravel te implementeren in het spel ? Maar als het je zo tegen steekt, wissel dan gewoon van fiets en het probleem is toch opgelost. Ik zie het probleem echt niet.

Meningen over deze fiets? In de zoektocht naar een carbon hardtail met XT en hydro schijfkes die niet way overpriced is.

Meningen over deze fiets? In de zoektocht naar een carbon hardtail met XT en hydro schijfkes die niet way overpriced is.

Ik vind dat net nog een categorie waar je relatief goedkoop iets vind :p

Nieuwe fiets besteld via mijn werkgever. Het is een Trek Emonda SLR 7 2021 geworden. Veel meer dan ik eigenlijk nodig heb, maar ons leaseplan was zodanig interessant dat ik het echt niet kon laten liggen :)

Iemand ervaring met een Shimano D-Fly? Lijkt me enerzijds handig om de status van de Di2 batterij te zien, maar ook om de knoppen op de shifters aan te passen (bv wisselen van gps scherm, achterlicht aansteken,...).

Nieuwe fiets besteld via mijn werkgever. Het is een Trek Emonda SLR 7 2021 geworden. Veel meer dan ik eigenlijk nodig heb, maar ons leaseplan was zodanig interessant dat ik het echt niet kon laten liggen :)

Iemand ervaring met een Shimano D-Fly? Lijkt me enerzijds handig om de status van de Di2 batterij te zien, maar ook om de knoppen op de shifters aan te passen (bv wisselen van gps scherm, achterlicht aansteken,...).
levering 2022? :thinking:

Kan je via vwb ook 3% korting bij canyon krijgen of is dat enkel bij cycling vlaanderen?

Prijs kwaliteit kan je hier niet bij missen, bij Trek betaal je vlotjes 500-600 euro meer voor dezelfde spec.
Is deze beter dat hou ik in het midden, ben persoonlijk voor een Trek Procaliber 9.7 gegaan omdat ik een fikse korting kreeg en de levenslange garantie op mijn kader wel kon apprecieren.

Ik was nog op tijd met de bestelling (eind vorig jaar). Verwachte levertijd april 2021, maar de fietsenwinkel zei dat ik eerder op juni-juli moest rekenen. Voor mij is dat prima :) De basiskleur (bordeaux-zwart) was wel al volledig uitverkocht, dus pas in 2022 terug beschikbaar.

Had eerst gekeken voor een Scott Foil 10 2021. Die was al meteen uitverkocht... Ik denk dat levertermijn daar op mei 2022 zat. Absurd eigenlijk.

toch wel een knap fietske :love: :

maar vrees ook voor levering .. zal ene zijn voor volgend jaar.

hopelijk is de kleurencombo er nog.

Voor een rit zal ik eerst op zwiftinsider eens gaan kijken wat het snelste frame en de snelste wheelset is en daarmee zal ik meestal vertrekken. Indien ik die heb tenminste lol.
Korte samenvatting:
* Jungle circuit: MTB (Specialized en Scott zijn het snelst)
* Alpe du Zwift en Mont Ventoux: Cannondale Evo of Specialized Tarmac Pro met Lightweight Meilenstein (DT Swiss ARC 62 als je de Meilensteins niet hebt)
* Alle andere parcoursen: Tron

* Eventueel kan je voor vlakke/high speed omlopen (Crit City, Watopia Flat, London Classic) nog voor de Specialized Venge S-works + Disc gaan. Is even snel als de Tron maar op de Tron heb je geen draft animatie...

Als je de Tron niet hebt sowieso Canyon 2021. Wheels hangen wat af van het parcours, als het nog relatief vlak is gewoon Canyon+Disc. Als het voor een race is en je weet dat het verschil bergop gemaakt gaat worden kies je waarschijnlijk beter voor de DT Swiss ARC 62.

Kan je via vwb ook 3% korting bij canyon krijgen of is dat enkel bij cycling vlaanderen?
Pretty sure dat dat enkel voor Cycling Vlaanderen telt.

Pro tip: dump VWB en schakel over op Cycling Vlaanderen. Eigenlijk zijn beide gelijk kwa voordelen maar Cycling Vlaanderen heeft nog een paar extra kleine voordelen (korting op Golazo organisaties, Canyon korting...). En op andere toertochten krijg je korting ongeacht van welke bond je lid bent.

Iemand ervaring met die Tacx virtuele ritten?

191112_Tacx_Web_Software_Films_Carrousel_Classics-600x481.jpg

En in het echt?
Als ge wat km op uw eentje gaat maken op bijvoorbeeld een jaagpad. Koersfiets of MTB?
?

Als je een parcours rijdt in zwift en wilt uitrijden, maakt je snelheid wel uit

Als je een training doet van een uur bvb waar je bepaalde wattages trapt, maakt het niets uit op welke fiets je zit of welke afstand je aflegt.

Dat is het enige wat ik wilde zeggen met mijn vorige post

Terug
Bovenaan