grafzerkpisser
Active member
Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in drones en vooral FPV drones.
Ik ben vooral geïnteresseerd in FPV drones die je zelf kan samenstellen of bouwen, dus niet enkel de standaard kant-en-klare DJI drones. Denk aan frames, motors, flight controllers, ESC’s, VTX/camera’s, ELRS receivers, LiPo’s, props, Betaflight tuning, enzovoort.
Zijn er hier mensen die zelf met FPV drones bezig zijn?
Ik ben vooral op zoek naar:
Alle tips, ervaringen, winkeladvies of voorbeelden van jullie eigen setups zijn meer dan welkom!
Ik ben vooral geïnteresseerd in FPV drones die je zelf kan samenstellen of bouwen, dus niet enkel de standaard kant-en-klare DJI drones. Denk aan frames, motors, flight controllers, ESC’s, VTX/camera’s, ELRS receivers, LiPo’s, props, Betaflight tuning, enzovoort.
Zijn er hier mensen die zelf met FPV drones bezig zijn?
Ik ben vooral op zoek naar:
- Tips voor beginners die willen starten met FPV
- Betrouwbare winkels of webshops, liefst in België/Nederland/Europa
- Ik bestel voornamelijk op https://droneshop.nl/
- Blijkbaar was er in Frankrijk ook een hele goede online shop maar hun depot is afgebrand
- Aanraders qua onderdelen en merken
- Dingen waar je zeker op moet letten bij je eerste build
- Ondertussen al heel veel tips gevonden maar ook vaak tegenstrijdigheden
- Veelgemaakte fouten die je beter vermijdt
- Locatie waar je op je gemak kan oefenen.
- Goede simulators of manieren om veilig te leren vliegen. Ondertussen heb ik een 20 tal uren voornamlijk liggen oefenen op Tryp FPV. (Settings redelijk standaard gehouden, wel wat liggen prutsen met camera angle en rates (lineair om wat hogere fouttollerantie te hebben)
- Info rond regelgeving, verzekering en waar je wel/niet mag vliegen is ook altijd welkom. Met men avata2 heb ik een tijd lang mijn registratie via skeyes gedaan, maar zo omslachtig dat ik het tegenwoordig skip (de meeste van mijn vluchten gaan amper boven bomen uit)
Alle tips, ervaringen, winkeladvies of voorbeelden van jullie eigen setups zijn meer dan welkom!

. Dat solderen gaat nog plezant worden. Ik denk dat ik eerst een een oefenbord ga aanschaffen.