Polle32
Well-known member
Hutchinson Override? Ik heb daar al veel km's mee gereden en ook op asfalt doen die het erg goed (logisch gezien het profiel). Ook off-road staan ze hun mannetje. Wel wat slijt gevoelig, met name achteraan (bij mij toch).Ik stel deze vraag hier en niet in de gravelbike thread omdat het een redelijk algemene vraag is.
Welke band zouden jullie nemen/aanraden voor een bikepacking trip met de gravelbike met achterrek en +-12kg bagage. (Wij gaan volledig 'offgrid' voor 5 dagen met tent en kookgerief) 95% verharde weg of zo halfverharde fietsstroken genre oude treinroutes en sporadisch eens een gravelstrook eerder per ongeluk. Jaarlijks doe ik zo'n trip met enkele vrienden tot nu toe voor 28mm continental 4 season gegaan maar deze kunnen echt niet overweg met zwaarder gewicht. Die zijkanten gaan keer op keer kapot tot ze ontploffen als je te laat bent. Vorig jaar dan maar eens gegaan voor goedkope decathlon banden van 30mm dacht ik. Die gaan niet kapot maar lopen voor geen meter. Dus ik zoek degelijke banden die lekker lopen met gewicht tot 36mm met weinig offroad profiel. G-one allround heb ik al en die vind ik al teveel profiel hebben en te weinig loop op het asfalt.