De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Getrouwd met Garmin… nee hoor… ik heb ook andere opties bekeken. Maar van de Wahoo bold 2 lees ik dit: ”This is a unit that balances the mapping and data needs of performance-minded cyclists – and it largely succeeds, though there are better options for detailed navigation.”... En dan begin ik te twijfelen (ook door het betrekkelijk kleine scherm).

Een fiets gps die veel te duur is voor wat hij maar doet zou iets basis zoals de weg tonen toch perfect mogen doen. Met de kaart open rijden is een oplossing voor een probleem die er geen zou mogen zijn.

Naast vermogen en hartslag weet ik ook graag hoe lang ik al rijd om mijn eten te plannen bvb. En de reden dat een mens een 530 of 830 koopt is toch meer data te kunnen zien dan een goedkopere gps.
Je ziet het verkeerd, ik zie die kaart niet als een oplossing voor een probleem, het is gewoon mijn preferred setup, minimal.

Ik stel gewoon drink- en eetalarm in om de zoveel tijd. Daarvoor hoef ik niet constant mijn elapsed time te zien. Liefst van al zie ik al die dingen gewoon niet. Dat geeft enkel afleiding: zo hard stoempen en nog zo traag rijden, shit 29,8avg, need 30+!, oei al zo lang onderweg en ik ging om zo laat terug zijn... ik wil op mijn fiets stappen en rijden :p

Op mijn Wahoo heb ik 4 datavelden op het kaartscherm, en alles blijft mooi duidelijk. Geen compromissen dus.

Maar iedereen is hier precies getrouwd met Garmin :p
Ik heb een Garmin connect IQ app die mij 5 datavelden geeft met een balk die mijn hartslagzone geeft via een kleurencode. De reden dat Garmin momenteel mijn voorkeur geeft is de trainingstatus die je krijgt.

Ik zie gewoon graag veel data daarom dat het mij stoort dat ik bij een gps route ik steeds de kaart open moet laten, wat imo niet nodig zou mogen zijn.

Ik heb ooit iemand geweten die zo'n first gen Karoo had... diej reed precies met nen baksteen op zijn stuur. Zo'n lomp ding :eek:
Ik vermoed dat dat bij de huidige versies wel beter is. Persoonlijk zou ik eigenlijk altijd Garmin of Wahoo kopen... als je een beetje uitkijkt zijn die eigenlijk niet duurder dan de concurrentie EN hun re-sale value is vele malen hoger dan bij de meer niche merken.
Ik rijd ondertussen al meer dan een jaar met een 2nd gen Karoo. Zeker geen baksteen, en by far de best User Interface (ook volledig zelf te configureren met de velden die je wil, waar je wil) en User Experience.
Ongetwijfeld de fiets gps met beste scherm, beste overzicht, beste re-routing,...
Nadeel: batterijduur is niet fantastisch, ik reken altijd grofweg op 7-10u batterijduur (afhankelijk van de settings).

Ik had vroeger een Garmin Edge Explore, maar het trage en inefficiënte re-routing, trage cpu/gpu waren voor mij de belangrijkste redenen om over te stappen. Geen ervaring met de 2de versie van de Explore. Alles hangt af van je eisen natuurlijk, maar als je vaak heel lange complexe routes inlaadt waar je bijgevolg ook vaak alternatieven moet zoeken/gebruiken, vind ik die Explore niet fantastisch - let wel op, ik heb het hier over ritten van 200km of meer langs minder bekende baantjes (offroad dus).

Je ziet het verkeerd, ik zie die kaart niet als een oplossing voor een probleem, het is gewoon mijn preferred setup, minimal.

Ik stel gewoon drink- en eetalarm in om de zoveel tijd. Daarvoor hoef ik niet constant mijn elapsed time te zien. Liefst van al zie ik al die dingen gewoon niet. Dat geeft enkel afleiding: zo hard stoempen en nog zo traag rijden, shit 29,8avg, need 30+!, oei al zo lang onderweg en ik ging om zo laat terug zijn... ik wil op mijn fiets stappen en rijden :p
Heb de "slimme" alarmen aan staan maar sporadisch beslissen die niet te werken dus dan moet ik naar de tijd kijken. Op het einde van de rit zie ik dan of ik genoeg heb gegeten en gedronken.

Heb de "slimme" alarmen aan staan maar sporadisch beslissen die niet te werken dus dan moet ik naar de tijd kijken. Op het einde van de rit zie ik dan of ik genoeg heb gegeten en gedronken.
Aha ik had al zo een vermoeden dat hij niet altijd een melding gaf om te drinken. Ik dacht dat ik er soms gewoon niet op lette.

Nuja ik ben blij dat ik er de hoofdprijs niet voor gegeven heb. Ik had een 2dehands edge 1000 kunnen kopen voor 70€ en die dan kunnen inruilen voor een 1030 bij garmin met een 100€ opleg tijdens 1 of andere actie.

Aha ik had al zo een vermoeden dat hij niet altijd een melding gaf om te drinken. Ik dacht dat ik er soms gewoon niet op lette.

Nuja ik ben blij dat ik er de hoofdprijs niet voor gegeven heb. Ik had een 2dehands edge 1000 kunnen kopen voor 70€ en die dan kunnen inruilen voor een 1030 bij garmin met een 100€ opleg tijdens 1 of andere actie.
Ben ergens blij dat ik niet de enige ben met problemen, kreeg al het gevoel dat de mijne op een maandag was gemaakt.

Ik heb een Garmin connect IQ app die mij 5 datavelden geeft met een balk die mijn hartslagzone geeft via een kleurencode. De reden dat Garmin momenteel mijn voorkeur geeft is de trainingstatus die je krijgt.

Ik zie gewoon graag veel data daarom dat het mij stoort dat ik bij een gps route ik steeds de kaart open moet laten, wat imo niet nodig zou mogen zijn.
Welke IQ app gebruik je?

Ik kan u enkel maar volgen hierin.
De navigatie werkt over het algemeen wel ok. Maar feilloos is het zeker niet. En dit dan bypasseren door constant op de map te rijden is een beetje erover.
Soms schakel ik naar de map om te zien wat de route gaat doen, maar meer dan dat ook niet.

Als ik u vraag goed begrijp wil je dus climbpo nog gebruiken maar minder meldingen krijgen?
Dat kan volgens mij niet, je kan enkel maar climbpro in totaliteit uitzetten.
Normaal piept hij ook enkel maar als je een helling nadert en de helling start.
Nu piept hij abnormaal lang voor de start van een klim. Zo 2 piepjes zoals bij een opkomende afslag, eten, drinken is normaal nu was het 20 a 30 seconden gepiep. Op 3 van de 4 Garmin toestellen van de groep.

Iemand een raad van tante Kaat om de geur/kleur van sportdrank uit je drinkflessen te krijgen? Ik laat die na gebruik altijd even weken in heet water met een scheut dreft, maar daarmee is niet alles weg.

Iemand een raad van tante Kaat om de geur/kleur van sportdrank uit je drinkflessen te krijgen? Ik laat die na gebruik altijd even weken in heet water met een scheut dreft, maar daarmee is niet alles weg.
Nieuwe kopen :unsure:

Mss zo blokjes voor uw valse tanden te kuisen?

Vaatwas voor de geur? Kleur boeit toch niet, das zoals papflessen die worden sowieso oranje 😝

Ik heb zo een doorzichtige die geelachtig is geworden van sportdrank. Als ik er water in doe is het precies een bidon met pis en doe ik er rode sportdrank in dan ziet het eruit als een sex on the beach cocktail. :unsure:

Terug
Bovenaan