Donkey Kong Bananza

Joeri

Redacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
dkbananza.png

release: 17 juli 2025
genre: action-platformer
dev: Nintendo

Na meer dan 25 jaar - toen nog op de N64 - nog eens een Donkey Kong game in 3D.

Crash, bash, and climb through nearly everything in DK’s path and tear off chunks of terrain to swing around and throw in groundbreaking exploration. The more that is demolished with powerful punches, the more areas open up to discover. Break on through this adventure full of mayhem, surprises and bananas when Donkey Kong Bananza crashes onto Nintendo Switch 2.

Wel wennen deze nieuwe look van Donkey Kong. Ik moet ook wat meer gameplay zien voor ik mijn mening kan vormen.

Lijkt terug meer naar Donkey Kong 64 te gaan. Doet ook aan Banjo Kazooie denken met dat ding op zijn rug.
Dat was toch een gouden periode op de Nintendo 64 toen.

Deze gaat sowieso in huis komen denk ik, maar ik twijfel nog heel hard tussen physical versus digital, moeilijk...
Het prijsverschil gaat wel significanter worden deze generatie.

En de herverkoopwaarde, ligt gemiddeld rond de 75% van de nieuwprijs.
Mario kart Digi in de bundle vind ik uiteindelijk nog ok. Meestal verkoop je die ook niet tot de volgende versie.

En ik verwacht dat deze non stop updates zal krijgen en een betaalde live service word.

En de herverkoopwaarde, ligt gemiddeld rond de 75% van de nieuwprijs.
Mario kart Digi in de bundle vind ik uiteindelijk nog ok. Meestal verkoop je die ook niet tot de volgende versie.

En ik verwacht dat deze non stop updates zal krijgen en een betaalde live service word.

De Donkey Kong of de Mario Kart?

Yeah Mario Kart. Met bvb de release van Donkey Kong, een Donkey Kong themed track uitbrengen etc. Verwacht alvast dat ze er redelijk constante updates en dlc voor gaan brengen. Betere reclame heb je uiteindelijk niet en de weinige concurrerende kart racers die dan al uitkomen zullen nog meer moeite hebben om mee te blijven.

Ik verwacht toch echt géén gratis tracks hoor... dat zal dan toch eerder met een Season Pass zijn, en dan moeten ze basically al nieuwe eilanden of een extra landmassa gaan toevoegen als je de kaart bekijkt.
Ik denk eerder dat ze misschien nog extra constumes of misschien nog characters zouden releasen.

Ben nog echt niet helemaal uit het physical versus digital verhaal... maar ik heb al sowieso minstens één Mario Kart World Switch 2 bundel in de preorder.

Voor de vorige mario kart waren het ook dlc paketten, met nintendo online + uitbreidingen had je er ook wel toegang tot.

Digitaal of fysiek, het zal afhangen van de prijs. Als de games een pak goedkoper zijn digitaal en het zijn van die toppers ga ik niet twijfelen. De games waar geen haast achter zit om te spelen, daar wil ik gerust op wachten voor online de fysieke editie aan een goeie prijs te kopen. 60 euro voor de nieuwe donkey kong vond ik alvast een ok prijs om te pre orderen!

Siked voor deze game.

Maar soms heb ik de bedenking dat het eerst een Wreck It Ralph game geweest ging zijn en dan maar de DK-skin er opgeplakt en bananen ipv taarten of weetikveel :D

Nooit de Donkey Kong games met de bongo gespeeld op de Cube? Dit is prime Donkey Kong geweld hoor :p

Stel je voor dat Mario de eindbaas is in dit spel, en dat je Pauline moet beschermen door barrels naar Mario te gooien :drool:

Terug
Bovenaan