De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hoe zou een brandverzekering dit terugbetalen? Bij een inbraak bij ons, werd de schade om nieuwe deuren te steken vergoed, maar niet inboedel, dat ik een aparte inboedelverzekering.

Echt wel balen man, klinkt dat ze echt wel veel moeite hebben moeten doen..

Hoe zou een brandverzekering dit terugbetalen? Bij een inbraak bij ons, werd de schade om nieuwe deuren te steken vergoed, maar niet inboedel, dat ik een aparte inboedelverzekering.

Echt wel balen man, klinkt dat ze echt wel veel moeite hebben moeten doen..
Bij ons zit dat inbegrepen in de brandverzekering. Alleja is een optie die we bijbetalen onder de brandverzekering, maar het bedrag is zo klein dat je dom zou moeten zijn om niet te doen.

Over hoe ze wisten van de buit: zit je op Strava? Zoja kun je je privacy instellen zodat ze niet kunnen zien waar je rit exact begint en eindigt. Ze zien enkel de omgeving.

Beetje offtopic (en een beetje gevoelloos) maar god wat is een rode Lux lelijk met skinwalls. ‘t Moeten dan nog blinde dieven geweest zijn ook

edit: het nieuwere model. Hoe lang had je hem?

Bijna 2 jaar.

Strava en Komoot ook, maar met instelling van privacy zones en 10-1 start en stop ik op het einde van de straat of knip ik een stuk van de route. Ik loop ook niet echt te showen op het internet met mijn fiets. Het is twee maanden geleden dat ik nog buiten ben geweest trouwens. Strange, je gaat dan natuurlijk argwanend over je buren denken "die kan wel wat extra centjes gebruiken", maar dat zal het moment van de onmacht zijn zeker.

pff, daar is de skinwallpolitie weer
Haha, neenee...

Toegegeven, vroeger vond ik dat altijd lelijk. Maar op een mooi donkerblauwe Scott Addict RC of grijze Canyon Ultimate heeft dat zeker zijn plaats.

Maar op een rode Lux... hoho. Rocky Mountain heeft in 2018 (denk ik) de rode Elemnt ook standaard uitgerust met skinwalls, ik denk dat ze geen 10 fietsen verkocht hebben dat jaar.

Maar hey, een forum dient om meningen en advies te geven toch?

FUUUCK, ze hebben hem gepikt... :mad:

Canyon Lux 6.0

Zorgvuldig van de Kickr gehaald, remspacer lag op de grond en achterwiel was ook niet vergeten...
F*ck man, krijg ik gewoon rillingen van. Ik kijk enorm uit naar wanneer de mijne eindelijk hier is, kan me niet inbeelden welk gevoel het moet geven als ze hem dan zouden stelen.

Geen flauw idee hoe ze trouwens wisten van de buit? 't Is niet dat je van 't straat kan zien wat ik in het tuinhuis uitspook.
Strava + geen "privacy-perimeter" + publiek profiel? Kun je als buitenstaander perfect zien in welk hok, garage of tuinhuis je ritten beginnen & eindigen, tot op een meter nauwkeurig.

Ik heb mezelf een Canyon gekocht met 105 groep.

En dan heb je dat schoon grijs ipv dat babyblauw (da's een 105 exclusive, heb je niet op de mechanische ultegra).

F*ck man, krijg ik gewoon rillingen van. Ik kijk enorm uit naar wanneer de mijne eindelijk hier is, kan me niet inbeelden welk gevoel het moet geven als ze hem dan zouden stelen.
Ik kan een fietsverzekering altijd aanraden.

Toen ik mijn MTB kocht, kon ik via de LBS een verzekering er bij pakken. Dat kostte 325 euro voor 3 jaar full omnium voor een fiets van 3500 euro.

Ondertussen zijn mijn velgen zo versleten, dat mijn LBS aangeraden heeft de mini brastjes aan te geven aan de verzekering. De wielen kosten 600, dus dat is al mooi terug verdiend. Mijn Demper is ook ooit vervangen geweest onder dezelfde verzekering.

Denk dat zo een verzekering dus geen slechte investering is, want het vervangen van deze 2 had met veelvouden gekost.

Ik kan een fietsverzekering altijd aanraden.

Toen ik mijn MTB kocht, kon ik via de LBS een verzekering er bij pakken. Dat kostte 325 euro voor 3 jaar full omnium voor een fiets van 3500 euro.

Ondertussen zijn mijn velgen zo versleten, dat mijn LBS aangeraden heeft de mini brastjes aan te geven aan de verzekering. De wielen kosten 600, dus dat is al mooi terug verdiend. Mijn Demper is ook ooit vervangen geweest onder dezelfde verzekering.

Denk dat zo een verzekering dus geen slechte investering is, want het vervangen van deze 2 had met veelvouden gekost.
Zonder franchise? Lijkt me dat die nog niet doorhebben hoe een MTB bereden wordt dan :ROFLMAO:

Zonder franchise? Lijkt me dat die nog niet doorhebben hoe een MTB bereden wordt dan :ROFLMAO:
25 euro dossierkosten, thats it.

Ik heb ook gevraagd waarom dit zo goedkoop is, want dat is het imo. Maar dat komt door alle gewone e-bikes van standaard gebruikers, die zelden iets aan de hand hebben. MTB-ers zijn echt de absolute minderheid van contracten.

Mja via lease heb ik ook omniumverzekering voor schade eigenlijk

Over lease gesproken: KBC heeft BMC er toch nog opstaan precies en Bianchi is nieuw?

Laatst bewerkt:
Strava + geen "privacy-perimeter" + publiek profiel? Kun je als buitenstaander perfect zien in welk hok, garage of tuinhuis je ritten beginnen & eindigen, tot op een meter nauwkeurig.

Niet echt:

Strava en Komoot ook, maar met instelling van privacy zones en 10-1 start en stop ik op het einde van de straat of knip ik een stuk van de route. Ik loop ook niet echt te showen op het internet met mijn fiets. Het is twee maanden geleden dat ik nog buiten ben geweest trouwens.

Lijkt me ook zwaar overroepen. Toen de mijne gestolen was hoorde ik nadien dat er binnen een straal van 500m al op ettelijke plaatsen was ingebroken of gepikt uit tuinhuizen, op heel korte tijd.
Die mannen gaan gewoon langs een tuinhuis en pakken mee wat ze kunnen verkopen. Of dat nu een fiets of kettingzaag is.

Zelf nog Di2 gehad. Zei ooit ''ik wil niets anders meer''. Tot ik plots door kapotte batterij niet meer kon schakelen. Sta je dan :ROFLMAO:
Jammer dat Canyon geen build-up pagina heeft. Zelf je groep kiezen - kleur - wielen - ...
Rose doet het bv wel zo... je kiest een fiets en kan dan naar believen nog van alles wisselen. Daar kan je wel betere wielen nemen zonder dat je een €400 surplus door je strot geramd krijgt voor een Ultegra die je eigenlijk niet echt wil.

Feit is natuurlijk wel dat Canyon, mede omdat ze gewoon 50 keer exact dezelfde fiets bouwen, alles nog goedkoper kunnen maken. Ze weten namelijk op voorhand perfect hoeveel kaders ze gaan produceren en bijgevolg ook exact hoeveel groepen van elke soort, hoewel van welke soort wielen... ze nodig zullen hebben.

Maar een keuze menu zou inderdaad leuk zijn.

Terug
Bovenaan