De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zalig weer vandaag, enkel als de zon zich wat wegstal was het soms fris.
Kmoet zeggen qua handschoenen heb ik van die simpele winterhandschoenen van Van Rysel, nooit last. Hete pollekes zeker :unsure:

De tenen blijft het grootste "probleem" zelfs met de northwave arctic.
Toch nog is zien voor betere kousen ook.
Ik heb de fluogele maar als het kouder is dan 5° doe ik daar zwarte oude, versleten loophandschoenen over aan (naden los Enzo). Helpt wel maar toch eerste uur is dat nog wat koud
Hier was het om 11u nog altijd dichte mist en -1. Maar veel maakte het niet uit.

Een kameraad wil alle routes op Zwift gereden hebben en had gevraagd om de prl full te doen. Als level 50 zwifter kon ik me toch moeilijk laten kennen dusja. 11 rondjes met boxhill en dan nog een vlak lusje tot aan the mall.
Op box hill telkens gemikt op 200w (68kg) en dan de rest rustig aan. Na 60km eigenlijk het lastigste moment gekend, beseffen dat je nog 4u moet bollen :unsure:. Eens voorbij de helft ging het eigenlijk prima, enkel kniepijn naar het eind maar fysiek was het ok. 175km in 5u33. 186w NP.
Zot!

Hier was het om 11u nog altijd dichte mist en -1. Maar veel maakte het niet uit.

Een kameraad wil alle routes op Zwift gereden hebben en had gevraagd om de prl full te doen. Als level 50 zwifter kon ik me toch moeilijk laten kennen dusja. 11 rondjes met boxhill en dan nog een vlak lusje tot aan the mall.
Op box hill telkens gemikt op 200w (68kg) en dan de rest rustig aan. Na 60km eigenlijk het lastigste moment gekend, beseffen dat je nog 4u moet bollen :unsure:. Eens voorbij de helft ging het eigenlijk prima, enkel kniepijn naar het eind maar fysiek was het ok. 175km in 5u33. 186w NP.
Je moet het zien zitten. Vooral deze periode. Na heel de winter zwift heb ik er totaal geen zin meer in. Ik schiet al in de stress als ik het weerbericht bekijk voor volgende week.

Je moet het zien zitten. Vooral deze periode. Na heel de winter zwift heb ik er totaal geen zin meer in. Ik schiet al in de stress als ik het weerbericht bekijk voor volgende week.
Haha same :D

Morgenmiddag verlof nemen en woensdag ook :unsure:
Moet ook nog in de tuin iets afwerken voor de regen :(

Ik was eens aan het zien naar de lease mogelijkheden via 't werk, en ik twijfel tussen deze 2:
- https://webshop.cyclobility.be/product/stevens-izoard-pro-disc-2021/
- https://webshop.cyclobility.be/product/bmc-teammachine-slr-three-2021/

Ik neig meer naar de Stevens, vooral omdat de BMC zo'n €330 per jaar extra is. Langs de andere kant ken ik het merk Stevens eigenlijk niet zo goed...
Hier (https://cycling.be/getest-stevens-izoard-pro-disc/) geven ze wel een goede review. Heeft er hier iemand ervaring met een Stevens bike, en eventueel met een Izoard Pro Disc?
Ik heb de SLR three, zeker een goede optie. Zeer compleet voor zijn prijs. Zeer tevreden van

Met vorig jaar zoveel ritten van thuis uit te vertrekken moet ik zeggen dat ik nu ook meteen sta te springen om dat weer alle dagen te doen, op dat vlak kijk ik toch wel uit naar de dag dat er terug TT's zijn. Ik heb geen idee waarom maar vorige winter had ik wat gehad met Zwift maar deze winter gaat het weer vlotter.

Tijdens de week wat info gezocht over snelste setups, strategieën, ervaringen over de PRL Full, woensdag zelf wat verschillende wielsets geprobeerd op Box Hill :D. Wat berichtjes over en weer sturen en elkaar wat opstoken naar de dag van vandaag. Als je op het einde van het jaar bedenkt wat je in 2021 op de fiets gedaan hebt blijft dit toch meer hangen dan wanneer ik vandaag het zoveelste rondje van 13 in een dozijn had gereden rond mijn huis.

Ja de SLR three is iets van een 3.5k. zeer tevreden van. Zeer compleet af fabriek
A nu zie ik het 01 stond er nog tussen :p

In webshop die hij post staat 'di2' maar die is helemaal geen di2 volgens site bmc.
BMC en 'zeer compleet voor zijn prijs' rijmt imo niet

Zijn toecovers een help voor koude voeten zoals vandaag of weggesmeten geld? En dan beter overschoenen zoeken?
Valt te zien of je het hebt over 8u deze ochtend of op de middag.
Ik doe dat wel geregeld aan, is prima voor als de temperatuur zo ergens tussen de 5 a 10 graden zit. Dan wil je de wind toch wel van je tenen houden. Bij sub 5 graden ga ik wel voor overschoenen.

In deze periode beginnen met fietsen en dus aankopen doen.
Investeren in korte short met arm en beenstukken of toch gewoon 1 korte en 1 lange broek?
En ik ben iemand die liever te warm als te koud heeft.

Ik heb de SLR three, zeker een goede optie. Zeer compleet voor zijn prijs. Zeer tevreden van
Ik ga er inderdaad vanuit dat de BMC de veiligere optie is, maar ook wel gewoon de duurdere :)

Op dit moment neig ik meer naar de Stevens, omdat ik ook nog wel wil zien de komende jaren hoeveel km's ik ga afleggen...

Mag er vanaf morgen weer in grotere groep gefietst worden? Ik hoor wat tegenstrijdige zaken daaromtrent..
Goei vraag, had ook al ergens gelezen dat het mag maar niet in clubverband
Ik ga er inderdaad vanuit dat de BMC de veiligere optie is, maar ook wel gewoon de duurdere :)

Op dit moment neig ik meer naar de Stevens, omdat ik ook nog wel wil zien de komende jaren hoeveel km's ik ga afleggen...
Stevens is toch ook een gekend Duits merk, als die geometrie ok is voor u (voor mij is die bv niet goed denk ik) zou ik die ook verkiezen

Valt te zien of je het hebt over 8u deze ochtend of op de middag.
Ik doe dat wel geregeld aan, is prima voor als de temperatuur zo ergens tussen de 5 a 10 graden zit. Dan wil je de wind toch wel van je tenen houden. Bij sub 5 graden ga ik wel voor overschoenen.
Fiets maar tot een graad of 0 / 5, keer bestellen dan. Maat = maat shoes of hoe moet ik dat zien?

Dit weekend toch al veel groepen van 10 gezien, allemaal zelfde tenue. Kwestie van de vlag zo groot mogelijk te maken als de flikken je kruisen.

Terug
Bovenaan