De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zou eigenlijk wel bijna altijd met korte broek kunnen rijden (vorige week nu wel niet nee 😋).

Maar vanaf 8graden wissel ik. Zou niet zo goed zijn voor uw spieren die koude.
Knieën tot 15 graden beschermen eigenlijk, maar kniestukken alleen is imo lelijk (vrouwelijk).
Baselayer met lange mouwen en dan daar shirt met korte over snap ik ook niet, maar is mss omdat ik enkel (buiten 1 met korte) fluffy baselayers heb (van lopen/skiën). Zou me eens extra baselayers moeten aanschaffen met korte mouwen

Onder de 15 graden is inderdaad vooral ongezond voor de knieën.

Daar zit heel weinig over qua bescherming engaat gemiddeld zonden 90x per minuut op en neer. In de kou is dat ideaal voor scheurtjes en dergelijke op te lopen.

Onder de 15 graden altijd beenstukken, terwijl ik perfect met korte mouwen kan rijden.

De ene 15 graden is de andere ook niet. Als je nu ergens in een holle weg komt uit de zon, of in een open stuk veld met de wind vol op je snufferd. Dat is toch een heel ander gevoel dan als het in juni s'avonds afkoelt tot 15 graden. Op dagen als deze kleed ik me liever wat te warm dan te fris.

Was wel een ambetante temperatuur deze voormiddag. Met de wind tegen content dat ik mijn beenstukken en perfetto aan had, met de wind mee was het dan weer wat te warm.

Maar deze tijd van het jaar idd liever iets te warm dan te koud. Er zouden er binnen een paar dagen veel zomerzotten kunnen zijn die een verkoudheid gaan hebben.

Vandaag weer te veel aan 🙄

Korte broek was goed. Had enkel ondershirt aan en zo een vestje van Vermarcc met lange mouwen. Voorjaarsvest noemen ze dat. Eerste keer dat ik dat aan had. Veel warmer dan ik dacht.

Vanaf dat het 20 is zit ik waarschijnlijk weer in zomertenue. En 25 wordt dan al een beetje rampzalig van overhitting.

Ik denk dat mijne thermostaat wat kapot is 🙄

Ik denk dat dat inderdaad aan U ligt :D. Uw benen warmen toch snel op bij het fietsen, uw bovenlijf niet. Het lijkt mij dus logischer dat je eerder lange mouwen houdt dan een lange broek.
Eigenlijk maakt het niet uit. Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Dat is volgens mij de beste combinatie.
Ik had het dan ook niet over benen in het algemeen, maar knieën, de pezen daar krijgen vrijwel geen warme bloedtoevoer maar moeten wel 80-100 keer per minuut aan het werk, in die omstandigheden is het makkelijk om scheuren op te lopen.

Mijn armen moeten tijdens het fietsen (koersfiets) bijna niets doen, die kunnen dus wel wat beter tegen wat wind.

Uiteindelijk moet iedereen inderdaad voor zichzelf beslissen, ik kan enkel aanraden om je knieën te beschermen.

Edit: wat hierboven dus al een paar keer is aangehaald :p

Laatst bewerkt:
Tis gebeurd! Level 50 op Zwift. Benen omhoog vanaf nu 😁
Zwiften bij dit weer :thinking: :eek:

Had bijna nieuwe fiets van doen, zag hem ineens niet meer op mijn rek staan toen ik optrok op autotrade. Gelukkig lag hem nog op het rek, blijkbaar stang toch niet hard genoeg aangedraaid en met de wind op de brug in Leuven ..
100km in Vlaamse Ardennen gedaan inclusief een kasseistrook van 2km, dus denk dat er geen schade is :unsure:

En in korte broek, was wel al 11u toen we vertrokken

Amai, dan hebt ge chance gehad. Nu u fiets breken is een jaar niet rijden, lol.

Deze ochtend 65km op de rollen gereden en daarna nog een kleine 40km op de mtb. Mooie combo vond ik zelf :p

Amai, dan hebt ge chance gehad. Nu u fiets breken is een jaar niet rijden, lol.

Deze ochtend 65km op de rollen gereden en daarna nog een kleine 40km op de mtb. Mooie combo vond ik zelf :p
Heb alleen kader nodig :unsure:
Die straps over de wielen werken dus, evenals een rek voor 3 fietsen waarop er plaats is om te liggen :D alleen stuurlint is klein beetje beschadigd

Hier ook korte broek aangehad gisteren. Geen seconde spijt.

Maar het is tijd voor een nieuwe korte broek. Iemand aanraders? Ben aan het kijken naar Assos en Maap.
Momenteel heb ik eentje de core bib van Rapha en die is na 2 seizoenen toch al goed versleten. Dus geen Rapha meer...

Vertrokken ronde de middag met beenstukken en lange mouwen base en lange mouwen trui. Korte mouwen base had beter geweest.
Korte broek had gemogen maar had het nog niet te warm.

Paar fieters gezien volledig lang, volledig kort en zelfs enen mouwloos... Enfin, qua fietsers (lokeren / moerbeke ) niet veel volk gezien, vooral veel wanderlaars. Easy fietsen vandaag. Eerste rit zit erop, woendag opnieuw. (y)

Hier ook korte broek aangehad gisteren. Geen seconde spijt.

Maar het is tijd voor een nieuwe korte broek. Iemand aanraders? Ben aan het kijken naar Assos en Maap.
Momenteel heb ik eentje de core bib van Rapha en die is na 2 seizoenen toch al goed versleten. Dus geen Rapha meer...
Ik ben erg content van northwave

Vertrokken ronde de middag met beenstukken en lange mouwen base en lange mouwen trui. Korte mouwen base had beter geweest.
Korte broek had gemogen maar had het nog niet te warm.

Paar fieters gezien volledig lang, volledig kort en zelfs enen mouwloos... Enfin, qua fietsers (lokeren / moerbeke ) niet veel volk gezien, vooral veel wanderlaars. Easy fietsen vandaag. Eerste rit zit erop, woendag opnieuw. (y)
Nochtans hier veel volk gezien in Lokeren op de fietsostrade :P

‘T was wreed kalm tussen La Louviere en Bernissart. Weinig fietsers of wandelaars. En uiteraard was het vandaag korte-broek weer! ‘K had zelfs spijt van mijn truitje met lange mouwen (hoewel het in de lommerd van de bossen toch nog frisjes kon zijn).

En iedereen is daar vriendelijk!

Dit en langs het water in temse te mijden plekken op de zondag echte zondagstoeristen / egoïsten op de fiets en te voet. Bel en roep pardon, en dan nog verwijten te horen krijgen.

Tegenwoordig passeer ik vaker zonder te verwittigen :x Mensen schrikken niet of doen geen domme dingen :P Waar het kan vaak even af en op het fietspad om te passeren...

Terug
Bovenaan