De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ben in de markt voor een fietsendrager voor de trekhaak voor 2 fietsen.
Thule Easyfold XT lijkt de beste en meest handige te zijn. Komt er toevallig binnenkort een update of refresh uit? Ik weet niet hoe de line-up van Thule werkt.
Ik heb een easyfold (geen xt), en content van (behalve dat die dingen schandalig duur zijn, dus de tip om 2dehands te kijken is een goeie).

@Arkaine : grote voordeel is evident: de easyfold kun je compact dichtvouwen om op te bergen.

Wat is de consensus over die dubbelzijdige pedalen? Ik was even aan het rondkijken voor een nieuwe set SPD's voor op de toekomstige gravel fiets maar als ik naar het werk fiets, doe ik dat liever met gewone schoenen.

Op mijn woon-werkfiets heb ik de PD-A530 spd van shimano. Dat werkt goed, alleen is het soms heel even zoeken om in te klikken.

Op mijn woon-werkfiets heb ik de PD-A530 spd van shimano. Dat werkt goed, alleen is het soms heel even zoeken om in te klikken.
Ik heb dezelfde op mijn gravelbike. Met mijn klikschoenen zit ik als gegoten maar als ik fiets met gewone schoenen staat mijn zadel precies net dat ietsje te hoog. Heb jij dat ook?

Ik heb dezelfde op mijn gravelbike. Met mijn klikschoenen zit ik als gegoten maar als ik fiets met gewone schoenen staat mijn zadel precies net dat ietsje te hoog. Heb jij dat ook?
Het is mij nog niet opgevallen, het is ook echt een woon-werk fiets dus ik doe er geen lange of intensieve ritten mee. Maar het lijkt op zich wel logisch dat het beetje scheelt ja. Naar het werk rij ik ook gewoon ingeklikt, dat voelt zoveel fijner. Als het nat is bv zit je toch maar te schuiven op uw pedaal anders.

Ik heb nu een hele hoop join files gekregen van een kameraad, ingeladen in zwift (vandaar mijn vragen hierboven). Even zien of het een noemenswaardige meerwaarde biedt tov zelfbouw workouts en dan evt. Een abo.

Up for grabs trouwens, stuur maar een DM als je ze ook wil
En wat is nu het verdict?

En wat is nu het verdict?
Met de workouts zelf, dus losse files zoals hierboven beschreven, ben je eigenlijk niet veel. Ik heb er wel een aantal BG’ers mee mogen verblijden, dus da’s positief.

De kracht van Join is het dynamische. Als je vandaag training X doet, gaat hij daar rekening mee houden in de volgende trainingsdagen. Dus het zijn niet de files an sich die nuttig zijn, maar wel de volgorde ervan.

Train je een dag langer of korter, of verandert je beschikbaarheid? Het hele schema wordt aangepast.

Simpel voorbeeld, ik streef naar 7-8u per week. Als ik drukke weken heb waardoor ik slechts 2 keer 1.5 kan trainen, ben ik zeker dat de gemiddelde intensiteit pakken hoger zal liggen dan normaal. Zo heb je toch voldoende prikkels.

Met eender welk ander “statisch” schema heb je dat niet, met of zonder files.

Ik heb Zwift stopgezet omdat ik toch naar series kijk op de rollen en nooit naar de virtuele wereld, en om te racen heb ik niet genoeg karakter. Mijn Join abonnementje icm een Garmin 530 en een Kickr is eigenlijk perfect.

Met de workouts zelf, dus losse files zoals hierboven beschreven, ben je eigenlijk niet veel. Ik heb er wel een aantal BG’ers mee mogen verblijden, dus da’s positief.

De kracht van Join is het dynamische. Als je vandaag training X doet, gaat hij daar rekening mee houden in de volgende trainingsdagen. Dus het zijn niet de files an sich die nuttig zijn, maar wel de volgorde ervan.

Train je een dag langer of korter, of verandert je beschikbaarheid? Het hele schema wordt aangepast.

Simpel voorbeeld, ik streef naar 7-8u per week. Als ik drukke weken heb waardoor ik slechts 2 keer 1.5 kan trainen, ben ik zeker dat de gemiddelde intensiteit pakken hoger zal liggen dan normaal. Zo heb je toch voldoende prikkels.

Met eender welk ander “statisch” schema heb je dat niet, met of zonder files.

Ik heb Zwift stopgezet omdat ik toch naar series kijk op de rollen en nooit naar de virtuele wereld, en om te racen heb ik niet genoeg karakter. Mijn Join abonnementje icm een Garmin 530 en een Kickr is eigenlijk perfect.

En word je er nu beter van???

En word je er nu beter van???
Ik vermoed van wel :) mijn Join-score is toegenomen van 12.7 naar 20.8 en mijn (ramp test) FTP is met 20 gestegen ongeveer (naar 281 op 76kg, nog steeds ver van mijn beste in 2019). Maar dat zegt niet zoveel denk ik.

Mijn trainingsplan is ook gefocust op een meerdaagse in mei (die ik wellicht niet ga rijden), dus FTP stijgingen zijn niet zozeer een doel. Ik heb wel het gevoel dat ik totaal geen probleem meer heb met 3-4 dagen op een rij fietsen, dus dat is sowieso te danken aan die nieuwe manier van trainen.

Een ander elementje: ik trainde ook gewoon al relatief slim. Veel in lage zones, soms eens knallen. Dus als het gaat om piemelmetingen onder vrienden, had ik eigenlijk liever gehad dat niemand join had. Want wat ik mis aan talent en karakter, had ik wel aan verstand van trainen.

Wat ik niet meteen terugvind op de website: moet je op weekbasis je beschikbaarheid doorgeven? Of past die on the spot je workouts aan?

Ik vermoed van wel :) mijn Join-score is toegenomen van 12.7 naar 20.8 en mijn (ramp test) FTP is met 20 gestegen ongeveer (naar 281 op 76kg, nog steeds ver van mijn beste in 2019). Maar dat zegt niet zoveel denk ik.

Mijn trainingsplan is ook gefocust op een meerdaagse in mei (die ik wellicht niet ga rijden), dus FTP stijgingen zijn niet zozeer een doel. Ik heb wel het gevoel dat ik totaal geen probleem meer heb met 3-4 dagen op een rij fietsen, dus dat is sowieso te danken aan die nieuwe manier van trainen.

Een ander elementje: ik trainde ook gewoon al relatief slim. Veel in lage zones, soms eens knallen. Dus als het gaat om piemelmetingen onder vrienden, had ik eigenlijk liever gehad dat niemand join had. Want wat ik mis aan talent en karakter, had ik wel aan verstand van trainen.

Nu nog datzelfde verstand in blinde bochten in een afdaling :scream:

Ik heb ook al zitten twijfelen over Join, houdt die qua belasting ook rekening met andere sporten? Momenteel gebruik ik Trainerroad, al is gebruiken de laatste maanden een overstatement, door mijn legacy prijs ben ik echter niet geneigd om het snel stop te zetten. Zij hebben ook wel triatlon plannen maar brengen bvb bij lopen enkel de geplande belasting in rekening, niet de effectieve belasting. Als ze 30 min lopen voorstellen aan 5:30/km en ik loop er 45min aan 05:00/km zullen ze nog steeds de belasting van de vooropgestelde training gebruiken.

Terug
Bovenaan