De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mijn ketting valt geregeld van mijn groot blad wanneer ik van het kleine naar het grote blad schakel. De ketting wordt over het blad heen geduwd.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ultegra di2 12 speed.
Dat lijken mij gewoon uw limieten die niet goed staan. Bij machanisch is dat de H-schroef limiteren (meestal indraaien, wijzerzin dus) maar hoe dat bij di2 zit…

Dat lijken mij gewoon uw limieten die niet goed staan. Bij machanisch is dat de H-schroef limiteren (meestal indraaien, wijzerzin dus) maar hoe dat bij di2 zit…
Zit blijkbaar in de app, die optie had ik blijkbaar gemist.

De instructies gevolgd, hopelijk is het probleem nu van de baan!

Thanks!

Sinds februari niets meer gedaan van sport door blessure. Terug begonnen met fietsen.
Spierpijn aan bovenbenen zal wel logisch zijn zeker?

Prachtige dag.

Het parcours was ok, zeker niet meer dan dat, maar ik heb er énorm van genoten door de stralende zon. Wat deed die goed.
Ik heb de 100km gereden. Op sommige hellingen goed doorgetrokken tot volledig in het rood. Volgende week zit ik nl. in Bouillon met de club voor het weekend.
Dan zullen er veel hellingen in't rood genomen moeten worden :)

Daardoor wel piepedood op kilometer 85. Enkele cartouches minder dan gehoopt.

Veel mensen gezien in winterkledij. Absurd.

Na de rit ook een fietsbril van kameraad geprobeerd, een fotochromatische van BBB.
Wat.een.verschil! Fuck Ali. Alles zó helder.

Ik ga mij ook een goeie bril kopen.

Sinds februari niets meer gedaan van sport door blessure. Terug begonnen met fietsen.
Spierpijn aan bovenbenen zal wel logisch zijn zeker?
Hangt er een beetje van af hoe gevoelig je er aan bent en hoe zwaar de inspanning was, zou ik denken. Misschien is een spier gewoon wat in kramp geschoten? Ernstige problemen spelen zich alleszins af in de knieën en onderbenen.

Van bovenbenen zou ik niet wakker liggen. En ik heb al veel wakker gelegen van knieën en onderbenen =]

[disclaimer: ik ben ook maar een amateur-fietserke zonder medische achtergrond]

Moet ik mij zorgen maken? Fiets is net geen maand oud. Is net boven het bracket.

Een FM vertelde mij dat hij voor een klant een gravelbike van Canyon in elkaar mocht monteren en die vertoonde duidelijke gebruiksporen. (Steenslag) Canyon verkoopt dus gebruikte fietsen als nieuw...

En mijn fiets heb ik besteld 28 februari en de voorziene leverdatum was 29.04 - 03.05. Uiteindelijk had ik hem al 30 maart. Ook een retourke ? :unsure:
Ze gaan echt geen retours verkopen als nieuw. Die fietsenmaker verkoop sowieso een broodjeaapverhaal.

Als je zeker wilt zijn dat ze niet per ongeluk een fout hebben gemaakt kan je het frame-nummer doormailen naar Canyon met de vraag of hij ooit ergens anders heeft rondgereden.

Het zien er alleszins heel oppervlakkige krassen uit.
Een (niet-sluitend) tructje is op met een thee-lepel te tikken op je frame. Gebroken carbon klinkt een pak doffer dan structureel intacte carbon.
Het verschil was bij duidelijk hoorbaar. Of dat altijd het geval is, weet ik niet.

Ik kan ook niet goed uitmaken waar ik naar zit te kijken, ook al zeg je net boven bracket. Maar het lijkt dat er beschermfolie op zit geplakt?

Prachtige dag.

Het parcours was ok, zeker niet meer dan dat, maar ik heb er énorm van genoten door de stralende zon. Wat deed die goed.
Ik heb de 100km gereden. Op sommige hellingen goed doorgetrokken tot volledig in het rood. Volgende week zit ik nl. in Bouillon met de club voor het weekend.

Na de rit ook een fietsbril van kameraad geprobeerd, een fotochromatische van BBB.

Pak een Oakley Sutro. Oakley is nog tig keer beter dan de andere (ik heb er geen, maar koop binnenkort wel een Trail Prizm)

Prachtige dag.

Ja, machtig weer. Ik heb samen met @Airjinx de gravelroute van 115 gereden.

Het was vandaag een "zone 0" dag...

OsIANzr.jpeg

Net de Grizl wel afgewassen en eens alles nagelopen. Toch nieuwe BB-lagers nodig, dus die maar ineens besteld.

Pak een Oakley Sutro. Oakley is nog tig keer beter dan de andere (ik heb er geen, maar koop binnenkort wel een Trail Prizm)
ik maak denk ik eens een trip naar fashion for cycling. Wel ruime keuze dacht ik.

Ook belangrijk is dat hij goed vast zit. Mijn huidige bril schuift naar voren.

Hangt er een beetje van af hoe gevoelig je er aan bent en hoe zwaar de inspanning was, zou ik denken. Misschien is een spier gewoon wat in kramp geschoten? Ernstige problemen spelen zich alleszins af in de knieën en onderbenen.

Van bovenbenen zou ik niet wakker liggen. En ik heb al veel wakker gelegen van knieën en onderbenen =]

[disclaimer: ik ben ook maar een amateur-fietserke zonder medische achtergrond]
Normaal gezien erg weinig last. NIeuwe fietspositie sinds paar jaar en merk wel krachtverdeling is allrounder ipv vroeger altijd op onderrug en bovenbenen ( ook een zwaardere versnelling ). Geen krampen, echt tijdens het fietsen.

Tempo houden geen last, maar echt duwen voelt als echt die spieren verzuren. Ik steek het voorlopig op geen conditie en geen sport sinds februari. Fiets nu tussen 30 en 40 km om niet choco thuis te komen. Fiets wat op interval gevoel eigenlijk.

Normaal gezien erg weinig last. NIeuwe fietspositie sinds paar jaar en merk wel krachtverdeling is allrounder ipv vroeger altijd op onderrug en bovenbenen ( ook een zwaardere versnelling ). Geen krampen, echt tijdens het fietsen.

Tempo houden geen last, maar echt duwen voelt als echt die spieren verzuren. Ik steek het voorlopig op geen conditie en geen sport sinds februari. Fiets nu tussen 30 en 40 km om niet choco thuis te komen. Fiets wat op interval gevoel eigenlijk.
Beetje opbouwen, de vorm komt wel terug!

ik maak denk ik eens een trip naar fashion for cycling. Wel ruime keuze dacht ik.

Ook belangrijk is dat hij goed vast zit. Mijn huidige bril schuift naar voren.
Het beste zie je hoe de bril performs als je buiten op uw fiets zit natuurlijk.
Je hebt de Oakley sutro ook in small, heb ik zelf ook, en is merkbaar beter als je een smal hoofd hebt.

Maar 100% en bijvoorbeeld Rudy maken ook goeie brillen.
Niks verslaat een goeie bril met goeie lenzen. Daar heb je echt immens veel plezier van, is elke cent meer dan waard.

Ik moet daar ook eens naar kijken, mijn futurum bril is aan het aftakelen (wat krassen in de hoek van de lens en coating die wat aan het loskomen is).

Iemand die een fietbril op sterkte heeft?

Stuurlint advies gevraagd ook; (race en gravel fiets, zelfde lint?) Welke raden jullie aan?
Het mag best wel wat "dempen".
Van die dat op de Grail lag wel content.

Dit weekend fietsweekend naar regio van Dinant met de lokale fietsclub gehad. 530km in totaal en goed geklommen, topweekend. Asfalt in de regio is echt wel een gigantische ramp.

Van alle leden die me minder goed kenden de opmerking gekregen "gij klimt wel goed voor u gewicht" nadat ik ze loste op de helling wat natuurlijk het ego goed streelt 😅

Iemand die een fietbril op sterkte heeft?

Stuurlint advies gevraagd ook; (race en gravel fiets, zelfde lint?) Welke raden jullie aan?
Het mag best wel wat "dempen".
Van die dat op de Grail lag wel content.
Voor je eerste vraag: neen
Lang getwijfeld om eens een goede fietsbril kopen (met fotochromatische glazen), maar dan zit je garantie met zo'n mottige insert waar je opticien nog eens speciaal glazen voor moet maken. Dan kom je al op een aardig bedrag uit (iets van €350 of meer).
En het glas van zo'n fietsbril direct laten slijpen, is eigenlijk niet echt goedkoper. Daarbovenop komt voor mij nog eens de overweging dat ik toch sowieso mijn gewone bril meeneem (nu niet op simpele ritjes, maar wel meerdaagses).
Ik gebruik al jaren mijn gewone zonnebril dus.

Dempend stuurlint: Wolftooth! Bestaat in 2 diktes; 5 en 2,5mm. Die van 5 is behoorlijk dik, maar ik ben er wel echt fan van.
Een andere optie is gewoon om te dubbel wrappen natuurlijk.

Dit weekend fietsweekend naar regio van Dinant met de lokale fietsclub gehad. 530km in totaal en goed geklommen, topweekend. Asfalt in de regio is echt wel een gigantische ramp.

Van alle leden die me minder goed kenden de opmerking gekregen "gij klimt wel goed voor u gewicht" nadat ik ze loste op de helling wat natuurlijk het ego goed streelt 😅
Welke klimmen heb je allemaal gedaan?

@fietsbril op sterkte.
Het makkelijkste is nog altijd gewoon contactlenzen dragen. Doe ik zelf al gewoon heel lang en zijn weinig nadelen aan verbonden.
Ik zie persoonlijk meer nadelen aan een bril dragen.

Welke klimmen heb je allemaal gedaan?

@fietsbril op sterkte.
Het makkelijkste is nog altijd gewoon contactlenzen dragen. Doe ik zelf al gewoon heel lang en zijn weinig nadelen aan verbonden.
Ik zie persoonlijk meer nadelen aan een bril dragen.
Geen gekende namen (toch niet voor mij), de ritten waren 230km van huis naar het hotel, een kleine rit van 80km op zaterdag, zondag terug naar huis via een route van 220km.

Deze morgen eens gekeken hoe het met conditie en benen staat na een periode van vooral lopen.
Vermogenswaardes sluiten aan bij de betere waardes die ik al heb gefietst (zomerperiode vorig jaar). Ik ben content.

Terug
Bovenaan