De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ben aan het zien om nieuwe fietsen aan te schaffen zowel voor mezelf als mijn vriendin. Mag een racefiets zijn maar ook iets tussen een stads- en racefiets in.
Aangezien ik hier niets van ken: iemand tips voor een goede prijs-kwaliteit fiets?

Ben aan het zien om nieuwe fietsen aan te schaffen zowel voor mezelf als mijn vriendin. Mag een racefiets zijn maar ook iets tussen een stads- en racefiets in.
Aangezien ik hier niets van ken: iemand tips voor een goede prijs-kwaliteit fiets?
Waarvoor dienen ze?
En met Corona kan het zijn dat je een jaar moet wachten he

Dit en langs het water in temse te mijden plekken op de zondag echte zondagstoeristen / egoïsten op de fiets en te voet. Bel en roep pardon, en dan nog verwijten te horen krijgen.

Heb dat ook al voorgehad in Temse, bellen en koppeltje op de fiets veilig voorbij gestoken, die vent lastig en roepen naar mij. Hij heeft zelfs de achtervolging ingezet op zijn elektrische fiets maar hij kon niet volgen :rofl: en heeft dan maar opgegeven.

Om recreatief te fietsen. Nu hebben we beiden nog een zware verouderde stadsfiets maar we willen investeren in wat betere fietsen zodat we ook langere tochten kunnen maken.
Iets als de canyon roadlite dan? Vind ik zelf wel een toffe fiets om iets tussenin koers/stadsfiets/mtb te hebben.

Amai, onverdraagzame mensen daar dan!

Ik bel altijd eens en bedankt de mensen als ik ze passeer. Dat werkt meestal goed (ik vertraag ook wel natuurlijk). Gisteren per ongeluk (:unsure:) heel stuk door Sluis en omstreken gereden, en daar kreeg ik van de meeste hollanders er nog een dankjewel bovenop.

't Zonneke deed deugd alleszins!

Heb dat ook al voorgehad in Temse, bellen en koppeltje op de fiets veilig voorbij gestoken, die vent lastig en roepen naar mij. Hij heeft zelfs de achtervolging ingezet op zijn elektrische fiets maar hij kon niet volgen :rofl: en heeft dan maar opgegeven.
das de reden dat ik de dijk meestal mankeer vanaf midden- eind maart. Dan heb je constant dat soort gedrag.

Zaterdag ook gigantisch veel volk op de dijk, sla je dan af en ga je de boerenwegen in, dan kom je quasi geen kat tegen. De mensen gaan vooral op de gekende paden zeker?

Iets als de canyon roadlite dan? Vind ik zelf wel een toffe fiets om iets tussenin koers/stadsfiets/mtb te hebben.
Zoiets is perfect ! Even op de site gekeken en je hebt er toch ook wel wat prijsverschil in. Ik neem aan dat de basisversie meer dan voldoende zal zijn ?
Dan tot slot, hoe bepaal je uw maat het best ?

Ik passeerde daar vroeger dagelijks voor mijn woon-werk verkeer. Dat stukje dijk ligt daar pal in het centrum plus is de veiligste en korste weg van het centrum naar die appertementen en horecazaken. Er is daar gewoon te veel volk en te weinig plaats als de zon schijnt.

Zoiets is perfect ! Even op de site gekeken en je hebt er toch ook wel wat prijsverschil in. Ik neem aan dat de basisversie meer dan voldoende zal zijn ?
Normaal staat er op de site een calculator per soort waar je je lichaamsafmetingen kan invullen. Of als je het niet vind kun je eens chatten.

Prijsverschil is aluminium, carbon, groepset. Hangt er vanaf wat je wil maar met de goedkoopste zit je ook wel al goed volgens mij. Persoonlijk zou ik alu en 105 nemen. Dat is een hele goeie middenklasse.

Kader zal wss zelfde zijn maar andere onderdelen.
Maar als je niets van fietsen kent zou ik geen canyon kopen maar bij een winkel gaan die ook uw maat kunnen nemen. Vraag is alleen of die fietsen ook aan de corona-epidemie onderhevig zijn en dus amper leverbaar

Cube heeft dat bv ook en zijn prijs/kwaliteit ok alleen zijn die qua levering ramp in Belgie omdat importeur er te weinig voorziet (nederland zou beter zijn) of als het belgisch mag: https://www.ridley-bikes.com/nl/product-categorie/heren-fietsen/fitness-nl/

Als je de fiets dringend nodig hebt ga je op dit moment ga je best naar een winkel (lokale fietsenwinkel/decathlon/...)
Aangezien je van oude stadfietsen komt en je gewoon recreatief wil fietsen zal je het verschil niet voelen tussen bvb. : shimano sora en een shimano dura ace. Je kan dan op langere termijn wel een duurdere fiets aanschaffen als dat fietsen jullie ligt.

Vraag wat ze op stock hebben meteen leverbaar er is momenteel echt een vrij lange wachttijd om een specifieke fiets te bestellen (tenzij je veel geluk hebt).

Vandaag is mijn Canyon Grail geleverd :love:
Zo meteen in elkaar steken en hopelijk deze namiddag al een kort toertje doen.

Iemand een goede tool om routes uit te stippelen? Dacht eventueel een mtb route te doen aangezien deze hier toch redelijk veel verhard zijn en weinig echt technische singletrack, maar dat is er misschien weer net over? :unsure:

Vandaag is mijn Canyon Grail geleverd :love:
Zo meteen in elkaar steken en hopelijk deze namiddag al een kort toertje doen.

Iemand een goede tool om routes uit te stippelen? Dacht eventueel een mtb route te doen aangezien deze hier toch redelijk veel verhard zijn en weinig echt technische singletrack, maar dat is er misschien weer net over? :unsure:
Komoot gebruik ik meestal, denk dat je daar ook 'gravelbike' kan selecteren

Ik passeerde daar vroeger dagelijks voor mijn woon-werk verkeer. Dat stukje dijk ligt daar pal in het centrum plus is de veiligste en korste weg van het centrum naar die appertementen en horecazaken. Er is daar gewoon te veel volk en te weinig plaats als de zon schijnt.

het was de andere kant vd brug, jaagpad richting Wintam

Iemand een goede tool om routes uit te stippelen
RideWithGPS + topomapviewer.ngi.be

Het eerste om de route te tekenen (gebruik de OSM Cycle map overlay), die tweede als zeer gedetailleerde kaart om te zien welke soort wegen er zijn (met een Grail kun je offroad redelijk uit de voeten, maar er zijn grenzen, dus daarmee kun je de smalle & technische wandelpaden & trails wel vermijden). Voordeel van RWGPS is dat je turn-by-turn navigatie als standaard hebt in je route-file, dus je hebt ook TbT-navigatie op je "domme" GPS zoals de Wahoo Bolt. En RWGPS is volledig gratis, en gemakkelijker in gebruik dan Komoot (Komoot wil nog al eens je routes bijsturen volgens AI, en 9/10 is dat "door komoot ben ik gekloot").

Terug
Bovenaan