De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag eerste ritje gedaan met de Grail. Man, wat een weertje seg. Duidelijk al te warm aan voor de temperaturen.
Kleine 25km afgewerkt op een uur en een kwartiertje. Zal nog veel moeten trainen, dat is duidelijk.
Ga wel eens kijken voor een bikefit, want ik voel wel dat ik iets moet doen aan mijn huiding. Ook eens kijken voor een zeem, want mijn poepeke doet toch goed zeer :laugh:

Vandaag eerste ritje gedaan met de Grail. Man, wat een weertje seg. Duidelijk al te warm aan voor de temperaturen.
Kleine 25km afgewerkt op een uur en een kwartiertje. Zal nog veel moeten trainen, dat is duidelijk.
Ga wel eens kijken voor een bikefit, want ik voel wel dat ik iets moet doen aan mijn huiding. Ook eens kijken voor een zeem, want mijn poepeke doet toch goed zeer :laugh:
Just ook efkes een uurke gaan bollen tijdens de middagpauze, wat een weertje :love:
wel stevige kopwind bij het vertrekken, én bergop... had beter mijn lus omgekeerd gedaan :laugh:

Laatst bewerkt:
goed weer buiten, en middagpauze

Just ook efkes een uurke gaan bollen tijdens de middagpauze, wat een weertje :love:
wel stevige kopwind bij het vertrekken, én bergop... had beter mijn lus omgekeerd gedaan :laugh:

Zo heb ik ook een paar stukskes gehad, die vielen toch wel effe tegen.

Klein vraagje:

Wat is zo de meerwaarde van zo'n grote fietsbril (om te koersen) dat mensen dragen? Ik draag zelf een bril en draag hier clip-ons op om hem tot zonnebril om te vormen. Ik weet niet of het de moeite is om te investeren in zo'n fietsbril en dat op sterkte te maken (bestaat dat?)

Ik weet ook niet of het zo'n meerwaarde is om speciaal lenzen te dragen voor fietsritjes.

Liever kopwind bij vertrek dan bij de terugrit. Bij vertrek zijn de beetjes nog fit. Kopwind in de laatste kilometers na een stevige rit zijn moordend.

Plan meestal mijn lussen zodat ik win mee heb in het tweede deel vd rit.

Klein vraagje:

Wat is zo de meerwaarde van zo'n grote fietsbril (om te koersen) dat mensen dragen? Ik draag zelf een bril en draag hier clip-ons op om hem tot zonnebril om te vormen. Ik weet niet of het de moeite is om te investeren in zo'n fietsbril en dat op sterkte te maken (bestaat dat?)

Ik weet ook niet of het zo'n meerwaarde is om speciaal lenzen te dragen voor fietsritjes.
Ik draag zo'n grote omdat ik hem cooler vind. Niet meer, niet minder.

Met echt glazen zou ik toch niet willen rondrijden. Kans is klein, maar zeker niet onbestaande, dat het ooit in je oog terecht komt.

Op sterkte bestaat volgens mij wel, maar dan ga je best eens op zoek naar ervaringsdeskundigen

Klein vraagje:

Er bestaan inserts die je kan laten slijpen op sterkte. De meest courante modellen van de grote merken zoals Oakley hebben die.

Groter = cooler. Altijd lachen als er toeristen met zo’n klein Polaroidje afkomen zoals Hank Schrader.

Fietsbril op sterkte kan zeker, maar dat kost toch een aardige cent.

Ik gebruik vaak lenzen, met een gewone fietsbril (al krijg ik soms wel last van de lenzen na een tijdje).

Fietsbril op sterkte kan zeker, maar dat kost toch een aardige cent.

Ik gebruik vaak lenzen, met een gewone fietsbril (al krijg ik soms wel last van de lenzen na een tijdje).
Heb een redelijk winddichte oakley zonnebril op sterkte. Dat werkt voor brildragers ook perfect.
Al zou in de bos en bij laaghangende zon een contrastbril wss wel beter zijn.

Ik fiets gewoon met men cheap zonnebril op sterkte :unsure:
Wat een ongelooflijk weer toch vandaag, volledig zomertenue in februari :crazy:
Ik rij nu ook even terug op mijn oldtimer (mijn nieuwe is eens binnen bij de fietsenmaker) en dat blijft toch ook een heerlijk fietsje! Flitse 90's kleurtjes, bandjes in bijpassend kleurtje, geen klikpedalen, ... soms moet het allemaal niet meer zijn! Ook zalig om de mensen hun gezicht te zien als je ze daarmee voorbij vlamt :biglaugh:

QcQ4rXD.jpg

Klein vraagje:

Op sterkte zal zeker wel kunnen. Een bril int algemeen voor de regen, wind (droge ogen) en insecten. Je draagt wat je wilt natuurlijk. En heeft voor de rest niet echt voordelen denk buiten als je valt niet je dure dag dagelijkse bril kapot is.

Ikzelf heb al jaren lenzen, ik vind de grotere brillen ook net wat fijner zitten. Al is mijn bril niet extreem groot. Als ik een nieuwe koop gaat het sowieso weer een iets grotere zijn die qua kleur ook wat bij mijn GCN kit past 😂

Die oakley’s vind ik ook wel vette brillen maar 130/160€ is geld dat ik atm liever in andere dingen steek dan een nieuwe bril 🙂 mss een goedkopere rippoff ofzo 😂

Vandaag 75km gaan doen richting Temse / Bornem, eigenlijk aangenaam fietsen langs het water buiten de wind. Aanbod fieters / wandelaars beetje dito en buiten wat gepensioneerden die mijn bel/stem niet hoorden geen problemen.
Wel bij niemand int wiel kunnen zitten tegen de wind, iedereen ging de andere kant op...

Die oakley’s vind ik ook wel vette brillen maar 130/160€ is geld dat ik atm liever in andere dingen steek dan een nieuwe bril 🙂 mss een goedkopere rippoff ofzo 😂

Dat is voor een gewone Oakley, mijn Oakley op sterkte was na korting 490 euro. Dat is dan wel volledig zwarte glazen (kan je niet doorkijken van buitenaf, antikras, antivlek coating etc. Heb die al bijna 10 jaar (mijn ogen gaan voorlopig niet verder achteruit) dus dan valt dat mee, in de tijd gekocht om met RC auto's te rijden en het bovenop de stelling altijd hard waaide. Maar die dient nu ook voor in de auto en op de fiets.
Glazen zijn nog altijd krasvrij overigens, na zand, olie, vetten etc gezien te hebben, het is dus wel een goede bril en zou die zo terug kiezen.

Mijn gewone bril is trouwens ook een Oakley, maar die is wat recenter, ik vervang mijn bril om de 2-3 jaar.

En ik rij consequent zonder...
Lijkt me toch ook niet ideaal voor uw ogen..

Heb al meer dan 10j een Rudy sport bril, ook stilaan aan vervanging toe.

Vandaag dikke 3u gefietst met mtvmb idd heerlijk weer. Eerst 40km op de weg met vriendin (zei koersfiets maar als ik dan mijn koersfiets neem dan gaat het me wat te traag :p) en daarna nog wat offroad, soms wel wat modderig/nat nog maar vooral grindwegen genomen dus viel wel mee

Terug
Bovenaan