Wel als je zelf je huishouden doet versus degenen die hier gebruik van maken, dan betaal je zelf hogere belastingen dan zou moeten om een subsidiëring van het gemakkelijker maken van anderen hun huishouden te faciliteren...
Maar neutraal bekeken: de verdienste van dit systeem is dat het een klassieke-"zwartwerk"-job van vroeger ontmoedigd heeft, dus je kan moeilijk tegen zijn... maar het mag ook gerust nog een correcte prijs hebben die de index volgt denk ik dan, en dat doet het al jaren niet, ofwel?
Het is zo "erg" geworden dat de dienstenchequesbedrijven zélf de tarieven al verhoogd hebben, en last time I checked hebben die nog altijd géén klanten, maar wél personeel tekort, dus deze prijsverhoging vanuit de overheid moet gerust ook kunnen, al mag het zoals Vooruit zegt dan ook wel in de eerste plaats terug naar het personeel, en niet zozeer om de Vlaamse begroting in evenwicht te brengen...
Vind het echter maar triest als je deze maatregel gaat bekritiseren omdat het voor sommige mensen het moeilijker gaat maken om in de ratrace te blijven... je huishouden uitbesteden aan externe hulp is wel degelijk een luxeproduct, als je je dat niet kan permitteren, kan je beter een paar uren minder werken en zelf je huishouden doen denk ik dan, want then you're doing the ratrace wrongly.
De goede/slimme/rijke zelfstandigen besteden zo'n zaken uit wanneer ze zelf op een uur meer verdienen, dan dat het hen zelf zou kosten om dat uur niet te werken. Ik krijg een maandloon, dus ik doe het zelf.