De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Is niet werkgever policy he dat is wettelijk zo:

De fiets moet ‘daadwerkelijk’ gebruikt worden om naar het werk te rijden, schrijft de wet voor. Nader wordt de term ‘daadwerkelijk’ niet gespecificeerd. U kunt dus zelf invullen op welke manier u ‘daadwerkelijk’ van u leasefiets gebruikmaakt. U bent niet verplicht het volledige traject met de fiets af te leggen. Van thuis naar het station fietsen en voortreizen met de trein is mogelijk.
Als er controle is en ze zien een kinderfiets (factuur) lijkt me dat ze in de problemen zitten. Vraag me af of leasebedrijven het wel toelaten eigenlijk

Kader zal wss zelfde zijn maar andere onderdelen.
Maar als je niets van fietsen kent zou ik geen canyon kopen maar bij een winkel gaan die ook uw maat kunnen nemen. Vraag is alleen of die fietsen ook aan de corona-epidemie onderhevig zijn en dus amper leverbaar

Cube heeft dat bv ook en zijn prijs/kwaliteit ok alleen zijn die qua levering ramp in Belgie omdat importeur er te weinig voorziet (nederland zou beter zijn) of als het belgisch mag: https://www.ridley-bikes.com/nl/product-categorie/heren-fietsen/fitness-nl/
Die Canyon ziet er goed uit. Waarom zou je geen Canyon kopen in mijn plaats?
Ik zie dat de lokale fietsenwinkel hier ook Ridley verkoopt. Dit weekend eens passeren.
Er is geen haast bij een nieuwe fiets dus een kleine wachttijd is geen probleem.

Raden jullie iets van klikpedalen aan?

Ik zie dat de lokale fietsenwinkel hier ook Ridley verkoopt. Dit weekend eens passeren.
Er is geen haast bij een nieuwe fiets dus een kleine wachttijd is geen probleem.

Geen canyon kopen als je niets van fietsen kent is nog iets van 5 jaar geleden toen er geen enkele fietsenmaker wou werken aan canyon. Tegenwoordig werken de meesten er wel aan en ik heb 2 linkerhanden en nog nooit een fietsenmaker nodig gehad. Via YouTube kan ik alles zelf.

En als het is voor de maat. Via chat kunnen ze je wel de juiste maat aanraden en als het toch niet goed aanvoelt kun je hem terugsturen en ruilen voor een andere maat.

Op mijn eerste fiets heb ik de goedkoopste klikpedalen gedaan. Die fiets gebruik ik nu voor de winter en die pedalen doen nog altijd hun ding. Op mijn zomerfiets heb ik dan ultegra. Die voelen wel een pak kwalitatiever aan vind ik tijdens het in en uitklikken. Volgens mij zijn de 105 pedalen wel de ideale prijs/kwaliteit.

Persoonlijke mening:
- je koopt hem rechtstreeks dus je bent best dat je toch basis aan een fiets zelf kunt doen of je moet naar fietsenmaker maar niet elke FM werkt er aan. Tenzij je vlakbij Leuven woont daar is een canyon service center (of bij die handelaars die ook canyon importeren voor u doen maar zijn er nog niet veel).
- bij canyon komt er transportkost bij (dezelfde ongeacht uw aankoopprijs als ik het goed heb), bij lokale FM kan je meestal wel iets van de officiële prijs doen of extra accessoires krijgen (pedalen, bidonhouders, ...). Daardoor is bij de 'goedkopere' fietsen prijsverschil meestal niet zo groot (wel bij bv race of mtb van 3-4k zit je bij vele vaak aan 5-6k met identieke groepsets)

Pedalen kan je ook mtb nemen, stapt gemakkelijker dan raceschoenen

Over canyon gesproken: toch aan het twijfelen om Lux te bestellen:
Of

Qua onderdelen zijn ze redelijk verschillend

Laatst bewerkt:
tTvnwMw.jpg

Moet nog een klein beetje bij afgesteld worden, maar dat zal voor morgen tijdens een testritje zijn.
prijskaartje?

Ik denk dat den 8 wel genoeg "meerwaarde" heeft tegenover de 7 om de meerprijs te verantwoorden, is de vraag: "wil je SRAM of Shimano".
Ja dat denk ik ook.
De kleur van een fiets kan me over het algemeen weinig schelen maar die blauwe vind ik nu eens écht lelijk! Bij deze beslist voor @SomeDude 😁
Dat vond ik net mooi, alpecin-blue!
Wit wil ik alvast niet :p

Twijfel alleen voor die dropper, is lichte maar weinig drop (60mm als ik het goed heb).
Anders is het wachten op 2022 modellen (en wss leasen) maar neem aan dat daar weinig nieuws gaat zijn qua onderdelen? Tenzij mss wireless van Shimano, in dat geval beter de '8' nemen die kan al zeker omgebouwd worden als ik later wil

Laatst bewerkt:
60mm vind ik ook wel weinig ja, voor mij misschien te doen maar voor u dubbele meter zou ik toch voor meer gaan. Op zich zal je die wel aan een redelijke prijs 2ehands kwijt geraken moest je willen wisselen.
In principe is er weinig nieuws onder de zon op komst, heb toch nog niks gelezen over Sram 1x13 😛.

60mm vind ik ook wel weinig ja, voor mij misschien te doen maar voor u dubbele meter zou ik toch voor meer gaan. Op zich zal je die wel aan een redelijke prijs 2ehands kwijt geraken moest je willen wisselen.
In principe is er weinig nieuws onder de zon op komst, heb toch nog niks gelezen over Sram 1x13 😛.
En iets gelezen over cube AMS of die gaat vernieuwen?

Is niet werkgever policy he dat is wettelijk zo:

Als er controle is en ze zien een kinderfiets (factuur) lijkt me dat ze in de problemen zitten. Vraag me af of leasebedrijven het wel toelaten eigenlijk
Op het werk hebben ze gisteren officieel fietsleasing gelanceerd. HR heeft ook al bij monde bevestigd niet te zullen controleren.
Ik verwacht de overheid ook niet aan onze poort te zien eerlijk gezegd.

De Lux heeft echt lelijke kleuren dit jaar. Wit ziet er niet uit, en zwart-wit is zo saai. De dropper is ook helaas zo'n vreemd model, maar die zou ik er gewoon af smijten en mijn huidige dropper installeren.

De 7 vind ik echter wel nog mooi. De 9, die schijteduur is, heeft voor mij veruit de mooiste kleurstelling.

Ik heb 8 centimeter drop, en de zee van ruimte is altijd een verademing.
Disclaimer: nog niet met (lang) met grotere drop gereden en zelf niet groot met 173cm...

Geen canyon kopen als je niets van fietsen kent is nog iets van 5 jaar geleden toen er geen enkele fietsenmaker wou werken aan canyon. Tegenwoordig werken de meesten er wel aan en ik heb 2 linkerhanden en nog nooit een fietsenmaker nodig gehad. Via YouTube kan ik alles zelf.

En als het is voor de maat. Via chat kunnen ze je wel de juiste maat aanraden en als het toch niet goed aanvoelt kun je hem terugsturen en ruilen voor een andere maat.

Op mijn eerste fiets heb ik de goedkoopste klikpedalen gedaan. Die fiets gebruik ik nu voor de winter en die pedalen doen nog altijd hun ding. Op mijn zomerfiets heb ik dan ultegra. Die voelen wel een pak kwalitatiever aan vind ik tijdens het in en uitklikken. Volgens mij zijn de 105 pedalen wel de ideale prijs/kwaliteit.
Ken er zelf niets van maar kan me er wel beginnen in te verdiepen. Heb in de familie nog wel personen die veel gaan fietsen en ook meerdere deftige fietsen hebben.

Dit weekend dan eens zien bij de lokale fietsenwinkel, zou Ridley verkopen. Dan heb ik toch al een idee wat er is en zeker van maar eens testen. Die Cube is eerder te vinden in de Vlaanders, is me wat te ver.

Persoonlijke mening:
- je koopt hem rechtstreeks dus je bent best dat je toch basis aan een fiets zelf kunt doen of je moet naar fietsenmaker maar niet elke FM werkt er aan. Tenzij je vlakbij Leuven woont daar is een canyon service center (of bij die handelaars die ook canyon importeren voor u doen maar zijn er nog niet veel).
- bij canyon komt er transportkost bij (dezelfde ongeacht uw aankoopprijs als ik het goed heb), bij lokale FM kan je meestal wel iets van de officiële prijs doen of extra accessoires krijgen (pedalen, bidonhouders, ...). Daardoor is bij de 'goedkopere' fietsen prijsverschil meestal niet zo groot (wel bij bv race of mtb van 3-4k zit je bij vele vaak aan 5-6k met identieke groepsets)

Pedalen kan je ook mtb nemen, stapt gemakkelijker dan raceschoenen

Over canyon gesproken: toch aan het twijfelen om Lux te bestellen:
Of

Qua onderdelen zijn ze redelijk verschillend
Ik zou altijd voor de CF 7 kiezen - behalve de wielen is die gewoon aantrekkelijker afgemonteerd.

X01 en XT... hohja, je zou kunnen zeggen dat X01 een fractie beter is (als dat al zo is) maar dat is in de marge
Daarnaast zijn SRAM Level remmen een dikke PITA en ook bijzonder loemp vergeleken met de voortreffelijke XT'ers.

En een SID is een wedstrijdvork, gemaakt voor lichtgewicht Nino's. AAALtijd zou ik voor de Fox kiezen, ook al omdat ze 34mm stanchions heeft (l)

Stuur doet nochtans wonderen qua demping. Enige nadeel is dat het "proprietary" is, en je dus geen vervangstukken kunt vinden buiten Canyon om, en dat door die aansluiting van de stem die "in" het frame zit, er altijd wat water blijft staan boven het bovenste balhoofdlager. Je moet dat echt regelmatig openmaken, uitkuisen en terug invetten.

Wat is dat voor ene, XXL?
Klopt, is inderdaad een 2XL. Dat van die bovenste balhoofdlager ga ik wel meenemen, goeie tip :)
In tegenstelling tot een aantal andere hier vind ik het wel een knappe fiets.
Ziet er inderdaad wel een gigantisch grote maat uit... 2XL? En dan zadel nog zo hoog moeten zetten... 2 meter groot zeker? :p

In onze policy staat er dat je er 'regelmatig' en 'minstens een deel van u woon-werk tracé" mee moet afleggen. Er staat nergens beschreven hoe lang dat is en bovenal nergens dat je er effectief mee moet fietsen. Zoals het geschreven staat zou ik perfect in orde zijn als ik 1 keer per week die fiets op mijn fietsenrek zet en over en weer rijdt naar het werk... :p
Correct, 1,98m dus 2XL wel nodig :p
prijskaartje?

Het is den SL8 dus 2.9k.

Wat Reverz zegt is correct, model is Grail CF SL8. Ik had helemaal zo geen "duur" model nodig, maar de rest van de wachttijden zaten voor mijn maat al in juni en ik had echt geen zin om zo lang te wachten. Heb ook een andere oude mtb verkocht wat mijn budget ook wat hoger legde.

Terug
Bovenaan