De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik wist dat vroeger ook niet tot FM me zei: ik kan uw ketting veranderen maar dan moet ik alles doen want daarvoor alleen heb je te lang doorgereden. Sindsdien doe ik dergelijke zaken ook zelf

Ik neem de 'el' versie van ketting voor mezelf en de gewone bij vriendin (die fietst niet zoveel)

2 jaar met 1 cassette? Hoeveel km fiets je dan per jaar? Ik doe ongeveer een 6k km met 1 cassette, dus ongeveer 2 per jaar.
Welke KMC ketting gebruiken jullie dan?
Bij mijn vorige fiets met 10 speed Ultegra gebruikte ik ook steeds de SL versie van KMC. Bij mijn nieuwe fiets met 11 speed Ultegra had ik de indruk dat deze ketting meer lawaai maakte dan met een vergelijkbare Shimano ketting. Kan ook gewoon een gedacht geweest zijn natuurlijk.
Dan doe je iets fout hoor.
Ik doe 9k met één cassette op mountainbike. Dat ziet toch wel meer af dan koersfiets normaal gezien.

Ik rij met 3 kettingen en wissel om de week ongeveer.
Of de ketting meten en dan op tijd vervangen. Dan kan je er minstens 2 verslijten. Maar dat is wat moeilijker vind ik dan iedere week te veranderen.

Hier gewoon erop leggen en niet afwisselen, is de ketting op dan nieuwe.
Meestal gaat de cassette 2 a 3 kettingen mee op die manier. De kost van een ketting gaat het nu ook niet maken om paar 1000km extra te kunnen rijden.

Zijn de prijzen bij de hollanders omhoog gegaan? Van Eyck is precies bij alles goedkoper

Zelfs met bon is futurumshop pak duurder :eek:
Futurumshop is toch altijd al een dure geweest hé? Mantel is meestal toch iets goedkoper...
Verder zijn zowel Hopmans als Van Eyck naar mijn mening de goedkoopste, maar levering via Van Eyck durft soms wel 2 a 3 dagen duren... Bij Hopmans heb ik nog nooit online besteld, da uitstap naar die winkel is te leuk om het online te doen.

Zijn de prijzen bij de hollanders omhoog gegaan? Van Eyck is precies bij alles goedkoper

SInds dat ze met hun bonnen via Strava zijn begonnen is hun prijs omhoog gegaan. Nog op verschillende andere pagina's gelezen.

Mijn MTB komt van hopmans maar heb die 2e hands gekocht dus ben er nog nooit geweest :p

Eens snel vergelijkje gemaakt, jammere bij VE is dat je niet gewoon kan bestellen als het niet in stock is (11-28 cassette)
https://www.bike-components.de/en/http://www.futurumshop.behttps://www.mantel.com/https://www.vaneycksport.com/nl/
cassette ultegra71.1774.9569.9567.95
cassette 10544.7354.9551.9538.95
ketting X1120.9519.9521.5
ketting X11 EL32.0338.9535.9526.95
ketting X1228.4635.9529.9525.5

Dan doe je iets fout hoor.
Ik doe 9k met één cassette op mountainbike. Dat ziet toch wel meer af dan koersfiets normaal gezien.

Ik rij met 3 kettingen en wissel om de week ongeveer.
Of de ketting meten en dan op tijd vervangen. Dan kan je er minstens 2 verslijten. Maar dat is wat moeilijker vind ik dan iedere week te veranderen.
Ik heb mijn cassette altijd samen vervangen met mijn ketting, dus als die helemaal op is.
Vanaf nu ga ik toch ook gewoon sneller wisselen van ketting, gaat me wel wat geld uitsparen.
Zonet wat materiaal besteld bij VE. Hopmans was nog iets goedkoper maar die rekenen wel 10 euro verzendkosten voor België.

Vorige keer bij Bike Components nog een combi voordeel gedaan met een Ultegra cassette+ ketting voor 77,12. Tijdens zulke acties kan je eigenlijk best gewoon een stock inslaan. Scheelt toch wel. Ik betaalde nu voor hetzelfde 97 euro. (wat dan nog 1 van de goedkoopste is)

In mijn ervaring is van eyck altijd goedkoper geweest dan futurum. Natuurlijk zal er hier en daar nog wel iets andersom zijn. En bij van eyck krijg je hier en daar nog korting met je klantenkaart.

maar de verzending bij futurum is wel wel goed. Bij van eyck ga ik altijd alles zelf ophalen.

Futurum is handig voor gratis verzending. Maar anders veel te duur. Met zo ne Strava bon koop ik er nog wel iets.

Altijd vergelijken hé. Bv squirt vind ik nergens online goedkoper dan hier de fm.

Welke cassette/ketting leggen jullie op de koersfiets? Ultegra of 105?
Prijsverschil tussen een Ultegra en 105 cassette is toch aanzienlijk. (68 --39 euro bij VE)
Opvallend ook dat er veel online winkels zonder stock zitten.
Op zich vind ik dat die paar grammetjes het verschil niet gaan maken. Veel mensen rijden met een te dikke pens en zouden beter wat op de voeding gaan letten in plaats van alles van het lichtste (lees: duurste) materiaal te kopen.
Ik heb mezelf een Canyon gekocht met 105 groep. Scheelde toch een pak in prijs. Dan upgrade ik liever mijn wielen :)

FUUUCK, ze hebben hem gepikt... :mad:

Canyon Lux 6.0

Zorgvuldig van de Kickr gehaald, remspacer lag op de grond en achterwiel was ook niet vergeten...

FUUUCK, ze hebben hem gepikt... :mad:

Canyon Lux 6.0

Zorgvuldig van de Kickr gehaald, remspacer lag op de grond en achterwiel was ook niet vergeten...
Gewoon uit je garage gehaald dan? Damn hoe klote!

Daarom sluit ik mijn garage zelfs al ben ik maar 1 minuut weg sinds mijn fietsen daar staan. Ik zou helemaal flippen. Ik dacht altijd als die op de trainer staat gaan ze sowieso de moeite niet doen om die eraf te halen, maar ze zijn dus nergens meer beschaamd voor.

"Positief puntje" als je brandverzekering ook diefstal dekt dan kun je toch nog iets terug krijgen..

Ik dacht altijd als die op de trainer staat gaan ze sowieso de moeite niet doen om die eraf te halen, maar ze zijn dus nergens meer beschaamd voor.

Uit mijne auto is ooit gepikt (op de parking van de Delhaize in Hasselt) :
  • De radio
  • De luidsprekers achter
  • De versterker uit de koffer
  • De mooi ingewerkte kabels tot aan de luidsprekers achter
  • Het (sport)stuur

Allemaal zonder enige schade. Alles mooi los gedraaid.
Ga er dus maar niet van uit dat ze geen goesting hebben om wat moeite te doen.

Het was uit het tuinhuis achteraan een gesloten bebouwing, omringd door tuinen van de buren. Ze moeten dus langs iemand anders zijn tuin over de draad gekropen zijn? Het is ook niet dat het hier riante lappen grond zijn, maar ze moesten toch makkelijk 50m wandelen. Geen flauw idee hoe ze trouwens wisten van de buit? 't Is niet dat je van 't straat kan zien wat ik in het tuinhuis uitspook.

Vóór de Kickr en in 't begin deed ik meestal wel een slot rond frame en een rek of zo, maar na een tijdje niet meer, met zowat die veronderstelling...

Bedankt voor de tip ivm de brandverzekering, dat ga ik zeker bekijken.

Ik kan niet zeggen dat het geld niet pikt, maar het is toch meer de moeite die je er in hebt gestoken om hem te krijgen zoals je wil. Pff, echt rot.

Dat is balen! Ik heb hetzelfde meegemaakt een jaar of 10 geleden. Zelfde situatie, mtb in tuinhuis, ze zijn over 4 draden geklommen om daar te geraken. Waarvan 2 totaal overbodig aangezien ze in en uit kippenhok zijn gekropen. Je denkt inderdaad, wat is de kans...

Vooral jammer dat je er nadien toch wat paranoïde van wordt. Ik durf mijn fiets nog amper 5 seconden uit het zicht achter te laten bij een bevoorrading op een TT.

Terug
Bovenaan