De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Volgens mijne maat is de alu Canyon Grail die hij heeft ook 500 duurder geworden tegenover toen hij die kocht.

Van 1200 naar 1700 voor dezelfde vélo. In percentages is dat gigantisch.
lijkt me straf, bij canyon zijn ze normaal niet zoveel gestegen tenzij andere componenten

Straf, maar waar. Commencal heeft hetzelfde gedaan, en hebben later de prijzen nog eens verhoogd door corona toen de bikes al live stonden.
Ja maar er zijn slechts 3 versies van de Grail alu en kosten nu vs 2019 (https://www.bicycling.com/nl/fietse...goedgeprijsde-canyon-grail-alu-weer-voorraad/): 1899, 1799 en 1499
Alleen die laatste is precies zelfde groepset (GRX400) en die was toen 1299

Of zoals Mr. Fingers hieronder dus ;)

Dat ze iets gestegen zijn snap ik maar 600 euro voor exacte zelfde 2021 model is me toch brug te ver. Had wel ergens gelezen dat Taiwanse munt gestegen is en dat ook reden is voor de prijsstijging en dat als je +6m moet wachten ze eventueel anticiperen dat die nog gaat stijgen maar dan nog :D

Laatst bewerkt:
Al langer afspraak of?
Wil gewoon mijn remblokjes laten vervangen (leasekost) vroeger was dat even stoppen en 5min wachten, nu afspraak maken en ganse dag hem daar laten...

Ben je als leaser eigenlijk verplicht je fiets voor het minste geringste binnen te steken bij een fietsenmaker, of mag je daar gewoon zelf aan sleutelen en vervangen, en dan eens per termijn een groot onderhoud laten geven?

Ben je als leaser eigenlijk verplicht je fiets voor het minste geringste binnen te steken bij een fietsenmaker, of mag je daar gewoon zelf aan sleutelen en vervangen, en dan eens per termijn een groot onderhoud laten geven?
De vraag is waarom je er zelf aan zou sleutelen (en zelf betalen) vs binnen brengen en niet zelf betalen?

Nee ik steek die enkel binnen voor wat in de lease zit. Maw voor remblokjes en 1* per jaar voor 'onderhoud' maar ze mogen geen onderdelen vervangen die ik zelf zou moeten betalen zonder te vragen.

Als je je velo een hele dag kwijt bent voor iets wat 5 minuten duurt als je het zelf doet (zoals ketting, cassette, remblokjes vervangen).

Als je je velo een hele dag kwijt bent voor iets wat 5 minuten duurt als je het zelf doet (zoals ketting, cassette, remblokjes vervangen).
Ketting en cassette doe ik zelf (tandwielen ook met iemad). Remblokjes heb ik al gevraagd of ze die niet gewoon wouden meegeven maar dat mocht niet :D
Ben toch thuis, is op 1km van mijn deur en ga morgen niet fietsen dus op zich niet erg om die dag kwijt te zijn

Mensen hier net een Garmin edge 530, die ook problemen hebben met de snelheidsmeter? ik heb hem nog maar pas. Mijn Garmin geeft een veel lagere snelheid aan dan wat ik rij, maar niet altijd denk ik. Al 2x gemerkt nu dat ik op een stuk volgens de Garmin 22kmpu rij, maar op strava wel een PB rij op dat segment aan 34kmph 🤷‍♂️😂🙈

heb zelf geen Garmin maar met mijn Bryton deed de snelheid soms ook raar, zeker als er veel bomen in de buurt waren, het gps signaal werd dan verstoord.

Heb het opgelost door snelheidssensor toe te voegen, gebruik nu combi van gps en sensor voor de snelheid, geen gekke snelheidssprongen meer.

Terug
Bovenaan