Dochter vader huis conflict

Wat heeft dit nu weer met de ts zijn vraag te maken?

Pa verkoopt zonder inspraak van de dochter (zijn goed recht) dus de vriend moet het maar ineens oplossen?
Zonder de hele situatie te kennen komt het op mij ook wereldvreemd over om als koppel tweeverdieners -cru gezegd- te zitten zagen dat je op je eigen benen moet staan terwijl daar iemand bij zit die wel trots kan melden dat die 74k/jaar verdient + een wagen met tankkaart heeft (en al 5 jaar werkt, dus ofwel heel goed heeft kunnen sparen omdat die thuis woont, ofwel zelf in het 'slechtste' geval al iets huurt of bezit wat normaal betekent dat die vriendin bij hem kan intrekken, tenzij het hier een lange-afstandsrelatie betreft).

Het komt over alsof ze meer inzitten met de mogelijkheid om goedkoop in te wonen bij een ouder dan met de effectieve relatie met die ouder en diens geluk. Als je als relatieve snotneus iemand die dubbel zo oud is en al 3 jaar samen is met de partner de les gaat spellen dat samenwonen met de nieuwe partner financieel dom is en die moet stilstaan bij de toekomst van de dochter, dan komt dat op mij ook wel over alsof je het vooral voor eigen gewin een lastige keuze vindt. Ik kan me niet inbeelden dat ik op m'n 55 al jaren met iemand samen ben en er niet mee samen woon.

Zoals gezegd: Dit is allemaal zonder de hele situatie te kennen en op basis van hoe het geformuleerd is. Voor hetzelfde geld is er een stuk meer aan de hand.

Net zoals het geld van haar vader niet van haar is, is het geld van haar vriend toch ook niet van haar?

Ik snap het sentiment van jouw vriendin wel...

Ik vond het ook geen prettige mededeling toen mijn vader me zei dat zijn nieuwe vlam (de zoveelste, maar deze keer mocht de buitenwereld het ook weten) kwam inwonen met haar zoon en er voor mij geen slaapkamer meer over was.
Ik woonde toen zo goed als in bij mijn vriendin, nu vrouw, maar je wordt compleet met uw rug tegen de muur gezet op jonge leeftijd. Nota bene door uw eigen ouders. Relatie gedaan gecombineerd met geen vangnet meer = dakloos.
Voelde toen als een gigantische middelvinger en uw thuis verliezen.

@Horse
Aan de andere kant bekeken:
De relatie gaat niet verbeteren als je dat meiske haar thuis om op terug te kunnen vallen afneemt + dit dan ook nog eens meldt in een f*cking Whatsapp-berichtje...

Die vriendin heeft toch ne vriend? Misschien kan die zorgen voor zijn vriendin?
Zo ik dat hier lees is dat geen enkel probleem.
Ben geen ocmw hé.

Update: We zijn er allemaal mee eens dat het zijn geld is.

Verder heb ik daar ook niet veel inzien in.
Het blijft economisch een slechte beslissing maar whatever verre van mijn bedshow.

Maar aankondigen via whatsapp is verre van normaal.

Hij begon wel onzin te kramen tegen mijn vriendin dat ze maar bij mij moest inkopen. Toen ze zei met welke geld wist hij het even niet.

Laatst bewerkt:
@Horse
Aan de andere kant bekeken:
De relatie gaat niet verbeteren als je dat meiske haar thuis om op terug te kunnen vallen afneemt + dit dan ook nog eens meldt in een f*cking Whatsapp-berichtje...
zo kunt ge blijven gokken.
De vader kan een egoist zijn, maar voor hetzelfde geld heeft hij altijd stank voor dank gekregen en communiceert zijn dochter ook enkel met whatsapp naar hem.
Allez, er is gewoon te weinig info en al krijg je meer info, ge hoort maar 1 kant van het verhaal.

Feit blijft dat het huis van de vader is, hij ervoor gewerkt heeft en dus met zijn geld/eigendom mag doen wat hij wil. Om dan als dochter en zeker als 'schoonzoon' u te gaan moeien in zijn financien, is er imo zwaar over. Zelfs al doen ze het uit oprechte bezorgdheid voor de vader (en niet omdat ze schrik hebben dat er geen erfenis zal zijn als hij komt te overlijden) dan nog moet ge er u gewoon bij neerleggen dat hij dit doet. Het zijn zijn zaken.

lol dat is geen kind eh, dat is een volwassene met een job
Beide hebben geen opvangnet als het misgaat. Maar goed ik verdien goed, en heb jaren geen cent gevraagd van haar. Ik zal altijd mijn deel doen.
Haar vader verdient 2x wat ik heb dus, maar kon wel €10 vragen voor een pizza toen we samen wat hadden besteld. Mijn vriendin eet wekelijks bij mijn ouders nooit een cent gevraagd.
Kwestie van cultuur en opvoeding denk ik.

Maar goed ik voel me daar zeker niet tot verplicht. Net zoals zij dat ook niet verwacht van haar vader.

@Tonerider
Akkoord met jouw post dat we te weinig info hebben.

Feit blijft dat het huis van de vader is, hij ervoor gewerkt heeft en dus met zijn geld/eigendom mag doen wat hij wil.
Dat is ook een vermoeden hé...
Het huis waar mijn vader in woont is bijv volledig betaald door mijn grootouders.

lol dat is geen kind eh, dat is een volwassene met een job
Volgens de wetgeving idd een volwassene, maar als ik terugkijk naar mezelf als jonge twintiger dan was ik absoluut nog niet volwassen.
Je bent uw weg nog volop aan het zoeken, pas begonnen met een nieuwe job en ze nemen uw thuis af.

Zou je u dat zelf kunnen voorstellen dat je uw dochters als prille twintigers uit huis sjot?

Waar is de moeder in dit verhaal overigens? Er is onvoldoende achtergrondinformatie voorhanden om hier deftige feedback op te geven.
Ik lees hier vooral “dikke pech”, “geen kind meer want ze is volwassen en heeft een job”, “pa doet met zijn geld wat hij wil”…

Onvoorstelbaar hoe kort door de bocht en zwart-wit hier door sommigen op wordt gereageerd eigenlijk. Precies een Facebookdiscussie.

@Tonerider
Akkoord met jouw post dat we te weinig info hebben.

Dat is ook een vermoeden hé...
Het huis waar mijn vader in woont is bijv volledig betaald door mijn grootouders.

Volgens de wetgeving idd een volwassene, maar als ik terugkijk naar mezelf als jonge twintiger dan was ik absoluut nog niet volwassen.
Je bent uw weg nog volop aan het zoeken, pas begonnen met een nieuwe job en ze nemen uw thuis af.

Zou je u dat zelf kunnen voorstellen dat je uw dochters als prille twintigers uit huis sjot?
ook al heeft hij het gewoon geërfd of hebben zijn ouders alles voor hem betaald, dan nog is het toch van hem en mag hij dat verkopen om er mee te doen wat hij wil?

Maar nogmaals: alles hangt gewoon van info af die a) we niet hebben en b) totaal gekleurd zou zijn als OP deze wel zou delen.

Ik lees nergens dat ze niet welkom is in zijn nieuwe locatie en als ze daar nu noch maar nauwelijks woont..

En ook, je gaat me niet wijsmaken dat in drie jaar er nog nooit gesproken is over wat die twee gingen doen. Hij is 55, ikverschiet er van dat ze zo lang gewacht hebben

Terug
Bovenaan