De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wel echt een koopje.
Niet het nieuwste van het nieuwste natuurlijk :unsure:
Ultegra 6700, op zijn minst 12 jaar oud en een frame van een Belgische hobbybouwer die hoop en al 3 jaar bestaan heeft.

Waar is dan tijd van museeuw met zijn vlascarbon. Fietsen zo slap als een vod :P

De grote bidons van Decathlon en Camelback podium hier.

Vandaag op Zwift een aantal rijders tegengekomen die bezig waren aan een rit van 1000km. Ze zaten al op ong. 960km. Hoe zot moet je daar wel niet voor zijn :eek: .
Camelback Podium :love: je moet ze wel regelmatig in de vaatwas steken maar bij de generatie die ik heb kan de dop in 3 delen uit elkaar (vroeger ging dat niet) en dan komen ze er wel perfect proper uit.

1000km... das maar grofweg 25u Tempus Fugit met Coco? En zeker voldoende om nadien weggestoken te worden... :unsure:

Niet het nieuwste van het nieuwste natuurlijk :unsure:
Ultegra 6700, op zijn minst 12 jaar oud en een frame van een Belgische hobbybouwer die hoop en al 3 jaar bestaan heeft.

Waar is dan tijd van museeuw met zijn vlascarbon. Fietsen zo slap als een vod :p
Ik vermeld hier ook dat het niet om het nieuwste van het nieuwste gaat, maar daarom ga je er ook niet trager mee rijden. Het moet nog altijd vanuit de benen komen :-).
Het gaat inderdaad ook over een fabrikant die jammer genoeg niet lang bestaan heeft, maar daarom zijn het ook nog geen slechte fietsen...

Fiets is van 2012, in die periode reden enkele (vrouwen)teams op die fietsen (oa van der Breggen, Majerus)

Ik vermeld hier ook dat het niet om het nieuwste van het nieuwste gaat, maar daarom ga je er ook niet trager mee rijden. Het moet nog altijd vanuit de benen komen :).
Het gaat inderdaad ook over een fabrikant die jammer genoeg niet lang bestaan heeft, maar daarom zijn het ook nog geen slechte fietsen...

Fiets is van 2012, in die periode reden enkele (vrouwen)teams op die fietsen (oa van der Breggen, Majerus)
Het gaat ook niet zozeer specifiek over de fiets zelf maar eerder over de vraagprijs voor een fiets van meer dan tien jaar met laat ons eerlijk zijn geen noemenswaardige kwaliteiten.

Het gaat ook niet zozeer specifiek over de fiets zelf maar eerder over de vraagprijs voor een fiets van meer dan tien jaar met laat ons eerlijk zijn geen noemenswaardige kwaliteiten.
Er moet ruimte tot onderhandelen zijn eh :) . Is een richtprijs, geen minimumprijs.

Misschien moet ik er eens mee naar Decathlon gaan, die kopen ook oud materiaal op (volgens hun simulator 1150€ waard, zonder de extra wielen)

Het moet nog altijd vanuit de benen komen :).
200w.gif

Er moet ruimte tot onderhandelen zijn eh :) . Is een richtprijs, geen minimumprijs.

Misschien moet ik er eens mee naar Decathlon gaan, die kopen ook oud materiaal op (volgens hun simulator 1150€ waard, zonder de extra wielen)

Benieuwd hoeveel die effectief geven, dus laat gerust weten wat het verdict daar is.

Want in realiteit zou ik die fiets op 500/600 max. schatten.

Benieuwd hoeveel die effectief geven, dus laat gerust weten wat het verdict daar is.

Want in realiteit zou ik die fiets op 500/600 max. schatten.
Iets wat €500/600 waard is moet je niet te koop zetten voor €750 want je wordt gelowballed als zot.
Heb het nog in het ergernissen topic gezet, als je iets verkoopt op 2dehands krijg je standaard een dozijn keer te vraag "wat is u laagste prijs?". Je moet dus eerst al korting geven en daar gaan ze nog op afpingelen. Je moet ook maar ene zot hebben die het er aan geeft...

Iets wat €500/600 waard is moet je niet te koop zetten voor €750 want je wordt gelowballed als zot.
Heb het nog in het ergernissen topic gezet, als je iets verkoopt op 2dehands krijg je standaard een dozijn keer te vraag "wat is u laagste prijs?". Je moet dus eerst al korting geven en daar gaan ze nog op afpingelen. Je moet ook maar ene zot hebben die het er aan geeft...
Nja bij zo'n prijs voor dergelijke fiets is het wel logisch dat die vraag komt natuurlijk. Gewoon een correcte prijs opzetten en lowballers negeren.

Ja goed als je natuurlijk het systeem in stand houdt…
Je wordt constant gelowballed dus plak je maar een belachelijk hoge prijs erop waardoor je gelowballed wordt. :unsure:

Vraag gewoon een correcte prijs, die vanaf het begin goed is.
Dan moet er niet gelowballed of afgepingeld worden. Gewoon de prijs is de prijs en niemand wordt gerold.
Nee nee op 2dehands moet er altijd van de prijs af, ook al is de prijs gewoon correct. Belachelijk systeem.

Ik krijg vooral het schijt van mensen die iets online zetten en het niet onderhouden of antwoorden...

Als je iets wil verkopen en iemand vraagt of het nog beschikbaar is, of je vraagt info --> no reply

En dan staan er items maanden online, vraag je of het nog beschikbaar is en dan is het al maanden verkocht... Ffs delete het dan gewoon

Nee nee op 2dehands moet er altijd van de prijs af, ook al is de prijs gewoon correct. Belachelijk systeem.
Dat is nu eenmaal hoe het werkt. Mijnen Tacx Neo heeft meer dan een maand op 2dehands gestaan aan €450 met het idee van nog ~€400 te krijgen. Verschillende boden gehad, niemand die verder wou gaan dan €350. Ik zet hem er vorige week opnieuw op aan €500, op 2 dagen verkocht aan €400... of had dat eerder te maken met het feit dat het weer absoluut dramatisch blijft.

De nieuwe wielset is eindelijk op mijn fiets geraakt. Nu met 2 wielen van 65 ipv 65achteraan 45 vooraan.
Vet zo'n hoge velgen.

Ik heb onlangs de lagers in mijn Ere Tenaci voorwiel moeten vervangen, eentje liep serieus stroef. De fietsenmaker heeft ze moeten bestellen, want de maat was blijkbaar niet courant. Ze waren prijzig ook...

Terug
Bovenaan