De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Heb vandaag stage 8 van de Tour de Zwift gedaan.
Krijg ik nu iets? (serious question 🤔)
Je hebt een like van mij gehad!

Je moest ze alle 8 doen en dan kan je denk ik een fiets winnen :p

Mijn (bij aankoop Nokia gsm gratis gekregen) draadloze earbuds laden niet meer op. Zwift is ineens stukje saaier :(

Als je alle stages gedaan hebt krijg je de kit voor op zwift. Maar je moet wachten tot die make up stages ook voorbij zijn. (nog een week ofzo).

En je hebt ook een tegoedbon voor lecol gekregen. Daarmee kun je de kit in het echt kopen met korting (nog altijd stront duur) en meedoen om een fiets te winnen.

Dat is echt van de pot gerukt die prijzen hé.
Het ergste zijn vaak ook van die merken die plots op de markt komen waar je nog nooit van gehoord hebt, maar direct prijzen à la rapha, assos vragen. Dat ze zich eerst eens bewijzen.

Lecol vind ik wel mooi, maar no way dat ik ooit 150€ voor een shirt met korte mouwen ga betalen.

The gift of fitness!
Dat is echt van de pot gerukt die prijzen hé.
LeCol is nog cava van kwaliteit eigenlijk. Maar de standaard prijzen zijn inderdaad echt wel (te) hoog imo. Als ge kortingscodes hebt, er gaat nog een procentje af en de prijzen gaan richting de €80-85 voor een truitje dan is dat niet meer zo overdreven.

Ik heb rond eindejaar zo'n paar Sport bib shorts gekocht bij hen. Normaal staan die blijkbaar €155, ik heb die op één of andere manier voor €65 gekocht (serieuze korting + strava code kunnen stacken denk ik) en dat is echt wel goeie value for money. Zelfs voor €100 zou dat geen slechte deal geweest zijn. Maar eerlijk: de volle pot zou ik nooit betalen (doe ik eigenlijk sowieso nooit, ook bv bij Rapha doe ik dat niet).

Liever een Rapha Pro Team Training jersey van €135 dan een Rapha Core Jersey van €70 in elk geval.
Dat laatste is zowat het meest verschrikkelijke shirt dat ooit het levenslicht heeft gezien. Gemaakt voor Britten met een BMI van 29 terwijl de Pro Team Training waaaaaaanzinnig comfortabel is.

Ik heb een 10-tal 'recente' shirts in mijn kast hangen, maar ik grijp enkel naar de dure. En op termijn gooi ik die goedkope (ook €50+) gewoon weg, dàt is duur

Liever een Rapha Pro Team Training jersey van €135 dan een Rapha Core Jersey van €70 in elk geval.
Dat laatste is zowat het meest verschrikkelijke shirt dat ooit het levenslicht heeft gezien. Gemaakt voor Britten met een BMI van 29 terwijl de Pro Team Training waaaaaaanzinnig comfortabel is.

Ik heb een 10-tal 'recente' shirts in mijn kast hangen, maar ik grijp enkel naar de dure. En op termijn gooi ik die goedkope (ook €50+) gewoon weg, dàt is duur
Confession: ik vind de training jersey's van Rapha niet zo fantastisch :'(. Die hebben op de mouwen en onderaan het shirt zo'n redelijk brede band. Maar ze kosten volgens mij dan ook geen €135 maar €100. Ik heb vorig jaar in maart alleszins zo eentje besteld maar ik heb het terug gestuurd om ik not impressed was. Waarschijnlijk zijn dat in hun eigen recht geen slechte truitjes maar de Pro Team Flyweight jerseys die ik hier al had liggen voelden veel beter aan.

Ik denk dat de gewone (de vroegere midweight) Pro Team Jersey's €135 zijn. De Flyweights zijn €155 (full price). Ik heb hier 3 van die Pro Team Flyweight jerseys liggen (gekocht aan €77.5-€90/stuk via archive sales etc).

De duurdere shirts van Rapha zijn inderdaad hun geld meer dan waard... Net zoals je na een broek van Assos ook niets anders meer wilt.
+1 alleen jammer dat hun broeken altijd zo diep uitgesneden zijn. Het is al gebeterd bij hun Equipe RS S9 (fantastische broek trouwens) maar Assos broeken + Pro Team fit van Rapha is meestal geen winner omdat de Pro Team truitjes van Rapha vooraan te hoog uit gesneden zijn. :(

Ik snap wel nog steeds niet hoe ik zo'n RS S9 broek bij Hopmans heb kunnen kopen voor €130 oid. Die broekenkosten eigenlijk €200 precies, daar hebben ze zich toch een beetje vergist precies :thinking:

Laatst bewerkt:
Hopmans is sowieso waanzinnig goedkoop op zijn Assos, vooral in de fysieke winkel durft die nog een pak verder afprijzen dan op zijn webshop..
Wat een zalige winkel ook.

Terug
Bovenaan