De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik 2 weken geleden een shimano 11 speed cassette gekocht om te gebruiken op de rollen, hier heb ik het gevoel dat de ketting vaak niet 100% juist ligt. Ik hoor hem vaak een tikkend/ratelend geluid maken, schakelt ook niet heel mooi over.

Mijn versnellingen zijn van shimano ultegra de nieuwe casette is ook een 11 speed van shimano, kan het zijn dat dit niet altijd compatibel is met elkaar?

Ik 2 weken geleden een shimano 11 speed cassette gekocht om te gebruiken op de rollen, hier heb ik het gevoel dat de ketting vaak niet 100% juist ligt. Ik hoor hem vaak een tikkend/ratelend geluid maken, schakelt ook niet heel mooi over.

Mijn versnellingen zijn van shimano ultegra de nieuwe casette is ook een 11 speed van shimano, kan het zijn dat dit niet altijd compatibel is met elkaar?

Je versnellingen is goed afstellen of laten afstellen. Heb je een triple of een compact? Ratelen en tikken kan zijn dat je uw ketting te schuin legt.

Je versnellingen is goed afstellen of laten afstellen. Heb je een triple of een compact? Ratelen en tikken kan zijn dat je uw ketting te schuin legt.
Vergeten erbij te zetten, met mijn originele cassette schakelt hij wel (bijna) perfect. Enkel tussen versnelling 4 en 5 moet ik afentoe wat extra bijduwen met mijn hendel omdat hij niet wilt schakelen. Maar meestal werkt alles gewoon perfect en is er zeker geen geratel.

Heb een compact, en de ketting ligt niet te schuin.

En uw ketting is ook nieuw of al redelijk veel kilometers? Al zou dat voor uw probleem mss niet mogen uitmaken, zit cassette er goed op?

En uw ketting is ook nieuw of al redelijk veel kilometers? Al zou dat voor uw probleem mss niet mogen uitmaken, zit cassette er goed op?
Ketting is redelijk versleten, die ga ik proberen dit weekend nieuw te leggen. (maar bij mijn originele cassette maakt die niet zo een geluid)
Ik denk wel dat de cassette er goed op ligt, die lag al op het wiel dus heb hem er zelf niet opgelegd. Wat zou er verkeerd kunnen zitten?

Ketting is redelijk versleten, die ga ik proberen dit weekend nieuw te leggen. (maar bij mijn originele cassette maakt die niet zo een geluid)
Ik denk wel dat de cassette er goed op ligt, die lag al op het wiel dus heb hem er zelf niet opgelegd. Wat zou er verkeerd kunnen zitten?
Misschien een spacer ofzo die er nog tussen moet.

Ik heb dat op de trainer ook. Zelfde cassette als op mijn wiel, maar toch schakelt het op de trainer minder smooth en maakt de boel ook meer geluid...

Voor welk type sturen is dat bedoelt? Ik heb zo een klassiek stuur, niet uit 1 stuk.

Ik zou graag een adapter hebben die verbonden is met mijn stuurpen, en dus perfect in het midden is gemonteerd.
'integrated handlebar'

Met gewone staat dat toch ook recht voor u?

Bij de profs op Instagram zie ik dat ze het kunnen monteren zonder die L vormige houder. Dat is waarschijnlijk enkel bij geïntegreerde sturen?
K-edge heeft ook zoiets voor gewone sturen die je met de bouten van je stuurpen kunt vastzetten

1381425280405-orqz6q9i7j4j-a06ca96.jpg

Of goedkoper via Ali/wish

K-edge heeft ook zoiets voor gewone sturen die je met de bouten van je stuurpen kunt vastzetten

1381425280405-orqz6q9i7j4j-a06ca96.jpg

Of goedkoper via Ali/wish
Die laatste heb ik al 2j in gebruik. De meegeleverde boutjes en spacers begeven het al op 3-4nm, dus die zeker niet gebruiken. De mount zelf is dik oké, al begint er wat speling onder de Wahoo te komen.

is imho wel de cleanste oplossing

Heeft de Shimano GRX-groep een specifieke ketting (voor mijn Canyon Grail 7)? Op basis van deze pagina vermoed ik van niet: https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-11-speed.html

Het is ook mijn eerste fiets met schijfremmen: Shimano RT70 zijn de schijven en de remmen BR-RX400. Hoe bepaal ik nu welke pads ik moet kopen als ze versleten zijn? Kan ik er ook betere opsteken of heeft dat weinig zin/zijn die allemaal hetzelfde

edit: Oh dit is een hele interessante webpagina: https://productinfo.shimano.com/#/lc/rx600/2x11

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan