De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Welke is dat? Ben wel fan van zulke vestjes. Ik kan die dragen van 0 graden met dikke baselayer tot 12 graden met dunne baselayer.
Zero aqua
Draag die wel niet onder de 5 graden

Van goei weer geprofiteerd om fietsen te kuisen. Mtb krijg ik precies niet 100% proper, zal die derailleurwieltjes er eens moeten afhalen denk ik daarvoor :p
Koersfiets was vuil van dinsdag toen het nog wat nat was op sommige plekken + al dat zwiftzweet er ook ineens af :D

Had hier nog een klein busje demo squirt dat er eens opgedaan. Is 1 laag genoeg of moet je na kuisen (met gebruik ontvetter) dat best extra laag doen?

Innige deelneming aan degenen die het korte broeken weer vonden. Beenwarmers aangedaan en mijn perfetto vestje en het ging niets minder mogen zijn.

Was toch een harde frisse wind vanmorgen.
Heb ook ff getwijfeld vanmorgen, maar toch content dat ik lange broek heb gekozen. Opt einde van de rit werd het wel warm, maar heb het liever te warm dan te koud. Onderweg wel mijne cadanssensor kwijtgespeeld, maar thuis op kaartje gekeken waar ik laatste signaal had en net ff langs gereden en hij lag er effectief nog :D Wel 100x over gereden, maar het ding marcheert nog! :clap:

Zero aqua
Draag die wel niet onder de 5 graden

Van goei weer geprofiteerd om fietsen te kuisen. Mtb krijg ik precies niet 100% proper, zal die derailleurwieltjes er eens moeten afhalen denk ik daarvoor :p
Koersfiets was vuil van dinsdag toen het nog wat nat was op sommige plekken + al dat zwiftzweet er ook ineens af :D

Had hier nog een klein busje demo squirt dat er eens opgedaan. Is 1 laag genoeg of moet je na kuisen (met gebruik ontvetter) dat best extra laag doen?
Is het wax? Op die manier zal het niet deftig werken.

Heel goed ketting ontvetten en afspoelen. Ik doe het zelfs 3x om zeker te zijn. Dan voor eerste gebruik 3x squirt op doen met tussenpauzes van een uur.

En dan doe ik iedere 200km wat nieuwe squirt op.

Zoveel mogelijk water op je ketting vermijden als er squirt op is want je wil de wax laag alsmaar meer opbouwen. Gewoon een droge doek over je ketting is genoeg.

Heb ook ff getwijfeld vanmorgen, maar toch content dat ik lange broek heb gekozen. Opt einde van de rit werd het wel warm, maar heb het liever te warm dan te koud. Onderweg wel mijne cadanssensor kwijtgespeeld, maar thuis op kaartje gekeken waar ik laatste signaal had en net ff langs gereden en hij lag er effectief nog :D Wel 100x over gereden, maar het ding marcheert nog! :clap:
Goeie tip. Ik zou er nog nooit aan denken om te kijken waar hij laatst signaal gaf.

Is het wax? Op die manier zal het niet deftig werken.

Heel goed ketting ontvetten en afspoelen. Ik doe het zelfs 3x om zeker te zijn. Dan voor eerste gebruik 3x squirt op doen met tussenpauzes van een uur.

En dan doe ik iedere 200km wat nieuwe squirt op.

Zoveel mogelijk water op je ketting vermijden als er squirt op is want je wil de wax laag alsmaar meer opbouwen. Gewoon een droge doek over je ketting is genoeg.
Van squirt en ziet wit zoals sealant melk :unsure:
Heb het op MTB gedaan die ga ik pas woensdag terug gebruiken dus kan nog laagste derbij doen een van volgende dagen.

Vanmiddag superaangenaam weer.
Korte broek, mijn gedacht!

Tochtje met de stadsfiets, dus geen echte inspanning.
Lange broek mét inspanning zou toch te warm geweest zijn vanmiddag. Zo op't gemak met de stadsfiets zou het natuurlijk ook gegaan hebben.

Bij mij ook korte broek, rond 11u vertrokken, medium intensity.

baslayer warme mouwen, shirt korte mouwen en windstopper gillet.

PERFECT

Hier ook met korte broek eerste ritje sinds een dikke maand.
De benen voelden niet zo fris meer na 3uurtjes. De conditie is er door te lopen, waardoor ik een gem. hs. had van 135. Maar er is toch wat training nodig om terug te kunnen “skarten”... Lopen alleen is dus niet voldoende in de winter :-)

Hier ook met korte broek eerste ritje sinds een dikke maand.
De benen voelden niet zo fris meer na 3uurtjes. De conditie is er door te lopen, waardoor ik een gem. hs. had van 135. Maar er is toch wat training nodig om terug te kunnen “skarten”... Lopen alleen is dus niet voldoende in de winter :)
Ben benieuwd, morgen staat 1ste ritje opt programma. Heel de winter gelopen...
Zal korte broek, winteronderlijf en shirt lange mouwen zijn.

Innige deelneming aan degenen die het korte broeken weer vonden. Beenwarmers aangedaan en mijn perfetto vestje en het ging niets minder mogen zijn.

Was toch een harde frisse wind vanmorgen.
Allez man, vandaag heerlijk in het zonnetje zitten touren met base layer met lange mouwen + shirt en korte broek. Echt heerlijk! :love:

Tijd voor een nieuw setje banden op de racefiets. Ben er nog niet uit welke.
Tot nu toe ervaring met Schwalbe One, Conti GP 5000, Vredestein Fortezza en R3's van Bontrager.
Iemand ervaring met de Pirelli P Zero Velo? Of andere alternatieven.
Rijden jullie ook tubeless op de racefiets?

Tijd voor een nieuw setje banden op de racefiets. Ben er nog niet uit welke.
Tot nu toe ervaring met Schwalbe One, Conti GP 5000, Vredestein Fortezza en R3's van Bontrager.
Iemand ervaring met de Pirelli P Zero Velo? Of andere alternatieven.
Rijden jullie ook tubeless op de racefiets?
Vittoria Corsa G2 vind ik ook goed (in de 'zomermaanden'). Vriendin heeft tubeless (Liv dus was zo maar daar moet ik als ze nieuwe nodig heeft echt gaan kijken welke kunnen. Bij haar is dat nuttig want die rijdt lek en komt dan op 1 bar thuis zonder dat ze het ziet :D) maar ik rij gewoon. Wissel van band in winter (28 all seasons) en dat is imo net iets handiger dan als je geen tubeless hebt (en rij ook niet zoveel lek).

Ik rij met de pirelli p zero, beste allround band die ik al gehad heb. Nog geen enkele lekke band mee gehad, lange duurzaamheid en bollen erg goed. Enkel in de zomer wissel ik ze voor Corsa's omdat die nog net iets zijdezachter bollen. Op de koersfiets geen tubeless voor mij.

Lange mouwen en korte broek snap ik niet, maar dat zal aan mij liggen, ik rij sneller met korte mouwen dan korte broek om de knieën te sparen :)

Ik denk dat dat inderdaad aan U ligt :D. Uw benen warmen toch snel op bij het fietsen, uw bovenlijf niet. Het lijkt mij dus logischer dat je eerder lange mouwen houdt dan een lange broek.
Eigenlijk maakt het niet uit. Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Dat is volgens mij de beste combinatie.

Ik zou eigenlijk wel bijna altijd met korte broek kunnen rijden (vorige week nu wel niet nee 😋).

Maar vanaf 8graden wissel ik. Zou niet zo goed zijn voor uw spieren die koude.

Terug
Bovenaan