De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Cfr mijn voorgaande vraag, is er veel verschil tussen de Vermarc en Bioracer tenues?
Willen bij Vermac een tenue van de SPL lijn bestellen voor onze groep. Heb zelf een broek en jersey van de Spitfire reeks van Bioracer. Dus ik hoop om gewoon dezelfde maat te kunnen nemen.
Ik heb geen truitjes van bioracer maar een Vermarc SPL (AERO) valt

groter dan
- la passione (duo - pro)
- Rapha Pro Aero

kleiner dan
- Rapha Core (vooral strakker)

ongeveer gelijk
- Endura Pro SL
- Rapha Pro Team

Er is echt wel een kwaliteitsverschil in zemen hoor.
Natuurlijk, maar niet iedereen zijn achterwerk is even gevoelig...
Er zijn er genoeg die ook meerdere uren per week rijden in het (schrale) setje van Feryn bv.
Ik zit jammer genoeg in de catergorie die dure broeken nodig heeft.

Ja, dat moet echt tot tegen het randje. In sommige sets zit er een houdertje dat je moet klemmen en dan met een hamer op meppen.

Een vod/houtjes tussen de bankvijs/griptang geen optie?

Moet je steekassen onderhoud? Ik zorg altijd dat die geen stof krijgen, of dat ik ze niet in de vuiligheid leg. Mag ik die afvegen met een droge doek, of moet ik die net invetten?

Raar, nuja, ik heb ook nog maar twee keer gedaan. Ik zou opnieuw beginnen. Plugje uitrekken, halve cm van de kabel knippen en terug insteken met wat speeksel of iets anders om het kortstondig wat beter te laten glijden.

Ik was eens aan het zien naar de lease mogelijkheden via 't werk, en ik twijfel tussen deze 2:
- https://webshop.cyclobility.be/product/stevens-izoard-pro-disc-2021/
- https://webshop.cyclobility.be/product/bmc-teammachine-slr-three-2021/

Ik neig meer naar de Stevens, vooral omdat de BMC zo'n €330 per jaar extra is. Langs de andere kant ken ik het merk Stevens eigenlijk niet zo goed...
Hier (https://cycling.be/getest-stevens-izoard-pro-disc/) geven ze wel een goede review. Heeft er hier iemand ervaring met een Stevens bike, en eventueel met een Izoard Pro Disc?

Laatst bewerkt:
De BMC is 1000€ meer in je link?
Beide beschikbaar? Dat was gewoon mijn leidraad voor een mtb. Pakken wat er is. In dat segment (~5000 euro) zijn het toch allemaal toppers

Van Der Poel reed op Stevens fietsen tot enkele jaren geleden. Heel slecht zullen ze niet zijn dan denk ik

De BMC is 1000€ meer in je link?
Beide beschikbaar? Dat was gewoon mijn leidraad voor een mtb. Pakken wat er is. In dat segment (~5000 euro) zijn het toch allemaal toppers

Van Der Poel reed op Stevens fietsen tot enkele jaren geleden. Heel slecht zullen ze niet zijn dan denk ik
Sorry, er moest staan "€330 per jaar", my bad :p

Op een leasing contract van 4j zou het dus uiteindelijk een €1300 extra zijn.
Volgens de leasing tool zou de Stevens in mei 2021 beschikbaar zijn, dus das ok voor mij.

Zalig weer vandaag, enkel als de zon zich wat wegstal was het soms fris.
Kmoet zeggen qua handschoenen heb ik van die simpele winterhandschoenen van Van Rysel, nooit last. Hete pollekes zeker :unsure:

De tenen blijft het grootste "probleem" zelfs met de northwave arctic.
Toch nog is zien voor betere kousen ook.

Hier was het om 11u nog altijd dichte mist en -1. Maar veel maakte het niet uit.

Een kameraad wil alle routes op Zwift gereden hebben en had gevraagd om de prl full te doen. Als level 50 zwifter kon ik me toch moeilijk laten kennen dusja. 11 rondjes met boxhill en dan nog een vlak lusje tot aan the mall.
Op box hill telkens gemikt op 200w (68kg) en dan de rest rustig aan. Na 60km eigenlijk het lastigste moment gekend, beseffen dat je nog 4u moet bollen :unsure:. Eens voorbij de helft ging het eigenlijk prima, enkel kniepijn naar het eind maar fysiek was het ok. 175km in 5u33. 186w NP.

Terug
Bovenaan