Dead Rising

Joeri

Redacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
drdr.png

release: 19 september 2024
genre: action-adventure
dev: Capcom

Frank West is back!

Say cheese! Everyone’s favorite zombie-hunting photojournalist, Frank West, is back in action with the beautifully remastered Dead Rising Deluxe Remaster. Reanimated from the ground up with Capcom’s RE ENGINE, Dead Rising Deluxe Remaster is the definitive remaster of the 2006 classic Dead Rising, which delivered a fresh take on the zombie genre with incredible action, over-the-top combat, hordes of weapon choices, wacky costumes (trust us, they’re even wackier this time around), and a comedic yet compelling storyline.

Dead Rising Deluxe Remaster introduces freelance photojournalist Frank West as he ventures to Willamette, Colorado after overhearing there is something going on in town. Frank soon finds out he is in the middle of a zombie takeover and has 72 hours to uncover the truth about this outbreak!

Verschijnt 19 september al digitaal. Op een fysieke release is het wachten tot november.

The series' first entry returns with 4K high fidelity graphics, full voiceover in nine different languages, a new autosave feature, and various quality of life changes for improved playability. We can't wait for you to experience this fight for survival with the freedom to play how you want.

- Release Date: September 19, 2024
*Physical release is slated for November 2024.

Heb het origineel nooit gespeeld... precies altijd onder mijn radar gebleven toen dus wel een goed moment om het nu een kans te geven.
Hopelijk een degelijke remaster maar alleszins minder goed nieuws dat het een andere stemacteur is.

Lijkt maar een slappe remaster te worden. Vermoedelijk om te polsen of een echt vervolg nog demoeite is.

Mmm is mij onduidelijk of dit nu een remaster of een remake is.
Aan de trailers te zien zit het er zowat tussen in.
Veel assets lijken toch gewijzigd en ook de levels zijn anders, het gaat wel verder dan een simpele remaster.

Ik moet wel akkoord gaan met kriskap hierboven.
De originele graphics zijn kleurrijker en ogen met momenten scherper omdat er over de remaster een lelijke blauwe filter zit en het gebruik van schaduwen neemt veel weg van het detail dat we te zien krijgen.

Ga toch wachten op wat de reviews zeggen.

*edit*
Na die gameplay trailer gezien te hebben die de graphics vergelijkt met het originele spel, valt het toch op hoe fucking donker de "remaster" is.

Jeezes, blijkbaar zit er censuur in van wat ik op andere sites heb gezien en gelezen. Kledij aanpassingen en er zijn blijkbaar ook geen erotica shots meer voor bonus PP? Gaan we gewoon allemaal terug naar het stenen tijdperk hier? Niks mag meer tegenwoordig? Soit, ik denk dat mijn origineel exemplaar binnenkort veel geld gaat waard zijn. :cool: (Ik hoop maar dat de Lollipop Chainsaw remaster niet dezelfde behandeling krijgt)

Jeezes, blijkbaar zit er censuur in van wat ik op andere sites heb gezien en gelezen. Kledij aanpassingen en er zijn blijkbaar ook geen erotica shots meer voor bonus PP? Gaan we gewoon allemaal terug naar het stenen tijdperk hier? Niks mag meer tegenwoordig? Soit, ik denk dat mijn origineel exemplaar binnenkort veel geld gaat waard zijn. :cool: (Ik hoop maar dat de Lollipop Chainsaw remaster niet dezelfde behandeling krijgt)
Sleurden ze in het stenen tijdperk de vrouwen niet de grot binnen aan het haar? xD

Knuffel voor je in deze moeilijke tijden.

Precies goede scores van de eerste reviews. :) Heb deze nooit eerder gespeeld en was er wel benieuwd naar... dus een goed moment om deze te proberen

Ik vond die games in het verleden niet leuk vanwege die timer waar je rekening moest mee houden.
Concept was dan ook dat je 72 uur tijd hebt om te ontsnappen uit die Mall dus ik snap het wel, maar ik zit altijd enorm opgefucked in games met timers :biglaugh:

Maar deze remake ziet er wel heel goed uit dus toch zin om hem te proberen.
Ik zat deze morgen de al iets goedkopere prijs te eyeballen op een third party website maar voorlopig me toch nog ingehouden op op de buy te klikken.

Ahh er komen deze week zoveel goeie games uit op pc.

Gisteren FF16, morgen God of war Ragnarok en Dead Rising.
Waar te beginnen :'(

Gisteren even gespeeld en vind deze veel beter dan verwacht.
Ik ben er ook nog altijd niet uit of ik deze een "remaster" dan een "remake" wil noemen.
De wijzigingen vind ik in ieder geval veel verder gaan dan een simpele remaster en het ziet eruit en voelt aan als een moderne game.
Wat ik zalig vind is dat Frank West nog altijd even clunky rondloopt zoals vroeger :).

Voor de prijs vind ik deze toch zeker de moeite waard.

Yup toch ook gekocht (en stukken goedkoper dan op steam) en een uurke of 3 gespeeld en ik amuseer me er ook mee.

Ik had bij het origineel issues met heel dat timer gedoe, maar zie nu na al die jaren in dat dat maar bijzaak is en het niet erg is om een re-run te doen aangezien de stats meegaan. Beetje rogue-lite dus.

En de tweede run was ik al na 10 minuten op hetzelfde punt als waar ik de eerste run pas was na half uur.
Ondertussen al met wat extra skills zoals de dodge en jumping kick.

Vind het wel wat vreemd dat je na de eerste minuut in de Mall al enorm veel levels kan stijgen door foto's te blijven nemen van die horde waar die kerel constant roept dat de barricade moet versterkt worden. Je krijgt daar makkelijk 2000-3000 pp per foto en ben zo op 5 minuten tijd van level 1 naar level 6 gestegen. Zolang je dat doet voordat je begint rond te lopen want dan gebeurd de volgende fase waardoor je die optie niet meer hebt. En je kan dat bij iedere re-run herhalen.

Screenshot-2.jpg

Helpt wel enorm als je op die manier als een paar skills unlocked hebt natuurlijk.

Gisteren even gespeeld en vind deze veel beter dan verwacht.
Ik ben er ook nog altijd niet uit of ik deze een "remaster" dan een "remake" wil noemen.
De wijzigingen vind ik in ieder geval veel verder gaan dan een simpele remaster en het ziet eruit en voelt aan als een moderne game.
Wat ik zalig vind is dat Frank West nog altijd even clunky rondloopt zoals vroeger :).

Voor de prijs vind ik deze toch zeker de moeite waard.
Remaster met wat toevoevoegingen.

Terug
Bovenaan