er zit toch een torque wrench bij de fiets?
En die gaat lekker tot 25Nm , euh not.
Bij canyon krijg je een dikke handleiding waarin zelfs staat wat je na elke rit, na x kilometer, elke maand en elke jaar moet checken.
Ook is van alles het koppel geweten.
Ze doen dat ook niet voor niks
Dat weet ik ook wel. Ik heb die as niet verkracht he, ik draag super veel zorg voor mijn materiaal. Ik heb hem handvast een klein trekje bij gegeven met een korte inbus van 8, nadat ik hem eerst even gelost had.
Als je niet die basis handelingen wilt doen moet je geen canyon kopen natuurlijk.
Daarbij koop je een specialized bij de dealer kan je gewoon net hetzelfde voor hebben. Dingen zetten zich nu eenmaal met het rijden.
Dat weet ik, het kan ook nog altijd de trapas zijn, frames zijn nu eenmaal een klankkast. Ik wil wel de basishandelingen doen, maar de vraag is of dit op te lossen is met basishandelingen? Het klinkt als een trapas, maar komt uit de achterbrug, maar zoals ik zei: klankkast.
Ga naar een Canyon service center. Ad random zaken beginnen aanspannen is vragen om problemen. Ofwel torque je tot spec, ofwel blijf je er af.
Als je zelf niet in staat bent om het probleem te lokaliseren, ga je best bij een professional langs.
Dit was niet ad random. Het geluid is er altijd bij kracht zetten, niet bij soepel trappen op een licht verzet.
* Andere tests die ik al deed: trapas vrij laten draaien zonder ketting: 0 geluid.
* naast fiets staan, pedaal naar voor, remmen in en dan licht kracht zetten op pedaal : je hoor het gekraak van achter komen, alsof de spanning van de ketting wordt overgedragen op het frame en zo het gekraak veroorzaakt.
Om voor zo'n reden een fiets retour te sturen is wat zot, dan koop je best nooit nog een fiets online.
Retour zodat zij er naar kunnen kijken bedoel ik, desnoods geven ze die eerste fiets terug met bijgewerkte lakschade, het interesseert me niet, maar dit is not done dit gekraak, andere bikers kijken om. De fiets heeft amper gereden. Het kettingblad is zelf nog zwart. De vorige die ik retourneerde blonk al...