Digi Belgium

Blijkbaar hebben ze een nieuwe formule. Totaal niet zo interessant voor mij, maar misschien wel voor iemand anders.

DIGI Mobile 5 GB​

• 5 GB data included
  • Unlimited calls/SMS DIGI to DIGI
  • €0,01/min & €0,07/SMS to other networks
  • Need more data? It's €0.60 per extra GB. Pretty cheap, right?

Ik ga toch eens van mijn eeuwenoude Pay&Go-kaart (zonder mobiele data nog zelfs) afstappen. In de eerste plaats voor mijn nakende Velo-abonnement in Antwerpen, waarvan ik heb gehoord dat je een fietselijke foutmelding best snel in de app registreert om een fikse boete te vermijden, maar in de tweede plaats om toch net iets meer een gerespecteerde staatsburger te worden in onze moderne maatschappij. (En de GPS/trammekes te kunnen checken, of eens onderweg naar een locatie te kunnen WhatsAppen met vrienden die blijkbaar niet altijd begrijpen dat als we twee dagen op voorhand een tijd afspreken ik daar dan ook zal verschijnen op dat moment, en als ze tien minuten later zijn ik heus wel zal wachten.) Dit lijkt me dan ideaal.

Beetje zoals in de supermarkt. Soms eerst eens het goedkoopste product proberen en als dat tegenvalt upgraden naar iets beter.

Omdat ik bijna nooit bel/sms hoefde ik die Pay & Go maar elke vijf maand eens op te laden voor 10 euro. De sprong naar drie euro per maand zal er nog wel af kunnen. In ieder geval toch wel straf hoeveel goedkoper het is en ik ben benieuwd of ik ga te voelen krijgen waarom dat zo is.

Net terug van een weekje Zuid-Frankrijk en de overgang verliep vlekkeloos.
Enig minpuntje was als ik belde naar m'n zoon of dochter er op hun gsm "anonieme beller" kwam ipv papa.
Bereik was eigenlijk beter dan van Mobile Viking want de vrouw kon niet altijd bellen en ik wel.
Dus ik ben eigenlijk wel best tevreden. :)

Hoelang duurt dat meestal om een nummer over te dragen? Ik heb vorige week donderdag een abo genomen op DIGI maar met de optie om een bestaand nummer over te dragen eSim wel. Kom van Telenet.

Kan het langer zijn omdat het nummer in men telenet one bundel zit?

pff, alweer heel de dag slecht 4G ontvangst. Ik kon zelf niet betalen met Payconiq en apps als Vinted gaven server time-outs. Ik ga toch terug naar Scarlet gaan, denk ik. Ik heb echt wel veel te veel keren geen of traag 4G.

net even op my-digi gekeken en ge kunt zelfs uw verbruik van afgelopen maanden niet bekijken? Enkel de huidige periode?

Nieuwe abonnementsformules:

50485604801001.jpg

Bij het vernieuwde €5-abonnement wordt de data verhoogd naar 20 GB (+5).

Sms-berichten zijn niet langer onbeperkt naar andere mobiele netwerken voor nieuwe klanten, maar bij het €5- en €7-abonnement betalen zij blijkbaar niets extra als ze evenveel inkomende als uitgaande sms'en hebben.

Als het aantal uitgaande sms’en het aantal ontvangen sms’en overstijgt, wordt het verschil in rekening gebracht tegen € 0,07 per sms. Voorbeeld: als een gebruiker 20 sms’en ontvangt en 50 sms’en verstuurt, worden 30 sms’en in rekening gebracht aan €0,07 per sms.

Voor bestaande klanten blijven de huidige voorwaarden van toepassing (onbeperkt sms'en naar alle mobiele netwerken).

Laatst bewerkt:
Sinds woensdag ging mijn internet niet als ik geen wifi had.
Ik had alleen maar E, zeer traag of geen internet dus.
Dacht het is wrs van tijdelijke aard en ze zullen het wel weten dat er iets niet werkt, maar nu nog steeds geen tot slechte verbinding.

Als ik dan naar die DIGI STK app ging en dan naar RBroker bij Country Menu van Digi BE naar Digi Sponsor veranderende en terug naar Digi BE heb ik wel weer internet. Tijdelijk want na x tijd heb ik weer E. Telkens moet ik terug Digi BE naar Sponsor en terug naar Digi BE veranderen.

Account selection staat nu op Manual. Bij mijn APN settings staat alles zoals op de site enkel bij
APN-type: Laat het veld leeg staat bij mij default,supl, want als ik dat leeg laat en opslaan dan komt er altijd terug een hoop bij aan afkortingen ?

APN-protocol(1): IPv4/IPv6 heb ik ook al geprobeerd om enkel IPv4 te selecteren maar dat helpt ook niet.

Wat zou er ineens sinds woensdag aan de hand kunnen zijn ? Nog meer mensen die dit sinds kort ervaren ? Bij mijn weten heb ik nooit iets veranderd aan de instellingen van mijn GSM.

Wat zou er ineens sinds woensdag aan de hand kunnen zijn ? Nog meer mensen die dit sinds kort ervaren ? Bij mijn weten heb ik nooit iets veranderd aan de instellingen van mijn GSM.
Digi is volop bezig met het activeren van haar eigen mobiele netwerk (Digi BE).

Ik vermoed dat jij verbonden bent met één van die nieuwe zendmasten, maar dat je te ver weg zit voor een LTE-verbinding (bijgevolg EDGE).

Net terug van een weekje Zuid-Frankrijk en de overgang verliep vlekkeloos.
Enig minpuntje was als ik belde naar m'n zoon of dochter er op hun gsm "anonieme beller" kwam ipv papa.
Bereik was eigenlijk beter dan van Mobile Viking want de vrouw kon niet altijd bellen en ik wel.
Dus ik ben eigenlijk wel best tevreden. :)
Net terug van een weekend Amsterdam..
Overgang probleemloos gegaan van Digi, de vrouw met Mobile Viking steeds problemen met internet en geen bereik..

Digi heeft nu ook een prepaid aanbod (€5 per herlaadbeurt):
  • Inbegrepen: 15 GB data & onbeperkt bellen naar DIGI-nummers (1 maand geldig).
  • Extra verbruik bij aankoop belwaarde: € 0,60/GB, € 0,01/min, € 0,07/sms
  • Enkel geldig in België voor nationale en internationale oproepen, geen roaming inbegrepen.

Qua prijs per GB zijn er geen goedkopere prepaid-aanbiedingen zo te zien, maar toch weer een paar opvallende dingen:
  • Geen roaming, tout court.
  • Je belwaarde blijft slechts 3 maanden geldig na iedere herlaadbeurt.
  • De prepaiddienst blijft 9 maanden actief na de laatste herlaadbeurt (je moet dus minstens 1x per 9 maanden herladen of je nummer vervalt).
  • Voorlopig enkel beschikbaar als eSIM. Fysieke SIM volgt 'binnenkort'.

Zou dat in Antwerpen werken? want als je nu op de website kijkt en nagaat gaat hebben ze nog geen fiber netwerk in Antwerpen, maar je kan niet zien of dan die 5g internet wel zou werken. Volgens een nieuws artikel zouden ze gebruiken van een eigen 5g netwerk, dat maar 30% covert.

Zou dat in Antwerpen werken? want als je nu op de website kijkt en nagaat gaat hebben ze nog geen fiber netwerk in Antwerpen, maar je kan niet zien of dan die 5g internet wel zou werken. Volgens een nieuws artikel zouden ze gebruiken van een eigen 5g netwerk, dat maar 30% covert.
Ik zie idd ook nergens om te checken of dat bij ons werkt. Zou ik wel overwegen enigszins.

Is dat hetzelfde als Tadaam? Lijkt mij wel interessant. Werk nu met Tadaam maar is mij wat te duur.
Ja en neen.

Het voornaamste verschil met Tadaam is dat dit Digi-aanbod niet 'mobiel' is, in de zin dat je de modem niet kunt meenemen en overal gebruiken.

Neen, 5G Home Internet is een vaste internetverbinding die gekoppeld is aan het adres dat je bij de bestelling hebt opgegeven. De dienst werkt alleen op dat adres, waar de antenne en wifi-router zijn geïnstalleerd en de DIGI 5G-dekking is gecontroleerd.

Digi plaatst een compacte antenne binnen of buiten je woning om het 5G-signaal op te vangen.

Laatst bewerkt:
Ben van plan om over te schakelen van Base naar Digi belgium (GSM abonnement), ik wou even voor de zekerheid vragen als er mensen zijn die ooit problemen of iets hebben meegemaakt met deze provider? Slechte verbindingen / slecht bereik / binnenland / buiteland etc?

Mijn vriendin had Digi en mijn moeder ook. Beiden zijn er terug van weggegaan door problemen, maar was wel een jaar geleden.

Mij zou het gebrek aan voicemail alleen al storen. Ik neem nooit op bij nummers die ik niet ken, gezien dat meestal oplichting of telemarketing is. Als iemand mij toch echt moest nodig hebben, kunnen ze dan iets inspreken in de voicemail. Zonder voicemail moet je eigenlijk altijd opnemen...

Mij zou het gebrek aan voicemail alleen al storen. Ik neem nooit op bij nummers die ik niet ken, gezien dat meestal oplichting of telemarketing is. Als iemand mij toch echt moest nodig hebben, kunnen ze dan iets inspreken in de voicemail. Zonder voicemail moet je eigenlijk altijd opnemen...
Als het belangrijk is bellen ze nog wel eens en als dat niet k an, kunnen ze altijd nog een berichtje sturen. 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan