Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb me dat ook al afgevraagd. Onze gemeente kwam eens in een lijstje waar meer dan elders reststoffen van ketamine in het afvalwater gevonden werd, maar ik vraag me ook echt af waar dat dan gebruikt wordt. Hier zijn amper nog cafés die laat open blijven, publiek is allesbehalve jong, discotheken zijn hier niet, met moeite twee of drie keer per jaar een scoutsfuif of iets aanverwant. Of gebruiken ze elders en komen ze 't hier uitplassen bij thuiskomst ofzo? Misschien wel 'thuisfeestjes' ofzo waarbij gebruikt wordt? Geen idee eigenlijk. Ik ben waarschijnlijk te oud om het te weten/begrijpen.Waar worden al die drugs zoals speed eigenlijk nog geconsumeerd hier in België? Dat zijn nu toch eens drugs die vroeger onlosmakelijk verbonden waren met discotheken en afterclubs, maar die hele scene is toch dood?
Hier in uiteindelijk ook maar een boerengemeente in de Brusselse rand hadden we een café dat daarvoor berucht was, is nu wel dicht. Ook een verkrot huis waar de politie is binnengevallen omdat er altijd wel een dealer te vinden was. Onlangs vond iemand in zijn haag, die grensde aan een steegje, een zakje wit poeder dat een redelijke straatwaarde bleek te hebben. Toen ik vroeger, voor mijn dochter, om 22u nog met de hond ging wandelen, passeerde ik wel eens de stationsparking, waar het achteraan donker was. Daar stond ook soms volk rustig te wachten tot een wagen even iets kwam ophalen of leveren.Puur anekdotisch: één van m'n vrienden komt uit een boerengemeente in de buurt van Antwerpen. Zelf is hij naar Antwerpen verhuisd maar een aantal vrienden woont daar nog. Hij ziet die mannen amper. Die voetballen in de lokale caféploeg en blijven daar in de cantine hangen na matchkes op een zaterdagmiddag.
Hij is daar eens gepasseerd, for all time's sake die mannen aanmoedigen en samen achteraf een pintje drinken. Bleek dat die kerels daar na de match gewoon op't toilet van die kantine zaten te snuiven.
Andere vriend van me werkt in een eetcafé in Antwerpen en ook daar wordt volop gesnoven op de toiletten. Hij weet zelfs dat als er bepaalde BV's komen eten, ge gegarandeerd snuif geluiden van op't toilet hoort als ge ze volgt.
Nog eens: puur anekdotisch maar als ge hoort dat er op die plaatsen gebruikt wordt, dan durf ik stellen dat het echt overal gebruikt wordt.
Waarom vind je dat een loser drug?Het is (naar mijn inzicht toch) wel vreemd hoe zoiets genormaliseerd wordt. Ine Van Wymersch zei daar ook over dat hoe meer iets genormaliseerd wordt hoe meer mensen het ook gaan proberen. En het valt me wel op dat niemand nog vreemd opkijkt als er iemand op café een lijn gaat snuiven.
Ik zelf vind cocaïne echt een loser drugs, maar in mijn omgeving ken ik wel wat mensen die dat sporadisch gebruiken, meestal ook mensen die hoogopgeleid zijn, dus niet vettige Freddy van op den hoek. Zelf pleiten die voor een legalisering maar ikzelf zie niet in hoe dat mogelijk is zonder de productie en distributie zelf in handen te hebben.
Heb me dat ook al afgevraagd. Onze gemeente kwam eens in een lijstje waar meer dan elders reststoffen van ketamine in het afvalwater gevonden werd,
Hm, 'k was al aan het twijfelen of het nu in het afvalwater was dat ze het zagen, al hele tijd geleden dat ik het artikel las. Ik zou het willen opzoeken hoe ze aan dat lijstje met 'gemeentes met bovengemiddeld gebruik' kwamen, maar het krantenarchief ligt er efkes uit. 't Zal voor later zijn.Lijkt me sterk hoor. Ketamine heeft geen afvalstoffen. Daarbij wordt het vloeibare goedje (die dus bij artsen, klinieken, veeartsen) gewoon rechtstreeks in een pan gegooid, en uitgekookt tot het poedervormig is.
Tenzij ze die effectief zelf zouden fabriceren, maar dat lijkt me heel sterk.
En ja, gewoon voor thuis gebruik natuurlijk. Denk je echt dat coke enkel maar op feestjes gebruikt wordt? Je moest eens weten hoeveel er zijn die dit nodig hebben om dagelijks nog te kunnen functioneren...
Lijkt me sterk hoor. Ketamine heeft geen afvalstoffen. Daarbij wordt het vloeibare goedje (die dus bij artsen, klinieken, veeartsen) gewoon rechtstreeks in een pan gegooid, en uitgekookt tot het poedervormig is.
Tenzij ze die effectief zelf zouden fabriceren, maar dat lijkt me heel sterk.
En ja, gewoon voor thuis gebruik natuurlijk. Denk je echt dat coke enkel maar op feestjes gebruikt wordt? Je moest eens weten hoeveel er zijn die dit nodig hebben om dagelijks nog te kunnen functioneren...
Hewel dat zeg ik toch. Ze hebben die stalen gevonden in voornamelijk urine en misschien stoelgang.![]()
In heel Vlaanderen en ook op weekdagen: 7 tot 11 keer meer ketamine in rioolwater dan 10 jaar geleden | VRT NWS Nieuws
In het rioolwater in Vlaanderen en Brussel zit 7 tot 11 keer meer ketamine dan 10 jaar geleden. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit van Antwerpen. Ketamine is een verdovingsmiddel dat al een tijdje in opmars is als illegale drug in het uitgaansleven.www.vrt.be
"Ze zochten specifiek naar menselijke afbraakproducten van ketamine, voornamelijk in urine. Om zeker te zijn dat ze enkel de ketamine maten die door mensen is geconsumeerd."
En het afvalwater met reststoffen waar ikzelf en Remake het over hadden was natuurlijk het rioolwater met urine erin... Niet afvalwater van de productie idd. Soit, misverstand.Hewel dat zeg ik toch. Ze hebben die stalen gevonden in voornamelijk urine en misschien stoelgang.
Maar tis nie zo dat ze chemische afvalproducten hebben gevonden voor de productie ervan.
Ieder doet zijn ding, ik ben open-minded over druggebruik en heb de meest gangbare drugs allemaal zelf wel is getest. Ik denk dat het soort drugs dat iemand neemt veel zegt over waarnaar hij of zij op zoek is.Waarom vind je dat een loser drug?

Ik heb een ex-collega gehad die een tictac-doosje vol met Speed bij zich had om steeds een snuifje te pakken.Waar worden al die drugs zoals speed eigenlijk nog geconsumeerd hier in België? Dat zijn nu toch eens drugs die vroeger onlosmakelijk verbonden waren met discotheken en afterclubs, maar die hele scene is toch dood?
Maar gaat die high hetzelfde zijn vraag ik me af? Mss is die rotzooi een deel van de high?Je zal een pak minder onzuiverheden hebben als je dat in een lab door een chemicus/laborant laat maken natuurlijk. Nu is dat quick & dirty gedaan, met de eerste stap in de jungle met kerosine (wat dient als organisch solvent voor een extractie).
Maar al de nadelige effecten van cocaïne zal je natuurlijk nog altijd hebben, enkel gaan die per kg product sterker zijn.
Speed is nog 'in' bij mensen die zware arbeid doen: vissers, dokwerkers, stellingbouwers, bouwvakkers ...Waar worden al die drugs zoals speed eigenlijk nog geconsumeerd hier in België? Dat zijn nu toch eens drugs die vroeger onlosmakelijk verbonden waren met discotheken en afterclubs, maar die hele scene is toch dood?

Coke staat er toch voor gekend om geen vuile kater/afkick te hebben zoals bij speed en andere. Vraag me af of al die vuiligheid daar dan een invloed op heeft.Maar gaat die high hetzelfde zijn vraag ik me af? Mss is die rotzooi een deel van de high?
De meesten die ik ken en snuiven, drinken wel een pak meer door coke te gebruiken. Daardoor voelen ze zich wel een pak slechter de dag erna.Coke staat er toch voor gekend om geen vuile kater/afkick te hebben zoals bij speed en andere. Vraag me af of al die vuiligheid daar dan een invloed op heeft.
Dat hangt ook wel van persoon tot persoon af. Bij sommigen zie je het wel heel duidelijk. Er is eentje in ons dorp waar het zelfs heel genant duidelijk is. Dat is echt niet normaal hoe die erbij loopt na een snuifje.Ik vind eigenlijk ook wel vreemd dat het niet zo populair is om eerlijk te zijn. De kick is vergelijkbaar met coke (het is wel wat... smeriger?) en het kost 1/10.
Ik vind het gevaarlijkste aan coke dat dat zowat de enige drug is, alcohol incluis, die je relatief ongemerkt kan consumeren zonder dat de omgeving het door heeft. Als je met 4 pinten in je lijf op het werk aankomt gaat iedereen het geweten hebben, maar met 3 dikke lijnen hebben enkel de medegebruikers het in het snotje![]()
Geen idee eigenlijk. Ik dacht dat zuiverheid doorgaans wel als beter wordt aanzien, maar als het toch versneden wordt zal de ene rommel wel populairder zijn dan de andere misschienMaar gaat die high hetzelfde zijn vraag ik me af? Mss is die rotzooi een deel van de high?

Dan zit je inderdaad in een brave bubbel, en wees blij. 9/10 van mijn vrienden gebruikt.Thuisgebruik voor 't dagelijks leven... Da's toch wel heel zielig. Maar 't kan. Ik ken niemand van vrienden of collega's die openlijk uitkomt voor gebruik, eigenlijk ook niemand die ik ervan verdenk. Maar misschien zit ik in een soort van brave bubbel of trek ik brave mensen aan. Best mogelijk.