De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik fiets gewoon met men cheap zonnebril op sterkte :unsure:
Wat een ongelooflijk weer toch vandaag, volledig zomertenue in februari :crazy:
Ik rij nu ook even terug op mijn oldtimer (mijn nieuwe is eens binnen bij de fietsenmaker) en dat blijft toch ook een heerlijk fietsje! Flitse 90's kleurtjes, bandjes in bijpassend kleurtje, geen klikpedalen, ... soms moet het allemaal niet meer zijn! Ook zalig om de mensen hun gezicht te zien als je ze daarmee voorbij vlamt :biglaugh:
Nice :D
Doet me denken aan een kameraad die enkele jaren geleden nog met een oude koga reed, recht stuur, shifters op de buis. Hij liep in die tijd erg veel dus conditie had hij zeker. En wij de dodentocht gaan fietsen. .
Als we mannen voorbij reden op hu peperdure fietsen, werd hij geregeld aangesproken of die mannen nogal kijken. Goed gelachen die dag😁

Nice :D
Doet me denken aan een kameraad die enkele jaren geleden nog met een oude koga reed, recht stuur, shifters op de buis. Hij liep in die tijd erg veel dus conditie had hij zeker. En wij de dodentocht gaan fietsen. .
Als we mannen voorbij reden op hu peperdure fietsen, werd hij geregeld aangesproken of die mannen nogal kijken. Goed gelachen die dag😁
Haha inderdaad, zo'n fietsen hebben soms nog meer bekijks dan het dure gerief. Ik krijg ook meer complimenten / opmerkingen als ik met deze op baan ben :D
Langs de andere kant ga ik ook wel blij zijn als ik mijn andere weer heb, misschien minder als eye-catcher, maar bolt toch net iets vlotter :wink:

voorlopig nog steeds binnen gekluisterd aan't zwiften op een leenfiets. (edit: gigantisch dankbaar voor. Anders toch weer 6 weken verloren)
Lijkt erop dat ik mijn frame deze week niet meer ga krijgen. Zal begin volgende week zijn.
Mijn vork ook tegen dan ongeveer. Ben benieuwd of mijn frame er als een monster gaat uit zien. Heb de lak nergens laten herstellen :)

Morgen fietspolicy gaan ondertekenen op het werk en dan op zoek naar een nieuwe fiets. De Canyon zal dan de secundaire / back up zwifter worden. Na 6 breuken mag het wel :tongue:. Geen idee hoe hard ik hem nog ga vertrouwen

Ondertussen ongeveer elke woensdag zwift race'ke gedaan in de 'Zwift NL race league'.
Best tevreden met de resultaten. Na de eerste races, de inspanning gewoon geworden en toch telkens 40 - 55 minuten aan 4 W/Kg

Via FTP tests kom ik hoger uit, maar daarvan vermoedde ik wel dat het te hoog ingeschat was. Blij dat ik de psychologische 4 watt wel haal, hoewel het geen bal uitmaakt als puntje bij paaltje komt.

voorlopig nog steeds binnen gekluisterd aan't zwiften op een leenfiets. (edit: gigantisch dankbaar voor. Anders toch weer 6 weken verloren)
Lijkt erop dat ik mijn frame deze week niet meer ga krijgen. Zal begin volgende week zijn.
Mijn vork ook tegen dan ongeveer. Ben benieuwd of mijn frame er als een monster gaat uit zien. Heb de lak nergens laten herstellen :)

Morgen fietspolicy gaan ondertekenen op het werk en dan op zoek naar een nieuwe fiets. De Canyon zal dan de secundaire / back up zwifter worden. Na 6 breuken mag het wel :tongue:. Geen idee hoe hard ik hem nog ga vertrouwen

Ondertussen ongeveer elke woensdag zwift race'ke gedaan in de 'Zwift NL race league'.
Best tevreden met de resultaten. Na de eerste races, de inspanning gewoon geworden en toch telkens 40 - 55 minuten aan 4 W/Kg

Via FTP tests kom ik hoger uit, maar daarvan vermoedde ik wel dat het te hoog ingeschat was. Blij dat ik de psychologische 4 watt wel haal, hoewel het geen bal uitmaakt als puntje bij paaltje komt.

Nu weet ik ook ineens wie je bent :P Even opgezocht op Zwiftpower!

En heeft voor de rest niet echt voordelen denk buiten als je valt niet je dure dag dagelijkse bril kapot is.

Ace & Tate :D
Vroeger 1 bril om de drie-vier jaar voor een prijs van tegen de 400 euro. Nu koop ik elk jaar een bril voor 50 à 100 euro (tussenkomst van de ziekenkas bijgerekend).

Het zijn dus deze mannen die het voor iedereen die zich wel aan de regels houden, deftig verkloten🙄.
https://www.hln.be/hoeselt/wielerto...evaarlijke-manoeuvres-vast-op-beeld~a8cd0ffc/
Ik vraag mij af wat zo iemand denkt als hij aan zo een maneuvers begint.
Dikwijls zijn dat naast de fiets dan weer wel heel normale mensen die zich goed aan de regels houden, maar eens ze op hun koersfiets zitten blijft het verstand blijkbaar thuis. Zal teveel gewicht zijn, net zoals een fietsbel.

Het zijn dus deze mannen die het voor iedereen die zich wel aan de regels houden, deftig verkloten🙄.
https://www.hln.be/hoeselt/wielerto...evaarlijke-manoeuvres-vast-op-beeld~a8cd0ffc/
Dikwijls zijn dat naast de fiets dan weer wel heel normale mensen die zich goed aan de regels houden, maar eens ze op hun koersfiets zitten blijft het verstand blijkbaar thuis. Zal teveel gewicht zijn, net zoals een fietsbel.
Zot.. Lijkt me ook een oudere mens? Nochtans daar een heel fietspad voor zich...
Maar idd zo een individu maakt het dan voor iedereen een slechte naam.

Wtf.. En wat is het nut trouwens.. Er is geen kat op het fietspad. Als die hele dagen zo rijdt dan is het een kwestie van tijd of het is ermee gedaan.

https://www.2dehands.be/a/fietsen-e...l6-56.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Zaterdag heb ik hiermee een testrit gepland. 1650 euro, ik vind het eigenlijk een zeer degelijke prijs, zeker met vraag-aanbod op dit moment.
Wat denken jullie?

Ik heb dezelfde fiets, weliswaar met schijfremmen.
Heerlijke fiets en een goede allrounder.
Ik heb mijn versie met schijfremmen 3 jaar geleden gekocht aan €2700, de velgremmen-versie was toen ca. €500 goedkoper. Dan heb je een idee van de nieuwprijs destijds.

Best wel letten op de 'velgschade' na 3jaar met velgremmen.

https://www.2dehands.be/a/fietsen-e...l6-56.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Zaterdag heb ik hiermee een testrit gepland. 1650 euro, ik vind het eigenlijk een zeer degelijke prijs, zeker met vraag-aanbod op dit moment.
Wat denken jullie?
Zeker een oké fiets, maar ik heb 3j geleden exact dat model gekocht (ook full ultegra, wel 6800) voor €1000. En toen was er nog geen nieuw model, en waren schijfremmen een pak minder courant.

Als de wielen nog in goede staat zijn is dat wel een serieuze extra...

Ik heb dezelfde fiets, weliswaar met schijfremmen.
Heerlijke fiets en een goede allrounder.
Ik heb mijn versie met schijfremmen 3 jaar geleden gekocht aan €2700, de velgremmen-versie was toen ca. €500 goedkoper. Dan heb je een idee van de nieuwprijs destijds.

Best wel letten op de 'velgschade' na 3jaar met velgremmen.
Het bericht zegt wel SL6 maar het is in feite een SL6 Pro, die wielen die er op staan zijn alleszins niet goedkoop.

Hij geeft zelf aan dat het een reservefiets was maar dat kan natuurlijk ook verkoperspraat zijn :-)

Dat is inderdaad het 2018 model van de SL6 Pro.

Ik vind de prijs (50% van oorspronkelijke adviesprijs) zeker interessant in de huidige markt, indien de fiets wat in orde staat. Afgelopen zomer heb ik mijn 10 jaar oude alu 105 aan de helft van de originele aankoopprijs nog verkocht :unsure:.

Excuus, had niet gezien dat het om de pro ging. Hoe dan ook, ikzelf ben wel van mening dat velgremmen ondertussen outdated zijn en dat zich dat moet vertalen in een significante daling in de prijs. Maar again, dat is mijn mening.

Dat is inderdaad het 2018 model van de SL6 Pro.

Ik vind de prijs (50% van oorspronkelijke adviesprijs) zeker interessant in de huidige markt, indien de fiets wat in orde staat. Afgelopen zomer heb ik mijn 10 jaar oude alu 105 aan de helft van de originele aankoopprijs nog verkocht :unsure:.
Niet moeilijk als ze de prijzen elk jaar 200€ omhoog gooien van een nieuwe fiets :).

Enfin, ik wil nu eindelijk ook wel eens mijn fiets. Ben de rollen en vooral die corona zo beu als kou pap. Wil buiten rijden op mijn nieuw machine.

Heb mijn BMC fully verkocht voor de prijs waar ik hem 3 jaar ervoor voor gekocht had. Van 2dehands naar 3de hands dus. Corona en het duurder worden van de fietsen hebben daar aan bijgedragen.

Laatst bewerkt:
Ik keur niet goed wat die man doet met die vrachtwagen en op dat rondpunt... maar dat ander fragment dat ze laten zien doet die kerel echt niks verkeerd. Diejn onnozole Fiat rijdt ver over zijn lijn en bijna op het fietspad.
Als ik met mijnen auto op de autostrade zo'n mensen passeer die op de lijn (en er soms over) rijden "duw" ik die ook altijd terug op hun vak hoor. Ge moet op de baan letten, niet GSM'en.

Maar goed, voor de rest is dat gedrag natuurlijk echt niet oké en helaas is dit geen uitzondering. Wat je soms ziet bij cyclo's: auto's links inhalen op drukke plaatsen/in files is schering en inslag. Ik heb nog altijd nachtmerries van wat ik gezien heb tijdens de Gent-Wevelgem 2019 cyclo, dat was bij momenten de waanzin echt vér voorbij en dan heb ik het zelfs niet eens op het crimineel gedrag van sommige langs de Leie waar tegenliggers gewoon vakkundig de kant werden ingereden.

Maar goed, voor de rest is dat gedrag natuurlijk echt niet oké en helaas is dit geen uitzondering. Wat je soms ziet bij cyclo's: auto's links inhalen op drukke plaatsen/in files is schering en inslag. Ik heb nog altijd nachtmerries van wat ik gezien heb tijdens de Gent-Wevelgem 2019 cyclo, dat was bij momenten de waanzin echt vér voorbij en dan heb ik het zelfs niet eens op het crimineel gedrag van sommige langs de Leie waar tegenliggers gewoon vakkundig de kant werden ingereden.
Tijdens die editie ben ik voor de aankomst in zo'n groepje terechtgekomen... 39km/u gemiddeld over de laatste 15km, waarvan een stuk langs de leie van 5km aan 42. Waanzin was dat. En ik durfde er niet terug uit omdat ik bang was dat er iemand over mij ging rijden, fietsen voor mijn leven nondedju!

Die rode cirkel op't einde! Daar is een hele subreddit aan gewijd 😀

Wat een idioot ook

Terug
Bovenaan