Eland
Well-known member
Zonder de hele situatie te kennen komt het op mij ook wereldvreemd over om als koppel tweeverdieners -cru gezegd- te zitten zagen dat je op je eigen benen moet staan terwijl daar iemand bij zit die wel trots kan melden dat die 74k/jaar verdient + een wagen met tankkaart heeft (en al 5 jaar werkt, dus ofwel heel goed heeft kunnen sparen omdat die thuis woont, ofwel zelf in het 'slechtste' geval al iets huurt of bezit wat normaal betekent dat die vriendin bij hem kan intrekken, tenzij het hier een lange-afstandsrelatie betreft).Wat heeft dit nu weer met de ts zijn vraag te maken?
Pa verkoopt zonder inspraak van de dochter (zijn goed recht) dus de vriend moet het maar ineens oplossen?
Het komt over alsof ze meer inzitten met de mogelijkheid om goedkoop in te wonen bij een ouder dan met de effectieve relatie met die ouder en diens geluk. Als je als relatieve snotneus iemand die dubbel zo oud is en al 3 jaar samen is met de partner de les gaat spellen dat samenwonen met de nieuwe partner financieel dom is en die moet stilstaan bij de toekomst van de dochter, dan komt dat op mij ook wel over alsof je het vooral voor eigen gewin een lastige keuze vindt. Ik kan me niet inbeelden dat ik op m'n 55 al jaren met iemand samen ben en er niet mee samen woon.
Zoals gezegd: Dit is allemaal zonder de hele situatie te kennen en op basis van hoe het geformuleerd is. Voor hetzelfde geld is er een stuk meer aan de hand.