Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oké, dat had ik gemist. Met andere woorden heb je er eigenlijk niets aan? Want als er iets serieus is. Aangereden door een auto ofzo, is het voor de bestuurder van de auto.Die verzekering is niet voor uw fiets zelf toch? (https://vwb.be/58/verzekering)
Je betaald 32 euro bij VWB en je kan (tenzij je dit al doet) daar 15 euro (gem) per persoon via mutualiteit terugtrekkenOké, dat had ik gemist. Met andere woorden heb je er eigenlijk niets aan? Want als er iets serieus is. Aangereden door een auto ofzo, is het voor de bestuurder van de auto.
Nu je het zegt van dat lidgeld bij CM. Daar had ik nog niet aan gedacht. Dan is het eigenlijk een no brainer.Je betaald 32 euro bij VWB en je kan (tenzij je dit al doet) daar 15 euro (gem) per persoon via mutualiteit terugtrekken
Daarnaast heb je korting bij VWB-ritten (2 euro) en bij sommige handelaars
-> Dus kost u eigenlijk niets
Je hebt pechverhelping en als je (onge)val hebt waar jij in fout bent komen ze ook tussen in de kosten bv
Weet niet meer welke kosten ik betaald heb exact (ambulance + wat onderzoeken) maar heb toch 60 euro teruggekregen van ethias
Ja en dan zetten ze u thuis afNu je het zegt van dat lidgeld bij CM. Daar had ik nog niet aan gedacht. Dan is het eigenlijk een no brainer.
Lekke banden vallen onder de pechverhelping? Lijkt me een technische panne?

In theorie vallen lekke banden onder pechverhelping maar serieus... elke zichzelf respecterende wielertoerist moet nen band kunnen vervangen.Nu je het zegt van dat lidgeld bij CM. Daar had ik nog niet aan gedacht. Dan is het eigenlijk een no brainer.
Lekke banden vallen onder de pechverhelping? Lijkt me een technische panne?
Zit rechtsbijstand in ook hé. Als ge aangereden wordt door nen auto zorgt u de verzekering er in principe voor dat alles geregeld wordt.Oké, dat had ik gemist. Met andere woorden heb je er eigenlijk niets aan? Want als er iets serieus is. Aangereden door een auto ofzo, is het voor de bestuurder van de auto.
Als uw buitenband scheur heeft van paar centimeter is dat lastig, of als je niets bijhebt (gewone fiets bv)In theorie vallen lekke banden onder pechverhelping maar serieus... elke zichzelf respecterende wielertoerist moet nen band kunnen vervangen.
Dat is voor mij niet zomaar een "lekke" band, maar je hebt gelijk. Ik kan mij gewoon voorstellen dat die mannen regelmatig mogen afkomen voor iemand die gewoon ne pinch flat rijdt en zich moet laten ophalen omdat hij genen binnenband kan vervangen...Als uw buitenband scheur heeft van paar centimeter is dat lastig, of als je niets bijhebt (gewone fiets bv)

Wat is daar nu geen pechverhelping aan? Als je met auto platte band hebt is dat ook geen pech meer dan?Ik heb een tijdje geleden ergens gelezen, ik dacht in het VWB magazine, dat ze toch een beetje strenger gingen worden met die pechverhelping. Er werd veel te veel van geprofiteerd. Een lekke band bijvoorbeeld zou niet meer onder die pechverhelping vallen.

Ja 1 lekke band kan ik vervangen op de koersfiets. Maar ik heb geen 2 banden bij. En ik gebruik ook mijn gewone ebike voor dagelijks transport waar ik niets van spares bij heb.In theorie vallen lekke banden onder pechverhelping maar serieus... elke zichzelf respecterende wielertoerist moet nen band kunnen vervangen.
Ik heb mij in 2019 wel laten ophalen ergens tussen Namen en Rochefort na een spaakbreuk. Heeft wel een dik uur geduurd tegen dat ze daar waren maar ze komen u wel halen en ze zetten u schoon terug aan uwen auto af.
Zit rechtsbijstand in ook hé. Als ge aangereden wordt door nen auto zorgt u de verzekering er in principe voor dat alles geregeld wordt.
Ik heb 2 jaar geleden uiteindelijk via rechtsbijstand ergens tussen de 4 à 5k getrokken voor lichamelijke schade. Materieel niks maar ik was zogezegd in fout (ik sloeg rechtsaf, binnenkant bocht, auto sneed zijn bocht af... auto kwam van rechts dus ik had moeten stoppen).
En zoals SomeDude zegt: geen franchise idd. Hoewel je dat normaal op je familial ook niet hebt als je een Engelse franchise hebt.
.Het heeft enkele uren geduurd maar ik heb het dan toch gevonden. Het is niet echt een artikel. Het is meer een nota bij een artikel. Het is een artikel over iemand die door een verkeersongeval in 2013 zijn onderbeen verloren heeft. Hij kan nog fietsen maar dan met een orthopedische driewieler. Hij heeft blijkbaar met dat ding gebruik gemaakt van de pechverhelping van de VWB en bedankt hun voor de geleverde dienst.Maar geef me even de tijd om het artikel terug te vinden aub.
Ondertussen is het wel al gelimiteerd tot 7x per jaar dacht ik. Dus op dat vlak is er wel al mee bezig geweest.Het heeft enkele uren geduurd maar ik heb het dan toch gevonden. Het is niet echt een artikel. Het is meer een nota bij een artikel. Het is een artikel over iemand die door een verkeersongeval in 2013 zijn onderbeen verloren heeft. Hij kan nog fietsen maar dan met een orthopedische driewieler. Hij heeft blijkbaar met dat ding gebruik gemaakt van de pechverhelping van de VWB en bedankt hun voor de geleverde dienst.
In een voetnoot zet de VWB er het volgende bij : "Wij doen een oproep aan iedereen om met verstand gebruik te maken van de dienst pechverhelping. Het betrokken bedrijf meldde ons dat inzake het aantal tussenkomsten in de loop van de voorbije maanden de vooruitzichten op dramatische wijze overschreden werden. De VWB zal bijgevolg flink meer moeten betalen. Maar wij willen onze leden toch dezelfde service blijven verlenen. DAAROM probeer in de mate van het mogelijke bij een lekke band zelf te depanneren en als dat niet kan, geen probleem. Maar zorg tenminste dat je altijd een passend binnenbandje en een pomp bij hebt. Dat kan al veel kosten inzake pechverhelping voor het betrokken bedrijf besparen."
Je vindt het artikel in het VWB magazine jan/feb 2021 op blz 119