Diablo IV

Diablo IV

Hier toch ook zwaar aan het twijfelen om D4 eens terug af te stoffen en te herbeginnen, nieuwe class en locatie zien er goed uit

was blijkbaar enkel op consoles die problemen maar met een hotfix is meeste opgelost.
op ps5 enkel soms nog wat last van rubberbanding.

de spiritborn evade build, enige wat je moet doen is evaden.
geen idee hoe ze dit door ptr hebben laten gaan... en dit met gear zonder masterworking (gezien iron clunks gewoon niet bestaan in dit seizoen) en barslechte tempers :')

de spiritborn evade build, enige wat je moet doen is evaden.
geen idee hoe ze dit door ptr hebben laten gaan... en dit met gear zonder masterworking (gezien iron clunks gewoon niet bestaan in dit seizoen) en barslechte tempers :')
Ge kunt onmogelijk alles zien op de ptr, zullen altijd wel vindingrijke mannen zitten die zotte builds uit hun hoed toveren.

Ik speel Barbarian die gaat wel lekker, stat squish vind ik ook goed de moeilijkheden zijn ook wel Nice.

De story verwachte er ook niet veel van en het is ook niet veel soeps ik speel nu wel geen diablo voor de story, de sfeer daarentegen is wel goed.

Al bij al toch een goede expansion.

Zo een broken evade build, wat heb je er ook aan als dat bugged is.
Zou me alleszins niet veel (lang) speelplezier opleveren.

Hier ondertussen al vlotjes paragon 145 met mijn spiritborn en sinds vandaag torment III.

Eerst begonnen met stinger centipede, dan op torment I beetje aanpassing gedaan omdat ik geen resource generator meer nodig had.
En op torment II overgeschakeld naar Eagle als main dps skill en Hunter ipv centipede.

Pit heb ik lvl55 gedaan maar ik denk dat ik de lvl65 om torment IV te unlocken ook al deftig kan afwerken.
Maar ik wil eerst 2 van mijn uniques rollen met de hoogste roll om zeker te zijn dat mijne vigor nog genoeg meewil voor Torment IV.

Tis alleszins nog altijd 'zoomen' momenteel. :)
Voor mij wel leukste season tot nu toe.

Hier ondertussen al vlotjes paragon 145 met mijn spiritborn en sinds vandaag torment III.

Eerst begonnen met stinger centipede, dan op torment I beetje aanpassing gedaan omdat ik geen resource generator meer nodig had.
En op torment II overgeschakeld naar Eagle als main dps skill en Hunter ipv centipede.

Pit heb ik lvl55 gedaan maar ik denk dat ik de lvl65 om torment IV te unlocken ook al deftig kan afwerken.
Maar ik wil eerst 2 van mijn uniques rollen met de hoogste roll om zeker te zijn dat mijne vigor nog genoeg meewil voor Torment IV.

Iedere season gespeeld ?

Vind de season event niet zo geslaagd vond season 4,2 en 5 beter.

Game is wel leuk speel Barbarian.

Iedere season gespeeld ?

Vind de season event niet zo geslaagd vond season 4,2 en 5 beter.

Game is wel leuk speel Barbarian.
Yup altijd gespeeld, denk dat het vooral is omdat er meer diversiteit is in content.
Is niet allemaal nieuw van dit season natuurlijk, maar nu is er wel genoeg afwisseling.
Maar zal wel bij 1 char blijven, teveel andere games die ik speel en wil spelen :)

Ik heb diablo 4 gedropt en ben nooit verder geraakt dan 20 uur spelen. is dit more of the same of effectief een betere game dan vroeger? heb enkele weken geleden nog eens een poging gedaan, maar de campaign is echt een slog.

heb duizenden uren poe en diablo 2, honderden uren d3 maar D4 klikt gewoon niet . het voelt niet aan als een ARPG maar eerder een flauw afkooksel van world of warcraft. alles is gewoon traag :/, en de builds zijn heel beperkt, en als ik wat videos bekijk is de monster density en loot ook maar flauw.

Mijn grootste probleem met diablo 4 lijkt ook voort te komen uit D3. je hit endgame, je leert je build, en je build en combat loop blijft exact hetzelfde tot de laatste dag van het seizoen. 99% van de loot is rommel, Je hebt geen build defining items en milestones zoals in Poe waar je start met een basis build en steeds toffere en complexere lagen toevoegd in je build die de speelstijl compleet veranderen. Bijvoorbeeld een jewel dat je in skill tree slot die er voor zorgt dat je minions mega agressief worden en andere abilities krijgen, of items zoals shavrones die perfect samenwerken met de chaos innoculation node.

je loot je shavrones en ineens kan je spelen met een build waar je max HP 1 HP is.

Kan zijn dat ik door jaren Poe te spelen gewoon te verwend ben. het is nu eenmaal de true diablo 2 sequel..

voor degenen die al in de endgame zitten van d4: is deze meer gevarieerd dan de base game ? Is er content op het niveau van Poe maps en de league mechanics? krijg je dezelfde adrenaline rush van loot explosies en zoom zoom map gameplay?

Laatst bewerkt:
Neen, als je het voordien niet leuk vond zal je het nog steeds niet leuk vinden.
Ik speel ook al jaren POE, en vind beide leuk.Maar tis nog steeds meer een arcade game in vergelijking met Poe.
Zeker de endgame in POE kan je niet vergelijken met D4.
Dat zal altijd zo blijven ok, ze mikken meer op een gevarieerd gaming publiek bij blizz imo.
Poe was altijd al wat niche voor de gemiddelde gamer.

Maar de campaign in Poe vind ik persoonlijk een grotere 'sleur' dan in D4 😀

Ik heb diablo 4 gedropt en ben nooit verder geraakt dan 20 uur spelen. is dit more of the same of effectief een betere game dan vroeger? heb enkele weken geleden nog eens een poging gedaan, maar de campaign is echt een slog.

heb duizenden uren poe en diablo 2, honderden uren d3 maar D4 klikt gewoon niet . het voelt niet aan als een ARPG maar eerder een flauw afkooksel van world of warcraft. alles is gewoon traag :/, en de builds zijn heel beperkt, en als ik wat videos bekijk is de monster density en loot ook maar flauw.

Mijn grootste probleem met diablo 4 lijkt ook voort te komen uit D3. je hit endgame, je leert je build, en je build en combat loop blijft exact hetzelfde tot de laatste dag van het seizoen. 99% van de loot is rommel, Je hebt geen build defining items en milestones zoals in Poe waar je start met een basis build en steeds toffere en complexere lagen toevoegd in je build die de speelstijl compleet veranderen. Bijvoorbeeld een jewel dat je in skill tree slot die er voor zorgt dat je minions mega agressief worden en andere abilities krijgen, of items zoals shavrones die perfect samenwerken met de chaos innoculation node.

je loot je shavrones en ineens kan je spelen met een build waar je max HP 1 HP is.

Kan zijn dat ik door jaren Poe te spelen gewoon te verwend ben. het is nu eenmaal de true diablo 2 sequel..

voor degenen die al in de endgame zitten van d4: is deze meer gevarieerd dan de base game ? Is er content op het niveau van Poe maps en de league mechanics? krijg je dezelfde adrenaline rush van loot explosies en zoom zoom map gameplay?
Het is wel een betere game maar van wat ik lees uit jou opmerkingen is de Endgame van diablo toch wel zeer beperkt tot over Poe geen maps of league 's.

Monster densiteit is wel veel beter speelt fijner builds zijn al wat beter geworden maar in vergelijking met Poe toch beperkt.

Er zitten ook runes in maar niet te vergelijken met diablo 2 zit ook nog niet zo ver mss dat Hoffman daar meer kan over zeggen.

Ik speel iedere season en vind het een leuke game die mij tijd respecteert als papa van 2 kindjes maar verwacht niet de diepgang die Poe heeft in diablo 4.

de evade build is niet bugged hoor, het is een combinatie van uniques en aspects die ervoor zorgen dat je evade constant gereset wordt.
de spiritborn aspects zijn gewoon op, er is nu bv. ook een build waarbij iedere hit crit en overpower is ... hoogste crit is bv. 400biljoen en dat na de stat squish...
volgend seizoen zal er wel een serieuze nerf volgen :)

ik vind persoonlijk dat het nu echt wel beter speelt, er is een meer logische flow waarom je bv. dungeons doet of waarom je de pit doet
en party finder is een gods geschenk ... voorheen moest je belachelijk veel doen om boss runs te doen, nu heb je een party in 2 seconden.
nu nog de armory en we kunnen het een echte game noemen :)

edit : spiritborn overpower build zit momenteel aan een 1,6 triljoen hit :p

Laatst bewerkt:
Ja is wel zo, mijn spiritborn voelt nu ook wel OP aan. Al gaat het niet over triljoenen :)
Maar ik zit nu op torment IV te spelen met 178 paragon levels, en kan alles zonder problemen aan. (solo)

evade spiritborn is blijkbaar toch een bug omdat je evade kan spammen tijdens de evade animatie, nerf komt er deze week aan
eigenlijk wel lame van blizz om dit tijdens een seizoen te doen, heb verschillende masterrank 12 items speciaal voor die evade build.. die mogen dus ook de vuilbak in

evade spiritborn is blijkbaar toch een bug omdat je evade kan spammen tijdens de evade animatie, nerf komt er deze week aan
eigenlijk wel lame van blizz om dit tijdens een seizoen te doen, heb verschillende masterrank 12 items speciaal voor die evade build.. die mogen dus ook de vuilbak in
Er is daar toch niets lame aan iets dat compleet broken is generfed mag generfed worden,
voor mij mocht lighting spear ook generfed Vorden vorig season maar blizzard en balancing is altijd een ramp geweest.

Blizzard is een pure cashgrab geworden, ik spendeer geen énkele € meer aan die studio.
Je bent toch vrij voor cosmetics te kopen als daar op doelt.

Was toch voorspeld dat ze de spiritborn bewust OP (al dan niet bewust of onbewust via bug) gingen releasen om mensen te lokken? Of dacht ge dat een broken D tier class geld in het laadje ging brengen?
Eens het geld geteld kunnen we later nog nerfen is het gedacht...

En de content creaters spelen daar lustig op in.
Ik kan mijn yt niet meer openen zonder eerst door talloze "trillion crazy OP spiritborn builds" te scrollen 🤔

Je bent toch vrij voor cosmetics te kopen als daar op doelt.

Nee, helemaal niet. Path of Exile heeft ook cosmetics.

D4 op zich is al een pure cashgrab om nog maar te zwijgen van Immortal. Ik heb D4 gekocht en ik heb daar nog steeds spijt van. Blizzard is al jaren volledig dood. Er zijn studio's als Larian die tonen hoe het wél moet.

Het is een bug, die ook negatieve effecten heeft op de servers. Als teveel spelers die evade bug spammen groepscontent zoals bv Helltide dan lagt de ganse boel. Kunnen dus niet anders dan het fixen.

Ze doen trouwens niks aan de damage die gaat dus nog altijd keihard slaan en gewoon een S-Tier build blijven.

Nee, helemaal niet. Path of Exile heeft ook cosmetics.

D4 op zich is al een pure cashgrab om nog maar te zwijgen van Immortal. Ik heb D4 gekocht en ik heb daar nog steeds spijt van. Blizzard is al jaren volledig dood. Er zijn studio's als Larian die tonen hoe het wél moet.

Voor een dode studio is Diablo en WoW best levend. D4 in het begin was niet goed maar nu is het echt wel een leuke game geworden die een aangename afwisseling bied van bv PoE.

Larian maakt trouwens cRPGs en geen aRPGs.

Voor een dode studio is Diablo en WoW best levend. D4 in het begin was niet goed maar nu is het echt wel een leuke game geworden die een aangename afwisseling bied van bv PoE.

Larian maakt trouwens cRPGs en geen aRPGs.
Ja dat weet ik ook. :) Het gaat over kwalitatieve games, of dat nu een RPG is of een ARPG of een RTS of een FPS. (Al 35 jaar gamer hier dus heb al veel genres gespeeld)

De ziel van Blizzard is dood, net zoals die van Activision waar Bobby Kotick ook de boel verkloot heeft. De games zijn gemaak tvoor the lowest common denominator en om zoveel mogelijk geld te kunne verdienen in zo weinig mogelijk tijd. De creativiteit en de kunstzinnigheid is volledig weg en heeft plaats gemaakt voor corporate greed en het spel zo te maken om u zoveel mogelijk centen te laten spenderen aan stuff.

Ja dat weet ik ook. :) Het gaat over kwalitatieve games, of dat nu een RPG is of een ARPG of een RTS of een FPS. (Al 35 jaar gamer hier dus heb al veel genres gespeeld)

De ziel van Blizzard is dood, net zoals die van Activision waar Bobby Kotick ook de boel verkloot heeft. De games zijn gemaak tvoor the lowest common denominator en om zoveel mogelijk geld te kunne verdienen in zo weinig mogelijk tijd. De creativiteit en de kunstzinnigheid is volledig weg en heeft plaats gemaakt voor corporate greed en het spel zo te maken om u zoveel mogelijk centen te laten spenderen aan stuff.
Dit is toch echt dikke zever om zoveel mogelijk centen uit te geven, je kiest toch zelf als je cosmetics wilt kopen of niet ik die store zelfs nooit open.

Soit diablo 4 komt van ver maar is wel een goede game geworden vind kurast city zelfs beter dan de maps van Path of exile.

Terug
Bovenaan